BİLGİ KAYNAĞI ÜLKESİ VE PERSONEL ÜLKESİ HİZMET DEĞERLENDİRMELERİNİ NASIL ETKİLER? KATEGORİLER ARASINDA BİR KARŞILAŞTIRMA

dc.contributor.author Sözer, Edin Güçlü
dc.date.accessioned 2024-11-15T19:42:47Z
dc.date.available 2024-11-15T19:42:47Z
dc.date.issued 2019
dc.department Okan University en_US
dc.department-temp İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bu çalışma, menşei ülkenin iki alt boyutu olan bilgi kaynağı ülkesi ve personel ülkesi yapılarının, tüketicilerin hizmet kalitesi ve satın alma niyeti üzerindeki etkisini bu tüketicilerin yüksek ve düşük durumsal katılımları kapsamında ölçmektedir. Çalışmada, katılım düzeyi, bilgi kaynağı ülkesi ve personel ülkesi olmak üzere üç manipülasyon faktörü içeren deneysel bir tasarım uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçları, bilgi kaynağı ülkesi ve personel ülkesi ile ilişkili hizmetlerin tüketiciler tarafından daha olumlu değerlendirildiğini doğrulamaktadır. Hizmet sağlayıcının bilgi kaynağı ülkesi ile ilişkili olduğu durumlarda, tüketiciler bu servis sağlayıcısını herhangi bir ilişkisi olmayan sağlayıcılara kıyasla daha olumlu değerlendirmektedir. Benzer şekilde, personel ülkesi mensubu hizmet vereni olan hizmet sağlayıcılar, diğerlerine göre daha olumlu değerlendirilmektedirler. Tüketicilerin durumsal katılım düzeyinin, bilgi kaynağı ülkesi ve personel ülkesinin tüketicilerin hizmete yönelik değerlendirmeleri üzerinde düzenleyici etkiye bulunmaktadır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 431 en_US
dc.identifier.issn 1303-5495
dc.identifier.issn 2717-7483
dc.identifier.issue 35 en_US
dc.identifier.startpage 411 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/7344
dc.identifier.volume 18 en_US
dc.institutionauthor Sözer, Edin Güçlü
dc.institutionauthor Sözer, Edin Güçlü
dc.language.iso en
dc.relation.ispartof Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject İktisat en_US
dc.title BİLGİ KAYNAĞI ÜLKESİ VE PERSONEL ÜLKESİ HİZMET DEĞERLENDİRMELERİNİ NASIL ETKİLER? KATEGORİLER ARASINDA BİR KARŞILAŞTIRMA en_US
dc.type Article en_US

Files