LİSE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ALGILANAN ÖRGÜTSEL DESTEK, PSİKOLOJİK SERMAYE VE İŞ DOYUMU ARASINDAKİ İLİŞKİ

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel destek, psikolojik sermaye ve iş doyumu algı düzeylerinin ortaya koymak; değişkenlerin birbiri ile olan ilişkilerinin yönü ve düzeyini belirlemek ve psikolojik sermayenin algılanan örgütsel destek ile iş doyumu arasındaki aracılık rolünü ortaya koymaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmaya 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Giresun’un on altı ilçesinde bulunan toplam 60 resmi genel ve mesleki liselerde görev yapan 479 öğretmen katılmıştır. Araştırmada ‘Algılanan Örgütsel Destek Ölçeği’, ‘Psikolojik Sermaye Ölçeği’ ve ‘İş Doyumu Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ölçek puanlarına ait aritmetik ortalamalar katılımcıların algılanan örgütsel destek, psikolojik sermaye ve iş doyumu düzeylerinin yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Araştırmanın değişkenleri arasında ilişkiyi ortaya koymak amacıyla yapılmış olan korelasyon analizi sonucuna göre öğretmenlerin örgütsel destek algı düzeyi ile psikolojik sermaye düzeyi arasında pozitif yönde düşük düzeyde; örgütsel destek algı düzeyi ile iş doyumu düzeyi arasında pozitif yönde orta düzeyde; psikolojik sermaye düzeyi ile iş doyumu düzeyi arasında pozitif yönde orta seviyede bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Son olarak aracı değişkenin bağımlı ve bağımsız değişken arasındaki etkisini ortaya koymak için yapılmış olan regresyon analizi de psikolojik sermayenin algılanan örgütsel destek ve iş doyumu ilişkisinde kısmi aracı etkiye sahip olduğunu göstermiştir.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

0

WoS Q

Scopus Q

Source

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi

Volume

11

Issue

4

Start Page

1835

End Page

1853