Özel okullardaki ilkokul müdürlerinin liderlik biçimi ile sınıf öğretmenlerinin iş doyumu arasındaki ilişki

dc.contributor.advisor Beytekin, Osman Ferda
dc.contributor.author Yılmaz, Tuğçem
dc.date.accessioned 2024-05-27T22:50:25Z
dc.date.available 2024-05-27T22:50:25Z
dc.date.issued 2014
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, özel okullardaki ilkokul müdürlerinin liderlik biçimi ile sınıf öğretmenlerinin iş doyumu arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu İzmir'in merkez ilçelerindeki özel okullarda çalışan toplam 297 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada okul yöneticilerin dönüşümcü ve etkileşimci liderlik stillerini belirlemek için Çok Faktörlü Liderlik Ölçeği (MLQ) öğretmenlerin iş doyumu derecesini belirlemek için ise Minnesota İş Doyumu Ölçeği (MSQ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise Pearson Moments Çift Yönlü Korelasyon Analizi, Bağımsız Gruplar İçin t Testi, Kruskal Wallis Testi ve Çoklu Regresyon Analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, okul müdürleri en fazla dönüşümcü, en az ise serbestlik tanıyan liderlik biçimini göstermektedirler. Dönüşümcü liderlik davranışları ile iş doyumu arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki vardır. Anahtar sözcükler: İş doyumu, liderlik, yönetici.
dc.description.abstract The main purpose of this study is to determine The Relation between private elementary school's headmasters' leadership behaviour and class teachers' work satisfaction. The working group of the study consists of 297 class teachers working in İzmir's central districts. In this study, Multifactor Leadership Questionnaire (MLQ) is used to determine elementary school's headmasters' transformational and interactive leadership behaviour and Minnesota Satisfaction Questionnaire (MSQ) is used to determine class teachers' work satisfaction. Data were analysed by using Pearson Moments two tailed Correlation Coefficient, , Independent-Samples T-Test, Kruskal-Wallis test and Multiple Regression Analysis. According to the results of the study, school administrators usually exhibit transformational leadership behaviour and seldom exhibit laissez-faire leadership behaviour. Transformational leadership behaviours and work satisfaction have positive and meaningful relation. Key Word: Leadership, satisfaction, principal. en_US
dc.identifier.endpage 102 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3LQY0Xb4N9eNt-3pqJifgJLfaSznET_dQjgSiQGOxJKI
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/3737
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3LQY0Xb4N9eNt-3pqJifgJLfaSznET_dQjgSiQGOxJKI
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Liderlik
dc.subject Okul yöneticileri
dc.subject Sınıf öğretmenleri
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Leadership en_US
dc.subject Özel okullar
dc.subject School administrators en_US
dc.subject Class teachers en_US
dc.subject İlkokul öğretmenleri
dc.subject Special schools en_US
dc.subject İlkokullar
dc.subject Primary school teachers en_US
dc.subject Primary schools en_US
dc.subject İş doyumu
dc.subject Job satisfaction en_US
dc.title Özel okullardaki ilkokul müdürlerinin liderlik biçimi ile sınıf öğretmenlerinin iş doyumu arasındaki ilişki
dc.title The relation between the leadershi̇p behaviors of private elemantary schools principals and the job satisfaction of primary school teachers en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files