Öğretme Yöntemlerinin Çeşitlendirilmesi ile Öğrenci Motivasyonunun Artırılması:İngilizce Dersi Öğretmen Liderliği Örneği
dc.contributor.author | Göğüş, Aytaç | |
dc.contributor.author | Yetke, Şebnem | |
dc.contributor.other | Eğitim Bilimleri / Educational Sciences | |
dc.date.accessioned | 2024-11-15T19:41:20Z | |
dc.date.available | 2024-11-15T19:41:20Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.department | Okan University | en_US |
dc.department-temp | İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ,T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI | en_US |
dc.description.abstract | İlköğretim İngilizce öğretmeni ve bir eğitim araştırmacısı tarafındanyürütülen bu eylem araştırmasında, öğretme yöntemleri ve materyallerininçeşitlendirilmesinin, öğrenci motivasyonu üzerindeki etkisi incelenmektir. Buçalışmada, öğrenci görüş anketi, öğrenci tutum anketi, öğrenci motivasyon kontrolölçeği, ders çalışma ve öğrenme etkinlikleri değerlendirme anketi ve öğretmenleriçin öğrenci motivasyonunu sağlayıcı yöntemler anketi kullanılmıştır. Dersöğretmeni, farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerinin ilgisini çekecek veöğrencilerinin derse karşı motivasyonlarını arttıracak öğrenme materyallerigeliştirerek ve bunları öğrencilerinin derste aktif olmalarını sağlayarak kullanmıştır.Uygulama süreci ve değerlendirme sonuçlarına göre, öğretim materyallerinin veyöntemlerinin zenginleştirilmesi sonucunda öğrencilerin motivasyonu ve öğrenmesürecinin kalitesi arttırılabilmektedir. Bu süreç ve uygulamalar, öğrencilere kendiöğrenme süreçlerini takip etme ve bu konuda sorumluluk alma imkânı sunmuştur;dış motivasyonla değil iç motivasyonla harekete geçen, kendine güvenen veöğrendiği bilgiyi yaşantısında etkin kullanabilen öğrenciler yetiştirebilmeye katkıdabulunmuştur. Bu bağlamda, sınıf içi uygulamaların sürekliliği ve diğer öğretmenlerile paylaşılması gelecek çalışmalar için tavsiye edilmektedir. Bu çalışma, biröğretmen liderliği projesi örneğidir. | en_US |
dc.identifier.citation | 1 | |
dc.identifier.doi | [TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-318] | |
dc.identifier.endpage | 305 | en_US |
dc.identifier.issn | 2667-6788 | |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 283 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 183585 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/183585/ogretme-yontemlerinin-cesitlendirilmesi-ile-ogrenci-motivasyonunun-artirilmasiingilizce-dersi-ogretmen-liderligi-ornegi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/7159 | |
dc.identifier.volume | 27 | en_US |
dc.institutionauthor | Göğüş, Aytaç | |
dc.institutionauthor | Göğüş, Aytaç | |
dc.language.iso | tr | |
dc.relation.ispartof | Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Öğretme Yöntemlerinin Çeşitlendirilmesi ile Öğrenci Motivasyonunun Artırılması:İngilizce Dersi Öğretmen Liderliği Örneği | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | f779be3f-1e8a-4595-b9e6-633dbec3310c | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | f779be3f-1e8a-4595-b9e6-633dbec3310c | |
relation.isOrgUnitOfPublication | c81b0aed-503b-4e45-9d67-2d450334c7fa | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | c81b0aed-503b-4e45-9d67-2d450334c7fa |