İspanyol Barok gitar bestecilerinden seçilmiş eserlerin tablatürlerinin günümüz nota sistemine aktarılması
dc.contributor.advisor | Küçümen, Fazıl Cem | |
dc.contributor.author | Uğurlu, Tangül Hacısalihoğlu | |
dc.contributor.other | Müzik / Music | |
dc.date.accessioned | 2024-08-07T19:58:49Z | |
dc.date.available | 2024-08-07T19:58:49Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü / Müzik Ana Sanat Dalı / Müzik Sanat Dalı | |
dc.description.abstract | Gitarın evrim halkası içerisinde, Barok gitara en yakın enstrüman olarak yer alan, Vihuela'dan beri evrimini sürdüren gitar enstrümanı, günümüz formuna gelene kadar uzun bir süreç geçirmiştir. İspanyol Barok gitarı da bu süreç içerisinde yer alan önemli bir gitar türüdür. Bu çalışmada, Barok dönem İspanyol gitarist bestecilerinden, Gaspar Sanz, Antonio de Santa Cruz, Francisco Guerau ve Santiago Murcia'nın orijinal el yazması tablatürlerinden seçilerek, günümüz gitarına uyarlanan eserlerine yer verilmiştir. Ayrıca, Barok gitarın tarihsel gelişimi, Tablatür nota yazılımlarının çözümleri, Barok gitarda kullanılan teknikler ve akort çeşitleri, bestecilerin kısa biyografileri, seçilen eserler hakkında açıklayıcı bilgiler çalışmanın içerisinde yer almaktadır. | |
dc.description.abstract | During its evolution process, being the closest instrument to the baroque guitar, the guitar instrument which has evolved since Vihuela, has gone through a long process until its present form. Spanish Baroque guitar is also an important type of guitar in this process. The study in hand consists of the works which were selected from the original manuscripts of Baroque Spanish guitarist composers Gaspar Sanz, Antonio de Santa Cruz, Francisco Guerau and Santiago Murcia and also which were adapted to the contemporary guitar. Additionally, historical development of Baroque guitar, analysis of tablature musical notes, techniques used in baroque guitar and types of accords, short biographies of composers, explanatory information about selected works are included in the study. | en |
dc.identifier.endpage | 117 | en_US |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmeLsppWhsQfFFmK7nSTj7uJ3q4q7e4ZDp8KqClRxT6vK | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/4396 | |
dc.identifier.yoktez | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmeLsppWhsQfFFmK7nSTj7uJ3q4q7e4ZDp8KqClRxT6vK | |
dc.institutionauthor | Küçümen, Fazıl Cem | |
dc.institutionauthor | Küçümen, Fazıl Cem | |
dc.institutionauthor | Küçümen, Fazıl Cem | |
dc.language.iso | tr | |
dc.subject | Müzik | |
dc.subject | Barok sanat | |
dc.subject | Barok üslubu | |
dc.subject | Bestekarlar | |
dc.subject | Besteler | |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Baroque art | en_US |
dc.subject | Gitar | |
dc.subject | Baroque styles | en_US |
dc.subject | Gitarist | |
dc.subject | Composers | en_US |
dc.subject | Compositions | en_US |
dc.subject | Müzik eserleri | |
dc.subject | Guitar | en_US |
dc.subject | Guitarist | en_US |
dc.subject | Nota | |
dc.subject | Music works | en_US |
dc.subject | Notasyon | |
dc.subject | Note | en_US |
dc.subject | Notation | en_US |
dc.subject | İspanya | |
dc.subject | Spain | en_US |
dc.title | İspanyol Barok gitar bestecilerinden seçilmiş eserlerin tablatürlerinin günümüz nota sistemine aktarılması | |
dc.title | Transformation of selected works of the Spanish Baroque guitar composers to the present musical notation | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 06d0e36b-13c3-4f5d-a151-ee727aaf72e9 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 06d0e36b-13c3-4f5d-a151-ee727aaf72e9 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8 | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8 |