İspanyol Barok gitar bestecilerinden seçilmiş eserlerin tablatürlerinin günümüz nota sistemine aktarılması

dc.contributor.advisorKüçümen, Fazıl Cem
dc.contributor.authorUğurlu, Tangül Hacısalihoğlu
dc.contributor.otherMüzik / Music
dc.date.accessioned2024-08-07T19:58:49Z
dc.date.available2024-08-07T19:58:49Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Müzik Ana Sanat Dalı / Müzik Sanat Dalı
dc.description.abstractGitarın evrim halkası içerisinde, Barok gitara en yakın enstrüman olarak yer alan, Vihuela'dan beri evrimini sürdüren gitar enstrümanı, günümüz formuna gelene kadar uzun bir süreç geçirmiştir. İspanyol Barok gitarı da bu süreç içerisinde yer alan önemli bir gitar türüdür. Bu çalışmada, Barok dönem İspanyol gitarist bestecilerinden, Gaspar Sanz, Antonio de Santa Cruz, Francisco Guerau ve Santiago Murcia'nın orijinal el yazması tablatürlerinden seçilerek, günümüz gitarına uyarlanan eserlerine yer verilmiştir. Ayrıca, Barok gitarın tarihsel gelişimi, Tablatür nota yazılımlarının çözümleri, Barok gitarda kullanılan teknikler ve akort çeşitleri, bestecilerin kısa biyografileri, seçilen eserler hakkında açıklayıcı bilgiler çalışmanın içerisinde yer almaktadır.
dc.description.abstractDuring its evolution process, being the closest instrument to the baroque guitar, the guitar instrument which has evolved since Vihuela, has gone through a long process until its present form. Spanish Baroque guitar is also an important type of guitar in this process. The study in hand consists of the works which were selected from the original manuscripts of Baroque Spanish guitarist composers Gaspar Sanz, Antonio de Santa Cruz, Francisco Guerau and Santiago Murcia and also which were adapted to the contemporary guitar. Additionally, historical development of Baroque guitar, analysis of tablature musical notes, techniques used in baroque guitar and types of accords, short biographies of composers, explanatory information about selected works are included in the study.en
dc.identifier.endpage117en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmeLsppWhsQfFFmK7nSTj7uJ3q4q7e4ZDp8KqClRxT6vK
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4396
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmeLsppWhsQfFFmK7nSTj7uJ3q4q7e4ZDp8KqClRxT6vK
dc.institutionauthorKüçümen, Fazıl Cem
dc.institutionauthorKüçümen, Fazıl Cem
dc.institutionauthorKüçümen, Fazıl Cem
dc.language.isotr
dc.subjectMüzik
dc.subjectBarok sanat
dc.subjectBarok üslubu
dc.subjectBestekarlar
dc.subjectBesteler
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectBaroque arten_US
dc.subjectGitar
dc.subjectBaroque stylesen_US
dc.subjectGitarist
dc.subjectComposersen_US
dc.subjectCompositionsen_US
dc.subjectMüzik eserleri
dc.subjectGuitaren_US
dc.subjectGuitaristen_US
dc.subjectNota
dc.subjectMusic worksen_US
dc.subjectNotasyon
dc.subjectNoteen_US
dc.subjectNotationen_US
dc.subjectİspanya
dc.subjectSpainen_US
dc.titleİspanyol Barok gitar bestecilerinden seçilmiş eserlerin tablatürlerinin günümüz nota sistemine aktarılması
dc.titleTransformation of selected works of the Spanish Baroque guitar composers to the present musical notationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication06d0e36b-13c3-4f5d-a151-ee727aaf72e9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery06d0e36b-13c3-4f5d-a151-ee727aaf72e9
relation.isOrgUnitOfPublication56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8

Files