Model Bir Entegre Müzikal Beste Çalışması 'Bataklık'

dc.contributor.advisor Madanoğlu, Naci
dc.contributor.author Bahtiyar, Metin
dc.date.accessioned 2025-10-15T16:39:31Z
dc.date.available 2025-10-15T16:39:31Z
dc.date.issued 2025
dc.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Müzik Ana Bilim Dalı / Müzik Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de müzikal tiyatro alanında dramatik yapı, müzik ve dans öğelerinin bütüncül bir anlatım dili içerisinde kaynaştırıldığı bir beste çalışması ortaya koymaktır. Araştırmanın odak noktası müzikal tiyatronun kuramsal temellerinden biri olan entegrasyon ilkesinin sahne üzerinde nasıl gerçekleştirilebileceğidir. Entegre kavramının tarihsel gelişim süreci, kuramsal arka plan bölümünde kısaca ele alınmıştır. Bunun yanısıra müzikalin ortaya çıkışı ve erken dönem eserleri incelenmiştir. Entegre bölümünde Stephen Block'un müzikal tiyatro kuramına dair ileri sürdüğü entegrasyon önermeleri, çalışmanın kuramsal altyapısını oluşturmuş. Bataklık müzikali bölümünde ise model önerisi olarak seçilen müzikalden sahneler, Block'un yaklaşımı doğrultusunda analiz edilmiştir. Müzikalin genel yapısında, Block'un entegrasyon ilkelerinin büyük ölçüde içselleştirildiği ve uygulamaya geçirildiği söylenebilir. Bu durum, Bataklık müzikalini Türkiye'de müzikal tiyatronun gelişimi açısından özgün ve öncü bir konuma yerleştirmektedir. Yapılan çözümlemelerde, müziğin yalnızca eşlik eden bir unsur olmaktan çıkarak dramatik aksiyonun taşıyıcısı hâline geldiği; dansın ise anlatının ilerleyişinde dramatik bir rol üstlendiği gözlemlenmiştir.
dc.description.abstract This study aims to present a musical composition in which dramatic structure, music, and dance are woven into a unified narrative language within the context of musical theatre in Turkey. At it's core, the research centers on how the principle of integration one of the key theoretical pillars of musical theater can be realized on stage. The theoretical background section offers a brief overview of the historical evolution of the integration concept, along with an examination of the origins of the musical and its early examples. Stephen Block's theoretical propositions on musical theater serve as the foundation of the integration section and inform the framework of the entire study. In the 'Swamp Musical' section, scenes from the selected model musical are analyzed through the lens of Block's approach. The findings suggest that Block's principles of integration are not only embraced but actively implemented throughout the structure of the musical. This positions the 'Swamp Musical' as both an original and pioneering contribution to the development of musical theater in Turkey. The analyses further indicate that music evolves beyond a supportive role to become a driving force of dramatic action, while dance plays an equally significant role in moving the narrative forward. en_US
dc.identifier.endpage 193
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Xau5rw3KuCgEuy-FuJQtsBxPq1mtvImzrZXnd9OueoyE3C7lMioYDUU1RE-MlFAM
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/8402
dc.identifier.yoktezid 957588
dc.language.iso tr
dc.subject Müzik
dc.subject Megamüzikal
dc.subject Türk Müzikal Tiyatrosu
dc.subject Music en_US
dc.subject Megamusical en_US
dc.subject Turkish Musical Theatre en_US
dc.title Model Bir Entegre Müzikal Beste Çalışması 'Bataklık'
dc.title A Model Study of an Integratedmusical Composition 'Bataklık' en_US
dc.type Sanatta Yeterlik en_US
dspace.entity.type Publication

Files