Gençler ve alışveriş merkezleri (avm'ler): Avm kullanım tercihleri hakkında bir alan çalışması

dc.contributor.authorMuğan, Güliz Akıncı
dc.contributor.otherMimarlık / Architecture
dc.date.accessioned2024-11-15T19:40:51Z
dc.date.available2024-11-15T19:40:51Z
dc.date.issued2013
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractAlışveriş merkezleri (AVMler) günümüz modern kent yaşamında tüketim anlayışı ve kültürünün geçirdiği dönüşümün mekan boyutunu yansıtan önemli örneklerdir. Türkiyede 1980leri takiben yerleşen liberal ekonomi ve değişen küresel etkenler, AVMleri kentsel kimliğin bir parçası haline getirmede etkili olmuştur. AVMlerin gençlerin sosyal dünyalarının önemli bir parçası olduğu düşünüldüğünde, AVM ve gençler üzerine yoğunlaşmak önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, bir taraftan 13-19 yaş grubundaki gençlerin kent yaşamındaki boş zaman ve boş zaman mekan kullanımı irdelenirken, diğer taraftan AVMlerin bu mekanlar içerisinde nerede durduğunu sorgulamaktır. Bunun yanı sıra, AVMlerin fiziksel ve sosyal çevrelerinin ve bunların tasarımla olan ilişkilerinin gençler tarafından nasıl algılandığı sorusu da çalışmanın temel hedefi olarak belirlenmiştir. Bu amaçla, Ankara Migros Alışveriş Merkezinde bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verisi gözlem ve 13-19 yaş grubundaki 104 gençle yapılan derinlemesine görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, 13-19 yaş grubu için en çok tercih edilen boş zaman mekanı AVMlerdir. AVMnin konumu ve evlerinden AVMye ulaşım kolaylığı gibi fiziksel çevre etkenleri gençler için AVM tercihlerinde öncelikli nedenler olarak belirlenmiştir. Değerlendirme yüzdelerine ve görüşmeler sırasında yapılan gözlemlere bakıldığında, 13-19 yaş grubu gençlerin etraflarını saran fiziksel çevre ve fiziksel çevreyle ilgili unsurlara çok da dikkat etmedikleri ve fiziksel çevreyi oluşturan bileşenlerin neler olduğuna dair detaylı ve derinlemesine bilgi sahibi olmadıkları gözlemlenmiştir. Bu bağlamda düşündüğümüzde, gençlerin fiziksel çevre, ona ilişkin sorunlar ve tasarıma ilişkin ilgisizlikleriyle, sosyal çevre ve toplumsal konulara verdikleri öncelikleri daha detaylı araştırmalarla incelenmesinde fayda olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.identifier.citation12
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-348]
dc.identifier.endpage96en_US
dc.identifier.issn1305-5798
dc.identifier.issn1309-6915
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.trdizinid163492
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/163492/gencler-ve-alisveris-merkezleri-avmler-avm-kullanim-tercihleri-hakkinda-bir-alan-calismasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7116
dc.identifier.volume8en_US
dc.institutionauthorMuğan, Güliz
dc.institutionauthorMuğan, Güliz
dc.institutionauthorMuğan, Güliz Akıncı
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofMegaronen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.titleGençler ve alışveriş merkezleri (avm'ler): Avm kullanım tercihleri hakkında bir alan çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication7fd8d974-0b7e-4c74-a327-174a1702fb07
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery7fd8d974-0b7e-4c74-a327-174a1702fb07
relation.isOrgUnitOfPublicationc6baa6c6-dc72-4e91-a656-af91209d3f29
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryc6baa6c6-dc72-4e91-a656-af91209d3f29

Files