Tüketicilerin markalaşmış kahve dükkanlarını tercih etme nedenleri İstanbul il genelinde araştırma

dc.contributor.advisorGök, İlkay
dc.contributor.authorUsluer, Ezgi
dc.contributor.otherGastronomi ve Mutfak Sanatları / Gastronomy and Culinary Arts
dc.date.accessioned2024-08-07T20:18:14Z
dc.date.available2024-08-07T20:18:14Z
dc.date.issued2022
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Gastronomi Ana Bilim Dalı / Gastronomi Bilim Dalı
dc.description.abstractSon yıllarda tüketicilerin markalaşmış kahve dükkanlarını tercih etme eğilimleri artmaktadır. Bu çalışmanın amacı tüketicilerin markalaşmış kahve dükkanlarını tercih etme nedenlerini araştırmaktır. Çalışmada 875 kişinin katıldığı bir anket uygulanmıştır. Araştırma kapsamında veriler demografik form ve tüketicilerin markalaşmış kahve dükkanlarını tercih etme nedenleri ölçeği ile toplanmıştır. Anket verileri, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) paket programıyla analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Çalışmada ulaşılan sonuçlar müşteri memnuniyeti, ürün çeşitliliği ve ürün bilgisinin yanı sıra farklı kahve türleri, kahve demleme yöntemleri, ürünlerin tazeliği gibi faktörlerin tüketicilerin tercihleri üzerinde etkili olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca demografik, ekonomik, sosyo-kültürel ve psikolojik faktörler kahve tercihini etkilemektedir. Markalaşmış kahve dükkanlarının tüketicinin ilgisini çekmek için ürün çeşitliliğini sağlaması beklenmektedir. Çalışmanın sonuçlarına göre tüketicilerin istek ve beklentilerinin dikkate alınması, markalaşmış kahve dükkanlarına yönelik tüketici memnuniyet düzeyini artırmaktadır. Bu araştırmanın sonuçları, 875 kişinin verdiği yanıtlarla sınırlıdır. Anahtar Kelimeler: Tüketici tercihleri, kahve, marka, markalaşmış kahve dükkanları.
dc.description.abstractIn recent years, the tendency of consumers to prefer branded coffee shops has been increasing. The aim of this study is to investigate the reasons why consumers prefer branded coffee shops. In the study, a questionnaire with the participation of 875 people was applied. Within the scope of the research, the data were collected with the demographic form and the scale of the reasons why consumers prefer branded coffee shops. The survey data were analyzed and interpreted with the SPSS (Statistical Package for Social Sciences) package program. The results obtained in the study revealed that factors such as customer satisfaction, product variety and product information, as well as different coffee types, coffee brewing methods, and freshness of products are effective on consumers' preferences. In addition, demographic, economic, socio-cultural and psychological factors affect coffee preference. Branded coffee shops are expected to provide a variety of products to attract the attention of the consumer. According to the results of the study, taking into account the wishes and expectations of consumers increases the level of consumer satisfaction for branded coffee shops. The results of this research are limited to the answers given by 875 people. Keywords: Consumer preferences, coffee, brand, branded coffee shops.en
dc.identifier.pageno112
dc.identifier.pdfhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf_iW60HHCIl0TfuUKzORrQYvHuUJLbIu_nggk7UXwrx4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5472
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf_iW60HHCIl0TfuUKzORrQYvHuUJLbIu_nggk7UXwrx4
dc.institutionauthorGök, İlkay
dc.language.isotr
dc.subjectGastronomi ve Mutfak Sanatları
dc.subjectİşletme
dc.subjectKafe
dc.subjectKahve
dc.subjectGastronomy and Culinary Artsen_US
dc.subjectKahvehaneler
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectMarka tercihi
dc.subjectCafeen_US
dc.subjectCoffeeen_US
dc.subjectTüketici davranışı
dc.subjectCoffehousesen_US
dc.subjectBrand preferenceen_US
dc.subjectTüketici tercihleri
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectYiyecek içecek işletmeleri
dc.subjectConsumer preferencesen_US
dc.subjectFood and beverage operationsen_US
dc.subjectYiyecek içecek tesisleri
dc.subjectFood and beverage facilitiesen_US
dc.titleTüketicilerin markalaşmış kahve dükkanlarını tercih etme nedenleri İstanbul il genelinde araştırma
dc.titleThe reasons of consumers to prefer branded coffee stores in İstanbul provincial researchen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationad54dbef-4087-4974-97a9-cee04a0dd876
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryad54dbef-4087-4974-97a9-cee04a0dd876
relation.isOrgUnitOfPublication9c31ba5c-a428-422c-bc85-59cbc62e3aca
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery9c31ba5c-a428-422c-bc85-59cbc62e3aca

Files