BİLGİ KAYNAĞI ÜLKESİ VE PERSONEL ÜLKESİ HİZMET DEĞERLENDİRMELERİNİ NASIL ETKİLER? KATEGORİLER ARASINDA BİR KARŞILAŞTIRMA

dc.contributor.authorSözer, Edin Güçlü
dc.contributor.otherİşletme / Business Administration
dc.date.accessioned2024-11-15T19:42:47Z
dc.date.available2024-11-15T19:42:47Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu çalışma, menşei ülkenin iki alt boyutu olan bilgi kaynağı ülkesi ve personel ülkesi yapılarının, tüketicilerin hizmet kalitesi ve satın alma niyeti üzerindeki etkisini bu tüketicilerin yüksek ve düşük durumsal katılımları kapsamında ölçmektedir. Çalışmada, katılım düzeyi, bilgi kaynağı ülkesi ve personel ülkesi olmak üzere üç manipülasyon faktörü içeren deneysel bir tasarım uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçları, bilgi kaynağı ülkesi ve personel ülkesi ile ilişkili hizmetlerin tüketiciler tarafından daha olumlu değerlendirildiğini doğrulamaktadır. Hizmet sağlayıcının bilgi kaynağı ülkesi ile ilişkili olduğu durumlarda, tüketiciler bu servis sağlayıcısını herhangi bir ilişkisi olmayan sağlayıcılara kıyasla daha olumlu değerlendirmektedir. Benzer şekilde, personel ülkesi mensubu hizmet vereni olan hizmet sağlayıcılar, diğerlerine göre daha olumlu değerlendirilmektedirler. Tüketicilerin durumsal katılım düzeyinin, bilgi kaynağı ülkesi ve personel ülkesinin tüketicilerin hizmete yönelik değerlendirmeleri üzerinde düzenleyici etkiye bulunmaktadır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-135]
dc.identifier.endpage431en_US
dc.identifier.issn1303-5495
dc.identifier.issn2717-7483
dc.identifier.issue35en_US
dc.identifier.startpage411en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7344
dc.identifier.volume18en_US
dc.institutionauthorSözer, Edin Güçlü
dc.institutionauthorSözer, Edin Güçlü
dc.institutionauthorSözer, Edin Güçlü
dc.language.isoen
dc.relation.ispartofIstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.titleBİLGİ KAYNAĞI ÜLKESİ VE PERSONEL ÜLKESİ HİZMET DEĞERLENDİRMELERİNİ NASIL ETKİLER? KATEGORİLER ARASINDA BİR KARŞILAŞTIRMAen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication422fbf53-cec0-41e3-92ed-cc6794ef444c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery422fbf53-cec0-41e3-92ed-cc6794ef444c
relation.isOrgUnitOfPublication5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6

Files