Tuşlu ve körüklü çalgılar evreninde metotlar üzerine karşılaştırmalar ideal bir akordeon ve garmon metot önerisi
dc.contributor.advisor | Selen, Beray | |
dc.contributor.author | Elyağutu, Aziz Ali | |
dc.date.accessioned | 2024-05-27T22:44:54Z | |
dc.date.available | 2024-05-27T22:44:54Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü / Müzik Ana Sanat Dalı | |
dc.description.abstract | Akordeon ailesinden enstrumanlar için dünya ve ulusal literatüre yeterli, nitelikli düzeyde hazırlayan bir metot eksikliği söz konusudur. Bu tez ve metot öneri bölümünde tuşlu ve körüklü çalgılar evreninde öğretim metotları üzerine eleştirel yaklaşımlar yolundan hareketle, ideal bir akordeon ve garmon metodu konusundaki eksikliğin giderilmesi hedeflenmektedir. Körüklü ve klavyeli çalgılar grubu için, temel müzik öğretimi ve ileri düzey çalgı öğretiminin yapılabildiği metot ve benzeri yazınsal içerikler vardır. Ülkemizde ise günümüze kadar akordeon ailesinden çalgıların eğitimi öğretimi henüz yeterli düzeye getirilememiştir. Göçlerle götürüldüğü her coğrafyanın kültürlerinin hemen tamamında, halk çalgısı niteliği de kazanmış bu enstrumanın öğretiminde kullanılacak metodun, tüm kültürlerin müziklerini ve bu müziklerin üslublarının öğretisini içermesi gerekmektedir. Nasıl ki, piyano öğrenen bir öğrenci Bach, Chopin, Beethoven ve Mozart v.b. gibi bestecilerin müzikleriyle literatürel değer olarak karşılaşmak durumunda ise, akordeon öğrenen bir öğrenci de klasik müziğin değerlerinin yanı sıra polka, tango, şanson, sirtaki, caz, Kafkas ve Balkan v.b. gibi müzikler ile karşılaşmak durumundadır. Bu türden bir metodun, öğrenciyi hem dünya, hem de ulusal literatüre hazırlayabilmesi için tüm ses sistemlerindeki melodik ve ritmik yapıları, enstrumanın sınırlarının ölçüsünde öğrenmesi ve çalışması gerekir. Bu tezde, akordeon / garmon enstrumanına yönelik ideal metodu yazmak için yapılan hazırlık, tartışma ve nihayetinde metot önerisi bulunmaktadır. Anahtar Kelimeler:Akordeon, Garmon, Metot, Müzik, Akordeon ve Garmon Metodu, TuĢlu ve Körüklü Çalgılar, Akordeon ve Garmon Öğretimi | |
dc.description.abstract | Among the pedagogic literature for accordion family instruments, there is an apparent lack of methods which would serve top repareandenable the pupil proficiently to wards qualified performances of either/ both the world and national musical literature. Through the critical approach introduced in the method and proposal sections of this thesis to wards the currently applied teaching methods in the general universe of the keyboard and bellows instruments, theaim is to complete this aforementioned lack of sources and formulatethe ideal accordion and garmon method that eliminates all of thepossibleshortcomings. Thereare modern methods available worldwide in the market and are being constantly utilized for the elementary and advanced levels in theteaching of bellows and keyboard group instruments. However, thelevel of the education and the quality of the materials for the accordion family instrument is not sufficient in our country. The accordion is an instrument that plays a vital role in the folk music idiom; and as it is such an immigrant instrument it self situated in the hearts of the cultures of geographically diverse groups of people, its teaching method should also always contain the music and the values of these many cultures. Just as a piano student is obliged to meet composers like Bach, Chopin, Beethoven or Mozart as their compositions are vital parts of theinstrument's coreliterature, an accordion student has to meet polka, tango, chanson, sirtaki, jazz, Caucasian and Balcanian music besides classical music. Using this kind of method, the students can be prepared to wards the performance of both national and world literature through learning and working- with in the boundaries of the instrument- on all possibly related melodic and rhythmic structures of such a diverse musical universe. In this thesis, the preparation and discussion to wards writing, and ultimately the ideal method it self, can be found. Keywords:Accordion, garmon, method, music, accordion and garmon method,keyboard and bellows ınstruments, accordion and garmon teaching | en_US |
dc.identifier.endpage | 211 | en_US |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrGT4YtZYngX7y_5lR-ndCcUVBbTspXIwmMyhatWmcoUm | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/3202 | |
dc.identifier.yoktez | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrGT4YtZYngX7y_5lR-ndCcUVBbTspXIwmMyhatWmcoUm | |
dc.language.iso | tr | |
dc.subject | Müzik | |
dc.subject | Akordeon | |
dc.subject | Garmon | |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Accordion | en_US |
dc.subject | Müzik eğitimi | |
dc.subject | Garmon | en_US |
dc.subject | Müzik öğretimi | |
dc.subject | Music education | en_US |
dc.subject | Music learning | en_US |
dc.subject | Çalgılar | |
dc.subject | Musical instruments | en_US |
dc.title | Tuşlu ve körüklü çalgılar evreninde metotlar üzerine karşılaştırmalar ideal bir akordeon ve garmon metot önerisi | |
dc.title | A comparison among the methods regarding clavier and accordion an ideal accordion and garmonmethod prosopal | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication |