Öğretme Yöntemlerinin Çeşitlendirilmesi ile Öğrenci Motivasyonunun Artırılması:İngilizce Dersi Öğretmen Liderliği Örneği

dc.contributor.authorGöğüş, Aytaç
dc.contributor.authorYetke, Şebnem
dc.contributor.otherEğitim Bilimleri / Educational Sciences
dc.date.accessioned2024-11-15T19:41:20Z
dc.date.available2024-11-15T19:41:20Z
dc.date.issued2014
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ,T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIen_US
dc.description.abstractİlköğretim İngilizce öğretmeni ve bir eğitim araştırmacısı tarafındanyürütülen bu eylem araştırmasında, öğretme yöntemleri ve materyallerininçeşitlendirilmesinin, öğrenci motivasyonu üzerindeki etkisi incelenmektir. Buçalışmada, öğrenci görüş anketi, öğrenci tutum anketi, öğrenci motivasyon kontrolölçeği, ders çalışma ve öğrenme etkinlikleri değerlendirme anketi ve öğretmenleriçin öğrenci motivasyonunu sağlayıcı yöntemler anketi kullanılmıştır. Dersöğretmeni, farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerinin ilgisini çekecek veöğrencilerinin derse karşı motivasyonlarını arttıracak öğrenme materyallerigeliştirerek ve bunları öğrencilerinin derste aktif olmalarını sağlayarak kullanmıştır.Uygulama süreci ve değerlendirme sonuçlarına göre, öğretim materyallerinin veyöntemlerinin zenginleştirilmesi sonucunda öğrencilerin motivasyonu ve öğrenmesürecinin kalitesi arttırılabilmektedir. Bu süreç ve uygulamalar, öğrencilere kendiöğrenme süreçlerini takip etme ve bu konuda sorumluluk alma imkânı sunmuştur;dış motivasyonla değil iç motivasyonla harekete geçen, kendine güvenen veöğrendiği bilgiyi yaşantısında etkin kullanabilen öğrenciler yetiştirebilmeye katkıdabulunmuştur. Bu bağlamda, sınıf içi uygulamaların sürekliliği ve diğer öğretmenlerile paylaşılması gelecek çalışmalar için tavsiye edilmektedir. Bu çalışma, biröğretmen liderliği projesi örneğidir.en_US
dc.identifier.citation1
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-318]
dc.identifier.endpage305en_US
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage283en_US
dc.identifier.trdizinid183585
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/183585/ogretme-yontemlerinin-cesitlendirilmesi-ile-ogrenci-motivasyonunun-artirilmasiingilizce-dersi-ogretmen-liderligi-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7159
dc.identifier.volume27en_US
dc.institutionauthorGöğüş, Aytaç
dc.institutionauthorGöğüş, Aytaç
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretme Yöntemlerinin Çeşitlendirilmesi ile Öğrenci Motivasyonunun Artırılması:İngilizce Dersi Öğretmen Liderliği Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationf779be3f-1e8a-4595-b9e6-633dbec3310c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryf779be3f-1e8a-4595-b9e6-633dbec3310c
relation.isOrgUnitOfPublicationc81b0aed-503b-4e45-9d67-2d450334c7fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryc81b0aed-503b-4e45-9d67-2d450334c7fa

Files