TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI EĞİTİMİNDE YAZILIM KULLANIMI: TURNITIN ÖRNEĞİ
dc.contributor.author | Yakar, Halide Gamze İnce | |
dc.date.accessioned | 2024-11-15T19:43:04Z | |
dc.date.available | 2024-11-15T19:43:04Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.department | Okan University | en_US |
dc.department-temp | İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Türk Dili ve Edebiyatı eğitiminde bir yazılımın kullanımı ele alınacak-tır. Var olan bir sorunun çözümü için bilgisayar dili kullanılarak oluşturulmuş anlamlı ifadelerin bütünü olan yazılımlar, bugün eğitim amaçlı olarak tasarlanmış çeşitleriyle sosyal bilimlerde de farklı amaçlarla sıkça kullanılmaktadır. İntihal tespit yazılımı ola-rak tanınan Turnitinin, çalışmamızda dil ve edebiyat eğitiminde kullanımı üzerinde du-rulacak, yazılım kullanımı öğrenci ve öğretim görevlisi açısından değerlendirilecektir. İstanbul Okan Üniversitesi Türk Dili Bölümünde, her yıl dört öğretim görevlisi ve or-talama 3000 öğrenci tarafından Turnitin yazılımı kullanılmaktadır. Çalışmamızda yedi ayrı fakülteden 402 öğrenci ve Türk Dili bölümünde görev yapan 4 öğretim görevlisi ile gerçekleştirilen uygulamadan elde edilen sonuçlar, öğrenci ve öğretim üyesi açısından yazılımın yararlılıkları-sınırlılıkları, Türk Dili ve edebiyatı eğitimi açısından yazılımın yararlılıkları-sınırlılıkları, yazılımın kullanımında yaşanılan ilginç deneyimler başlıkla-rı altında ele alınmıştır. Araştırmada yazılıma ilişkin açık uçlu soruların sorulduğu bir anket, yapılandırılmamış görüşme formu ile veri toplanmıştır. Veriler, nitel olarak içerik analizi yöntemi ile yorumlanmış ve tablolar halinde de sunulmuştur. | en_US |
dc.identifier.citation | 0 | |
dc.identifier.doi | [TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-89] | |
dc.identifier.endpage | 404 | en_US |
dc.identifier.issn | 1301-6229 | |
dc.identifier.issn | 2148-0710 | |
dc.identifier.issue | 83 | en_US |
dc.identifier.startpage | 379 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 410816 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/410816/turk-dili-ve-edebiyati-egitiminde-yazilim-kullanimi-turnitin-ornegi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/7370 | |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.institutionauthor | Yakar, Halide Gamze İnce | |
dc.language.iso | tr | |
dc.relation.ispartof | EKEV AKADEMİ DERGİSİ | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgisayar Bilimleri | en_US |
dc.subject | Yazılım Mühendisliği | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Bilgi | en_US |
dc.subject | Belge Yönetimi | en_US |
dc.subject | Dil ve Dil Bilim | en_US |
dc.title | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI EĞİTİMİNDE YAZILIM KULLANIMI: TURNITIN ÖRNEĞİ | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |