2000 sonrası bankacılık sektöründe kriz yönetimi ve Şekerbank modeli

dc.contributor.advisor Günceler, Bülent
dc.contributor.author Onar, Hale
dc.date.accessioned 2024-05-27T22:44:52Z
dc.date.available 2024-05-27T22:44:52Z
dc.date.issued 2011
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Gelişmekte olan bir ülke olan Türkiye ekonomik yapısına bağlı olarak dönem dönem finansal krizler yaşamıştır. Yaşanan krizlerden bankacılık sektörü ve finansal kurumlar sektörel yapıları, ürettikleri ve sundukları ürünlerin özellikleri nedeniyle önemli ölçüde etkilenmişlerdir ve bunlara yönelik düzenlemeler, yeniden yapılandırma çalışmaları gündeme gelerek uygulanmıştır. Bu bağlamda bankacılık sektöründe potansiyel kriz veya krizler ortaya çıkmadan önlenmesi, kriz dönemi sonrasında ise durum analizi yapılması büyük bir önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, 2000 sonrası BankacılıkSektöründe Kriz yönetimi ve Son yaşanan Küresel Krizin etkilerini ve kriz yönetim stratejilerini ortaya koymaktır. Özellikle 2008 yılının son çeyreğinde ABD?de başlayan, batıdan doğuya doğru tüm ülkeleri çeşitli şekillerde etkileyen küresel ekonomik krizden dünya bankaları yanı sıra Türkiye özelinde Şekerbank T.A.Ş?nin etkilenme düzeyi ve bu süreçte uygulanan yönetsel ve örgütsel politikalarının neler olduğu Birim Müdürleri algıları doğrultusunda araştırılmıştır. Banka içinde Birimlerin Müdürleri ile anket ve mülakat yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen çalışmada; kriz nedeniyle birçok kurumuniş hacminin ve müşteri sayısının önemli oranda azaldığı ve bu yönüyle kurumların krizden etkilendiği ortaya çıkmıştır. Birçok kurum üzerindeki yönetsel ve örgütsel etkiler göz önüne alındığında, Şekerbank özelinde 2000 ve 2001 krizi dönemindeki yeniden yapılanma ve düzenlemeler sayesinde küresel krizde yönetsel, örgütsel politika ve uygulamalar anlamında önemli olumsuzluklar yaşanmamış ancak banka içinde bazı tedbirlerin alındığı ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstract As a developing country, Turkey comes up against many cyclical crises. Banking and finance institutions have been influenced seriously from these crises due to their sectoral structure, the characteristic of the products they manufacture, present and important regulations have been developed and implemented for these. In this sense, hindering potential crisis before their emergence and a situation analysis following the end of crisis period are of great importance.The purpose of this study is to put forward the effects of the Crisis management in Banking Sector following 2000 and the last experienced Global Crisis and the strategies of the crisis management. Especially the exposure level of the global economic crisis that began in United States of America inthe last quarter of 2008 and that affects all the countries from West to the east in various ways on the World banks and ?ekerbank T.A.?. in Turkey and the applied administrational and organizational policies applied during this process were researched in parallel with the perceptions of the Unit Managers. Within the bank; the study was carried out through the usage of questionnaires and interview with the Unit Managers, the study revealed that the work load and number of the employees of the institutions decreased due to the crisis, because they were directly affected by the crisis. Despite of the general administrational and organizational effects of the crisis on many institutions, as in the cases some others, ?ekerbank could survive with the help of the re-structuring and precautions made during 2000 and 2001 crises. The results showed that no significant negative impacts were experienced in terms of administrational, organizational policies and applications; however some measures were necessary to be taken. en_US
dc.identifier.endpage 127 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zqI_ZOq-b18GC2rT9c2JGn1k2ql7EExpInUCbyVdE1LGINk85tpru52gkV8AMy9k
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/3199
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zqI_ZOq-b18GC2rT9c2JGn1k2ql7EExpInUCbyVdE1LGINk85tpru52gkV8AMy9k
dc.institutionauthor Günceler, Bülent
dc.institutionauthor Günceler, Bülent
dc.language.iso en
dc.subject Bankacılık
dc.subject Bankacılık sektörü
dc.subject Bankalar
dc.subject Banking en_US
dc.subject Banking sector en_US
dc.subject Finansal kriz
dc.subject Banks en_US
dc.subject Kriz yönetimi
dc.subject Financial crisis en_US
dc.subject Crisis management en_US
dc.subject Şekerbank
dc.subject Şekerbank en_US
dc.title 2000 sonrası bankacılık sektöründe kriz yönetimi ve Şekerbank modeli
dc.title Crisis management in banking sector after 2000 and the case of Şekerbank en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files