Öğretme Yöntemlerinin Çeşitlendirilmesi ile Öğrenci Motivasyonunun Artırılması:İngilizce Dersi Öğretmen Liderliği Örneği

dc.contributor.author Göğüş, Aytaç
dc.contributor.author Yetke, Şebnem
dc.date.accessioned 2024-11-15T19:41:20Z
dc.date.available 2024-11-15T19:41:20Z
dc.date.issued 2014
dc.department Okan University en_US
dc.department-temp İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ,T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI en_US
dc.description.abstract İlköğretim İngilizce öğretmeni ve bir eğitim araştırmacısı tarafındanyürütülen bu eylem araştırmasında, öğretme yöntemleri ve materyallerininçeşitlendirilmesinin, öğrenci motivasyonu üzerindeki etkisi incelenmektir. Buçalışmada, öğrenci görüş anketi, öğrenci tutum anketi, öğrenci motivasyon kontrolölçeği, ders çalışma ve öğrenme etkinlikleri değerlendirme anketi ve öğretmenleriçin öğrenci motivasyonunu sağlayıcı yöntemler anketi kullanılmıştır. Dersöğretmeni, farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerinin ilgisini çekecek veöğrencilerinin derse karşı motivasyonlarını arttıracak öğrenme materyallerigeliştirerek ve bunları öğrencilerinin derste aktif olmalarını sağlayarak kullanmıştır.Uygulama süreci ve değerlendirme sonuçlarına göre, öğretim materyallerinin veyöntemlerinin zenginleştirilmesi sonucunda öğrencilerin motivasyonu ve öğrenmesürecinin kalitesi arttırılabilmektedir. Bu süreç ve uygulamalar, öğrencilere kendiöğrenme süreçlerini takip etme ve bu konuda sorumluluk alma imkânı sunmuştur;dış motivasyonla değil iç motivasyonla harekete geçen, kendine güvenen veöğrendiği bilgiyi yaşantısında etkin kullanabilen öğrenciler yetiştirebilmeye katkıdabulunmuştur. Bu bağlamda, sınıf içi uygulamaların sürekliliği ve diğer öğretmenlerile paylaşılması gelecek çalışmalar için tavsiye edilmektedir. Bu çalışma, biröğretmen liderliği projesi örneğidir. en_US
dc.identifier.citationcount 1
dc.identifier.endpage 305 en_US
dc.identifier.issn 2667-6788
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 283 en_US
dc.identifier.trdizinid 183585
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/183585/ogretme-yontemlerinin-cesitlendirilmesi-ile-ogrenci-motivasyonunun-artirilmasiingilizce-dersi-ogretmen-liderligi-ornegi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/7159
dc.identifier.volume 27 en_US
dc.institutionauthor Göğüş, Aytaç
dc.language.iso tr
dc.relation.ispartof Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Öğretme Yöntemlerinin Çeşitlendirilmesi ile Öğrenci Motivasyonunun Artırılması:İngilizce Dersi Öğretmen Liderliği Örneği en_US
dc.type Article en_US

Files