Kaizen maliyetlemenin maliyet minimizasyonuna etkisi: Bir ısıcam işletmesinde uygulama

dc.contributor.advisorOkutmuş, Ercüment
dc.contributor.authorAlataş, Engin
dc.date.accessioned2024-05-27T22:44:31Z
dc.date.available2024-05-27T22:44:31Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Muhasebe Ve Denetim Bilim Dalı
dc.description.abstractDünyada, son yıllarda, ekonomik ve teknolojik alanlarda çok hızlı gelişmeler yaşanmaktadır. Bunun yanında bilgi iletişim teknolojileri sayesinde müşterilerin daha bilinçli hale gelmesi, dünyanın herhangi bir yerindeki mal ve hizmetlere kısa sürede ulaşabilmesi, müşterilerin satın alma alışkanlıklarının ve beklentilerinin hızla değişmesi hem rekabetin küresel bir hale gelmesine hem de fiyatın piyasada belirlenmesine neden olmuştur. İşletme sahip ve/veya ortaklarının kar beklentileri, işletmelerin kar üzerindeki kontrol güçlerini de kaybederek kontrol edebilecekleri tek değişkenin maliyetler olması ile sonuçlanmıştır. İşletmeler hızla değişen ve artan bir rekabet ortamında faaliyetlerini sürdürmeye çalışmaktadır. İşletmelerin bu ortamda rekabet edebilmeleri ürünlerinin kalite, fiyat/maliyet ve müşteri memnuniyeti açısından rekabet edebilir düzeyde olması gerekmektedir. Ayrıca işletmelerin, kendi kontrolleri altındaki tek değişken olan maliyetleri etkin bir şekilde kontrol etmeleri, maliyet etkinliği ve minimizasyonu sağlamaları gerekir. Bu ise ancak etkin bir maliyet muhasebesi ile mümkün olmaktadır. Diğer bir ifade ile işletmelerin bu küresel rekabet ortamında faaliyetlerini karlı bir şekilde sürdürebilmeleri çağın gereklerine cevap veren, yönetime karar alma sürecinde destek olan, doğru ürün maliyetlemesi sağlayan, ürün fonksiyonelliğini bozmadan maliyetleri düşüren çağdaş maliyet yöntemleri ile mümkün olmaktadır. Çalışmanın amacı, kaizen maliyetleme yöntemi ile mevcut bir ürünün hedef maliyetini belirleyerek maliyet minimizasyonu sağlamak ve böylece işletmenin rekabet gücünü ve karlılığını artırmaktır. Bu amaçla Akdeniz Bölgesinde faaliyet gösteren bir ısıcam üretim işletmesinde çalışmanın uygulaması gerçekleştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Çağdaş Maliyet Yöntemleri, Kaizen Maliyetleme, Maliyet Minimizasyonu.
dc.description.abstractIn recent years, many economic and technological developments are happening. Beside this, with the information and communication technologies customers becoming more conscious, reaching the goods and services as soon as anywhere in the world, changing rapidly their buying habits and expectations resulted in both the globalization of competition and determining the prices in the market. Profit expectations of business owners and/or shareholders, losing control forces on the business' profits resulted in the only the variable, that they can control, costs. Businesses are trying to pursue their activities in a rapidly changing and increasingly competitive environment. Businesses products to compete in this environment must be competitive level in terms of quality, price/cost and customer satisfaction. Futhermore, businesses need to control effectively costs that the only variable under their control, to provide the cost-effectiveness and minimization. In other words, be able to business continue their activities in a profitable manner in this global competition environment are possible with modern costing methods that responding to the requirements of the age, supporting the decision-making process, providing accurate product costing and reduce costs without compromising the functionality of the product. The purpose of the study is to ensure cost minimization by determining a target cost for an existing product with the kaizen costing and thus increase the company's competitiveness and profitability. For this purpose the application has been made a double-glazing production business operating in Alanya. Keywords: Modern Costing Methods, Kaizen Costing, Cost Minimization.en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80CoqxBxW64LALXyEmEFVGpbBtRFwix6WZk7s-I9skmIh
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3157
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80CoqxBxW64LALXyEmEFVGpbBtRFwix6WZk7s-I9skmIh
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectCam endüstrisi
dc.subjectKaizen
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectMaliyet minimizasyonu
dc.subjectGlass industryen_US
dc.subjectKaizenen_US
dc.subjectMaliyet sistemleri
dc.subjectCost minimizationen_US
dc.subjectMaliyetleme
dc.subjectCost systemsen_US
dc.subjectCostingen_US
dc.subjectMaliyetleme
dc.subjectCostingen_US
dc.titleKaizen maliyetlemenin maliyet minimizasyonuna etkisi: Bir ısıcam işletmesinde uygulama
dc.titleThe effect of Kaizen costing to cost minimization: An application double-glazing businessen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files