Bankacılıkta yeni pazarlama yöntemleri ve alternatif dağıtım kanalları

dc.contributor.advisorHepşen, Ali
dc.contributor.authorPoyraz, Salih Alperen
dc.date.accessioned2024-08-07T20:07:39Z
dc.date.available2024-08-07T20:07:39Z
dc.date.issued2020
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractTürkiye'de bilişim teknolojilerine yapılan yatırımlar sayesinde geleneksel bankacılık faaliyetleri elektronik ortamlara taşınmıştır. Bu köklü değişim bankalar arasındaki rekabeti etkilemektedir. Teknolojik yenilikleri yakından takip edip, uygulamaya geçen bankalar bir adım öne çıkmaktadır. Günümüzde teknolojiyi ürün ve hizmetlere dönüştürebilen bankalar pazarlama faaliyetlerini çok daha verimli bir şekilde yapabilmekte ve şube masraflarından ciddi tasarruflar sağlayabilmektedir. Bankacılık sektörünün finansal anlamda en önemli işlevi, sermaye ve girişimciyi bir araya getirmesidir. Bankalar, finansal sistemde yer alan fonları, ekonomik anlamda en fazla fayda sağlayacak alan ve sektörlere aktarma çabası içindedir. Bu nedenle ülke ekonomisine katkıları büyüktür. Günümüzde müşteriler sahip oldukları teknolojik cihazlarla zaman ve mekân tasarrufunda bulunarak birçok işlemi şubeye gitmeden gerçekleştirebilmektedir. Gelişen teknolojik ürünler ve internet altyapısı sayesinde bankalarda sanal ortamda sundukları ürünleri kolaylıkla çeşitlendirebilme imkanına sahiptir. Gerçekleştirilmek istenen çalışmada asıl amaç alternatif dağıtım kanallarını kullanan tüketicilerin bankaları tercih etme nedenleri ve alternatif dağıtım kanallarını kullanma sıklıklarının belirlenmesidir. Çalışmanın yan amaçları arasında ise bankaların alternatif dağıtım kanallarını kullanan tüketicilerin bankayı tercih etme durumlarının belirlenmesi ve memnuniyet düzeylerinin belirlenmesidir.
dc.description.abstractThanks to investment in information technology in Turkey have been moved to traditional banking activities electronically. This drastic change affects the competition between banks. The banks that follow the technological innovations closely and put into practice are one step ahead. Nowadays, banks that can transform technology into products and services are able to carry out marketing activities more efficiently and provide significant savings from branch expenses. The most important financial function of the banking sector is to bring capital and entrepreneurs together. Banks are in an effort to transfer the funds in the financial system to the areas and sectors that will provide the most economic benefit. Therefore, they have a great contribution to the national economy. Nowadays, customers can realize many transactions without going to the branch by saving time and space with their technological devices. Thanks to developing technological products and internet infrastructure, it has the opportunity to easily diversify the products they offer in virtual environment in banks. The main purpose of this study is to determine the reasons why consumers using alternative distribution channels prefer banks and the frequency of using alternative distribution channels. The aim of the study is to determine the consumers' preference of banks and their satisfaction levels by using alternative distribution channels of banks.en
dc.identifier.endpage126en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1FAxrg4qCpGiY90hNx-zWtBacbdSeIkynbLKkyvTMqds
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5068
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1FAxrg4qCpGiY90hNx-zWtBacbdSeIkynbLKkyvTMqds
dc.language.isotr
dc.subjectBankacılık
dc.subjectAlternatif dağıtım kanalları
dc.subjectBankacılık sektörü
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectBankalar
dc.subjectAlternative distribution channelsen_US
dc.subjectBanking sectoren_US
dc.subjectDağıtım kanalları
dc.subjectBanksen_US
dc.subjectPazarlama
dc.subjectDistribution channelsen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectPazarlama yöntemleri
dc.subjectMarketing methodsen_US
dc.titleBankacılıkta yeni pazarlama yöntemleri ve alternatif dağıtım kanalları
dc.titleNew marketing methods in banking and alternative distribution channelsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files