Özel okullardaki ilkokul müdürlerinin liderlik biçimi ile sınıf öğretmenlerinin iş doyumu arasındaki ilişki

dc.contributor.advisorBeytekin, Osman Ferda
dc.contributor.authorYılmaz, Tuğçem
dc.date.accessioned2024-05-27T22:50:25Z
dc.date.available2024-05-27T22:50:25Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, özel okullardaki ilkokul müdürlerinin liderlik biçimi ile sınıf öğretmenlerinin iş doyumu arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu İzmir'in merkez ilçelerindeki özel okullarda çalışan toplam 297 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada okul yöneticilerin dönüşümcü ve etkileşimci liderlik stillerini belirlemek için Çok Faktörlü Liderlik Ölçeği (MLQ) öğretmenlerin iş doyumu derecesini belirlemek için ise Minnesota İş Doyumu Ölçeği (MSQ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise Pearson Moments Çift Yönlü Korelasyon Analizi, Bağımsız Gruplar İçin t Testi, Kruskal Wallis Testi ve Çoklu Regresyon Analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, okul müdürleri en fazla dönüşümcü, en az ise serbestlik tanıyan liderlik biçimini göstermektedirler. Dönüşümcü liderlik davranışları ile iş doyumu arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki vardır. Anahtar sözcükler: İş doyumu, liderlik, yönetici.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine The Relation between private elementary school's headmasters' leadership behaviour and class teachers' work satisfaction. The working group of the study consists of 297 class teachers working in İzmir's central districts. In this study, Multifactor Leadership Questionnaire (MLQ) is used to determine elementary school's headmasters' transformational and interactive leadership behaviour and Minnesota Satisfaction Questionnaire (MSQ) is used to determine class teachers' work satisfaction. Data were analysed by using Pearson Moments two tailed Correlation Coefficient, , Independent-Samples T-Test, Kruskal-Wallis test and Multiple Regression Analysis. According to the results of the study, school administrators usually exhibit transformational leadership behaviour and seldom exhibit laissez-faire leadership behaviour. Transformational leadership behaviours and work satisfaction have positive and meaningful relation. Key Word: Leadership, satisfaction, principal.en_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3LQY0Xb4N9eNt-3pqJifgJLfaSznET_dQjgSiQGOxJKI
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3737
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3LQY0Xb4N9eNt-3pqJifgJLfaSznET_dQjgSiQGOxJKI
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectLiderlik
dc.subjectOkul yöneticileri
dc.subjectSınıf öğretmenleri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectÖzel okullar
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectClass teachersen_US
dc.subjectİlkokul öğretmenleri
dc.subjectSpecial schoolsen_US
dc.subjectİlkokullar
dc.subjectPrimary school teachersen_US
dc.subjectPrimary schoolsen_US
dc.subjectİş doyumu
dc.subjectJob satisfactionen_US
dc.titleÖzel okullardaki ilkokul müdürlerinin liderlik biçimi ile sınıf öğretmenlerinin iş doyumu arasındaki ilişki
dc.titleThe relation between the leadershi̇p behaviors of private elemantary schools principals and the job satisfaction of primary school teachersen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files