Yönetim muhasebesi bilgilerinin üretim firmalarının kararlarına etkisi (Libya örneği)

dc.contributor.advisorBerk, Niyazi
dc.contributor.authorBala, Khaled Mohamed
dc.date.accessioned2024-08-07T20:05:42Z
dc.date.available2024-08-07T20:05:42Z
dc.date.issued2020
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Muhasebe Bilim Dalı
dc.description.abstractİşletmelerin yönetim muhasebesi, tüketicilere, kullanıcılara ya da müşterilere kaliteli ve uygun fiyatlı ürün ve hizmetleri sunmak açısından önemlidir. Aynı zamamda işletmelerin pazarda rekabet edebilmeleri için daha iyi bir fiyatlandırma imkanı sunar. Muhasebe bilgileri, modern organizasyonların operasyonlarını yönetmede en önemli kaynaklardan biri haline gelmiştir. Son zamanlarda, yanlış ve etkisiz kararlar yoluyla finansal sorunlardan kaçınmak için karar verme sürecini destekler. Bu amaçla kullanılabilecek çok sayıda bilgi içeren büyük bir finansal araçlar sistemi bulunmaktadır. Bu çalışmanın genel amacı, yönetim muhasebesi bilgilerinin Libya'daki imalat firmalarının karar alma süreçlerine etkisini belirlemektir. Bu amaçla çalışma, gerçekleri ve bilgileri toplamak için tanımlayıcı bir anket tasarlanmış ve buradan sonuçlara ve tavsiyelere ulaşmak için bunları analiz etmiştir. İstatistiksel analiz, çoklu regresyon analizi ve katsayıların hesaplanmasında, tahmin gücünü belirlemek ve ilişki düzeyi, güvenilirlik, temsil edilen bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiyi test etmek açısından Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi (SPSS) versiyon 26 kullanılmış, böylece uygulama gerçekleştirilmiştir. Uygulama, Libya'daki imalat firmalarının karar alma süreçlerine ilişkin muhasebe bilgilerinin karşılaştırılabilirliği üzerine odaklanmıştır. Çalışma, yönetim muhasebesi bilgileri ile karar verme arasında anlamlı bir ilişki kurmuştur. Ayrıca, sonuçlar yönetim muhasebesi bilgileri ile karar verme arasında bir ilişki olduğunu gösteren ampirik gözden geçirmelerle tutarlı olduğu görülmüş ve aynı zamanda yönetim muhasebesi bilgilerinin Libya'daki imalat firmalarının kararını etkilediği sonucuna varılmıştır. Bu çalışmanın temel önerisi kısaca, Libya imalat şirketlerinin karar verme sürecini desteklemek için uygun ve güvenilir bilgi edinmeye odaklanmaları ve bu alandaki ilgilerini artırmaları gerektiğidir.
dc.description.abstractManagement accounting offers organizations a greater opportunity to compete on the market, supplying consumers with the best quality and reasonably priced products and services. Accounting information has become one of the most significant resources in managing the operations of modern organizations. These days, there is a massive pool of financial techniques available, containing a vast amount of information that would be used to support the decision - making strategies to reduce financial crises across wrong and inefficient decisions. The main objective of the present study is to explore the influence of managerial accounting information on manufacturing firms' decision-making in Libya. Therefore, a descriptive survey design was implemented by the study (questionnaire) to collect facts and information and then analyzing them to reach conclusions and recommendations. Statistical analyses were performed through using Social Sciences Statistical Package ( SPSS) version 26 in multiple analysis of regression and coefficient estimation, to determine the predictive power and to test the relationship among independent variables which are represented by relevance, reliability, and comparability of accounting information on Libyan manufacturing companies ' decision - making. The study found a critical relationship between managerial accounting information and decision-making. Furthermore, the outcome of the study corresponds to empirical studies, which stated clearly that management accounting information has a relationship with decision-making. The study also concluded that knowledge of management accounting affects the decision of manufacturing companies in Libya. Consequently, the key recommendation of this study is that Libyan manufacturing companies should focus on and increase their interest in obtaining appropriate information to promote the process of decision – making.en
dc.identifier.endpage183en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4851
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMszQNC9McofHINU2ZY6g2eoDL6ReSaK9Intjb-d5MJjHZ
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectKarar verme
dc.subjectLibya
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectDecision makingen_US
dc.subjectMuhasebe
dc.subjectLibyaen_US
dc.subjectMuhasebe bilgisi
dc.subjectAccountingen_US
dc.subjectAccounting informationen_US
dc.subjectYönetim muhasebesi
dc.subjectManagement accountingen_US
dc.titleYönetim muhasebesi bilgilerinin üretim firmalarının kararlarına etkisi (Libya örneği)
dc.titleThe influence of management accounting information on decision-making of manufacturing firms (The case of Libya)en_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files