Nöropazarlama süreçleri ve müşterilerin araç kiralama süreçlerindeki satın alma tercihlerini inceleyen araştırma

dc.contributor.advisorTunç, Fatma Yonca
dc.contributor.authorOğuz, Mutlu
dc.contributor.otherSpor Yöneticiliği / Sports Management
dc.date.accessioned2024-08-07T20:07:20Z
dc.date.available2024-08-07T20:07:20Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractNöropazarlamanın günümüz dünyasında çok önemli bir yeri vardır. Geleneksel pazarlama faaliyetlerinin artık günümüzde büyük şirketler tarafından tüketicilere duygusal ve algısal olarak ulaşmak istediğinde yeterli olmadığı görülmektedir. Bu noktada nörobilim ile pazarlama birleşerek nöropazarlama faaliyetleri içerisinde insan beynindeki tüm elektriksel hareketlerin incelenerek bilinç altı davranışlarının ortaya çıkartılması ve daha rasyonel çalışmaların yapılması muhtemel olmuştur. Nöropazarlama insan beynindeki bilinç altı davranışlara ulaşarak insanların satın alma kararlarının nedenlerini somut olarak ortaya çıkarmaya başlamıştır. Bu nedenle nöropazarlama süreçlerinin özetle tanımlanarak nöropazarlamanın araştırma yönü olan satın alma faaliyeti konusunu ortaya çıkardık. Bu araştırmanın temel amacı, araç kiralama süreçlerinde marka algısına bağlı olarak satın alma ifadelerinin ortaya çıkartılmasıdır. Bu bağlamda markanın reklam ve marka bilinirliği çalışmaları tüketicilerin araç kiralama süreçlerindeki satın alma tercihlerinin neden ve sonuçlarını ortaya çıkarmaktadır. Burada satın alma kararlarını etkileyen en önemli unsurlardan bir tanesi de markanın pazarlama faaliyetleri içerisindeki reklam çalışmalarıdır. Eğer bir firma günümüz rekabet ortamında reklam çalışmalarına ne kadar önem verirse marka bilinirliğinin ve marka reklam çalışmasının tüketicilerde oluşturduğu duygusal algılar bir o kadar pozitif yönde artabilmektedir. Araştırmada 250 kişilik katılımcı grubuna anket formu uygulanmıştır. Uygulanan anket formu dört bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler ise kişisel bilgi formu, araç kiralama, marka reklam algısı, mobil reklamlara yönelik algı hareketleri, marka bilinirliği ve satın alma süreçlerine ilişkin sorulardan oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen verilere göre araç kiralamaya yönelik reklam algısı, marka bilinirliği, marka iletişimi, bilgi toplama, seçeneklerin değerlendirilmesi, satın alma kararı, arasında korelasyon analizleri incelendiğinde anlamlı bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractNeuro marketing is so important subject nowadays. Traditional marketing activities are no longer sufficient when big companies want to reach consumers emotionally and perceptively. At this point, neuroscience and marketing were combined and examined with all electrical movement in the human brain within the neuromarketing activities and more rational studies were made by revealing the subconscious behaviors of the human. Neuromarketing has reached subconscious behaviors in the human brain and has begun to reveal the reasons for people's purchasing decisions. For this reason, we have summarized the neuromarketing processes and found out the subject of purchasing activity which is the research aspect of neuromarketing. The main purpose of this research is to find out the expressions of purchase in car rental processes depending on brand perception. In this context, advertising and brand awareness works of the brand reveal the reasons and results of consumers' buying preferences in car rental processes. Here, one of the most important factors affecting the purchasing decisions is the advertising efforts within the brand's marketing activities. If a company attaches importance to advertising efforts in today's competitive environment, the emotional perceptions created by the brand awareness and brand advertising efforts may increase in a positive way. The questionnaire was applied to 250 participants. The questionnaire consists four sections such as personal information form, car rental, brand advertising perception, perception movements towards mobile advertising, brand awareness and purchasing processes. According to the data obtained from the research, when there is a correlation analysis between advertising perception, brand awareness, brand communication, information gathering, evaluation of options, purchasing decision, it was found that there is a significant relationship between car rental.en
dc.identifier.endpage159en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwNvAftgPjD99A_weZ3yUTwO5Tjn4QKp0aZIKIS31cVjs
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5031
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwNvAftgPjD99A_weZ3yUTwO5Tjn4QKp0aZIKIS31cVjs
dc.institutionauthorTunç, Fatma Yonca
dc.institutionauthorTunç, Fatma Yonca
dc.institutionauthorTunç, Fatma Yonca
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectAraç kiralama
dc.subjectNöropazarlama
dc.subjectPazarlama
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectCar leasingen_US
dc.subjectPazarlama yöntemleri
dc.subjectNeuromarketingen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectSatın alma
dc.subjectMarketing methodsen_US
dc.subjectSatın alma davranışı
dc.subjectPurchasingen_US
dc.subjectPurchasing behavioren_US
dc.subjectSatın alma niyeti
dc.subjectPurchase intentionen_US
dc.titleNöropazarlama süreçleri ve müşterilerin araç kiralama süreçlerindeki satın alma tercihlerini inceleyen araştırma
dc.titleNeuro marketing processes and investigation of customers purchasing preferences in car rental processesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationc6c2ef6f-e4c6-43b9-82f3-fe484ab44e0e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryc6c2ef6f-e4c6-43b9-82f3-fe484ab44e0e
relation.isOrgUnitOfPublication1b1436e1-76ae-4342-935f-6ee60281dfa0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery1b1436e1-76ae-4342-935f-6ee60281dfa0

Files