Üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığının sosyal görünüş kaygısı ve yeme tutumu ile ilişkisi

dc.contributor.advisorMestçioğlu, Ayşe Özlem
dc.contributor.authorSarıca, Sinem
dc.date.accessioned2024-08-07T20:19:43Z
dc.date.available2024-08-07T20:19:43Z
dc.date.issued2022
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmada üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığının sosyal görünüş kaygısı ve yeme tutumu ile ilişkisi incelenmiştir. Ek olarak, bu değişkenlerin sosyodemografik özelliklerle olan ilişkisine de bakılmıştır. Katılımcılar Türkiye'de lisans ve yüksek lisans öğrenimi gören 398 kişiden oluşmaktadır. Katılımcıların 288'ini kadınlar 110'unu ise erkekler oluşturmaktadır. Ankete katılanların sosyal medya bağımlılık düzeyleri Tutgun-Ünal ve Deniz (2015) tarafından geliştirilen Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği kullanılarak, sosyal görünüş kaygısı düzeyleri Hart ve arkadaşları (2008) tarafından geliştirilen Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği kullanılarak, yeme tutumları ise Garner ve Garfinkel (1979) tarafından geliştirilen Yeme Tutum Testi ile ölçülmüştür. Verilerin analizi SPSS 25.0 kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda sosyal medya bağımlılığı ile sosyal görünüş kaygısı arasında poziTif yönlü anlamlı bir ilişki saptanırken, sosyal medya bağımlılığı ve yeme tutumu arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Bunun yanı sıra demografik değişkenlerle sosyal medya bağımlılığı, sosyal görünüş kaygısı ve yeme tutumu arasında da anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Bulgular literatürle karşılaştırılarak tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal medya bağımlılığı, sosyal görünüş kaygısı, yeme tutumu
dc.description.abstractIn this study, the relationship between social media addiction, social appearance anxiety and eating attitudes among university students was investigated. In addition, the relationship between these variables and sociodemographic characteristics is also investigated. Participants consist of 398 individuals who are undergraduate and graduate students in Turkey. While 288 of the participants are women, 110 of them consist of men. Respondents' social media addiction level is determined by Social Media Addiction Scale developed by Tutgun-Ünal and Deniz (2015), social appearance anxiety levels determined by Social Appearance Anxiety Scale (SAAS) developed by Hart et al. (2008), eating attitudes measured by Eating Attitudes Test (EAT-40) developed by Garner and Garfinkel (1979). SPSS 25.0 was used to analyze the data. As a result of the study, it was concluded that a positive significant relationship was found between social media addiction and social appearance anxiety disorder, on the other hand a negative significant relationship was found between social media addiction and eating attitudes. Thus, significant relationship was found between demographic variables, social media addiction, social appearance anxiety and eating attitudes. Findings are discussed by comparing with literature. Keywords: Social media addiction, social appearance anxiety, eating attitudesen
dc.identifier.endpage105en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCK5CHST3h6-or_wxvUeuEoK1IkAB06CqCHXwh-9TtnlB
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5675
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCK5CHST3h6-or_wxvUeuEoK1IkAB06CqCHXwh-9TtnlB
dc.language.isotr
dc.subjectPsikoloji
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığının sosyal görünüş kaygısı ve yeme tutumu ile ilişkisi
dc.titleThe relationship between social media addiction and social appearance anxiety and eating attitudes among university studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files