Elektronik parkedecilik sektöründe tedarik yönlü tedartik zincir yönetimi uygulamaları ve elektronik sistem başarı fakttörlerinin organizasyon performansı üzerine etkisi

dc.contributor.advisorTanyaş, Mehmet
dc.contributor.advisorAşıkgil, Barış
dc.contributor.authorIncesu, Gencay
dc.date.accessioned2024-05-27T22:50:00Z
dc.date.available2024-05-27T22:50:00Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Yönetim ve Organizasyon Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu tezin amacı tedarik yönlü tedarik zinciri yönetimi uygulamaları (stratejik tedarikçi işbirliği, paylaşılan bilginin seviyesi, paylaşılan bilginin kalitesi), elektronik ticaret sistem başarı faktörleri (kullanıcı memnuniyeti, algılanan fayda, sistem kalitesi, hizmet kalitesi, bilgi kalitesi) ve organizasyonların performansı arsındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırma Türkiye'de elektronik perakendecilik sektöründe yapılmıştır. Bu çalışmada verileri toplamak ve tedarik yönlü tedarik zincir yönetimi uygulamaları, elektronik ticaret sistem başarı faktörleri ve organizasyon performansı arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak için anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırma Türkiye'de elektronik perakendecilik sektöründe 131 organizasyon temsilcisi üzerinde yapılmıştır. Sonuçlar gösteriyor ki; stratejik tedarikçi işbirliği, paylaşılan bilgi seviyesi, paylaşılan bilgi kalitesi, kullanıcı memnuniyeti ve algılanan fayda önemli boyutlardır ve organizasyon performansı üzerinde önemli pozitif etkisi vardır. Ayrıca sonuçlar gösteriyor ki; sistem kalitesi, hizmet kalitesi ve bilgi kalitesi önemli değişkenlerdir ve kullanıcı memnuniyeti ve algılanan fayda üzerinde önemli etkisi vardır.
dc.description.abstractThe purpose of this dissertation is to investigate the relationship between upstream supply chain management practices (strategic supplier partnership, level of information sharing, quality of information sharing), e-commerce system success factors (user satisfaction, perceived usefulness, system quality, service quality, information quality) and organizational performance. The fieldwork of the research is conducted in e-tailing sector in Turkey. In this study self-administered questionnaire is used to collect the related data to establish the relationship between upstream supply chain management practices, e-commerce system success factors and organizational performance. Research is carried out with 131 representatives of organizations in e-tailing in Turkey. The results of this study show that strategic supplier partnership, level of information sharing, quality of information sharing, user satisfaction, perceived usefulness are the important dimensions and have significant positive impact on organizational performance. The results also show that system quality, service quality and information quality are the important dimensions and have significant positive impact on user satisfaction and perceived usefulness.en_US
dc.identifier.endpage251en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3703
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3KnhBkO_YPLz-Uz7Mqyat-sGc6ChcndfLKn405n8DQJl
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectElektronik sektörü
dc.subjectElektronik ticaret
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectPerakende sektörü
dc.subjectElectronic sectoren_US
dc.subjectElectronic commerceen_US
dc.subjectPerformans
dc.subjectRetail sectoren_US
dc.subjectTedarik zinciri yönetimi
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectSupply chain managementen_US
dc.subjectÖrgütsel performans
dc.subjectOrganizational performanceen_US
dc.titleElektronik parkedecilik sektöründe tedarik yönlü tedartik zincir yönetimi uygulamaları ve elektronik sistem başarı fakttörlerinin organizasyon performansı üzerine etkisi
dc.titleImpact of upstream supply chain management practices and e-commerce system succes factors on organizational performance in e-tailingen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files