Obstetrik brakiyal pleksuslu hastalarda nintendo wii® ile sanal gerçeklik oyunlarının üst ekstremite fonksiyonlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Atıcı, Emine | |
dc.contributor.author | Atıcı, Emine | |
dc.contributor.other | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon / Physiotherapy and Rehabilitation | |
dc.date.accessioned | 2024-08-07T20:07:38Z | |
dc.date.available | 2024-08-07T20:07:38Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.department | Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalı | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı obstestrik brakiyal pleksuslu çocuklarda konvansiyonel tedavi yaklaşımı ile bu çalışmaya ek olarak uygulanan Nintendo Wİİ ile sanal gerçeklik uygulamalarının çocukların üst ekstremite fonksiyonları üzerine etkilerini araştırmaktır. Çalışmaya Brachial pleksus tanısı alan toplam 22 hasta dahil edildi. Hastalar basit randomizasyon yöntemiyle iki gruba ayrıldı. Kontrol grubuna (KTG) (n=11) 6 hafta boyunca, haftada 4 gün ve günde 40 dakika süreyle konvansiyonel tedavi uygulanırken, çalışma grubuna (NWG) (n=11) 6 hafta boyunca haftada 2 gün 40 dk konvansiyonel tedavi, diğer 2 gün 40 dk Nintendo Wii ile tenis, beyzbol ve boks oyunlarını içeren egzersizleri yaptırıldı. Tüm hastalara tedavi öncesi ve tedavi sonrası ölçümler yapılmıştır. Omuz, dirsek ve el bileği eklem hareket açıklıkları (EHA) dijital gonyometre ile üst ekstremite eklem hareket açıklılğı, kas kuvveti ve fonksiyonu Aktif hareket skalası (AHS) ile, omuz fonksiyonları ise mallet sınıflandırma sistemi (MSS) ile değerlendirilmiştir. Nintendo Wii sanal gerçeklik tedavisinin omuz fleksiyon, ön kol pronasyon ve el bileği fleksiyonu açıklıklarına istatiksel olarak anlamlı düzeyde olumlu yönde etkileri olduğu görülmüştür. Omuz abduksiyonu ve omuz eksternal rotasyonunda ise konvansiyonel tedavi grubunda istatistiksel olarak anlamlı iyileşme görülmüştür. Her iki grupta da Aktif Hareket Skalası değerlerinde anlamlı bir fark olmamıştır. Fonksiyonellik testlerinden Mallet sınıflandırma sistemine göre Nintendo Wii grubunda el başa, el sırta ve el ağza testlerinde iyileşme görülmüştür fakat anlamlı bir fark bulunamamıştır. Çalışmanın sonucunda; OBPP'li bireylerde, Nintendo Wii tedavisinin konvansiyonel tedaviye ek olarak önerilmesinin OBPP'li çocukların aktif olarak egzersize katılımı sağlanarak üst ekstremite fonksiyonlarını arttırmada etkili olacağı düşünülmüştür. Anahtar kelimeler: Brachial pleksus, Sanal gerçeklik, Eklem hareket açıklığı, Fonksiyonel bağımsızlık. | |
dc.description.abstract | Recently, using virtual reality exercises as well as conventional brachial plexus rehabilitation is a way of supporting treatment. The aim of this study is to investigate the effects of Nintendo wii and virtual reality applications on children's upper extremity functions and independence levels in daily living activities with conventional treatment approach in children with obstestric brachial plexus. This study includes 22 children with brachial plexus. The patients were divided into two groups by simple randomization method. Shoulder, elbow and joint movement of all patients was measured with digital goniometer, movement openings of the upper limb joint, muscle strength and function was measured with system and Active Movement Scale, shoulder function was measured with Mallet Classification System and their indepence was measured before and after treatment. Nintendo Wii virtual reality treatment had significant positive effects on shoulder flexion, forearm pronation and wrist flexion. Shoulder abduction and shoulder external rotation were significantly improved in the conventional treatment group. There was no significant difference in Active Movement Scale values in both groups. Acording to Mallet Classification System, Nintendo Wii group showed improvement in hand to head, hand to back and hand to mouth but no significant difference was found. As a result of the study, In ındividuals with OBPP, ıt ıs thought that Nintendo Wii treatment should be added to conventional treatment and it will be effective in increasing upper extremity funcitons by providing active participation of children with OBPP. Key words: Brachial plexus, Virtual reality movement opening of joint, Functional independence | en |
dc.identifier.endpage | 72 | en_US |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPH3jS7IuhvIDI8KliBfdFe6LA-CZsEZG1Lgk4riodX-4F | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/5067 | |
dc.identifier.yoktez | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPH3jS7IuhvIDI8KliBfdFe6LA-CZsEZG1Lgk4riodX-4F | |
dc.institutionauthor | Atıcı, Emine | |
dc.institutionauthor | Atıcı, Emine | |
dc.language.iso | tr | |
dc.subject | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
dc.subject | Brakiyal pleksus | |
dc.subject | Eklem hareket açıklığı | |
dc.subject | Fonksiyonel özellikler | |
dc.subject | Physiotherapy and Rehabilitation | en_US |
dc.subject | Brachial plexus | en_US |
dc.subject | Obstetrik | |
dc.subject | Range of motion-articular | en_US |
dc.subject | Functional properties | en_US |
dc.subject | Oyunlar | |
dc.subject | Obstetrics | en_US |
dc.subject | Sanal gerçeklik | |
dc.subject | Games | en_US |
dc.subject | Virtual reality | en_US |
dc.subject | Üst ekstremite | |
dc.subject | Upper extremity | en_US |
dc.title | Obstetrik brakiyal pleksuslu hastalarda nintendo wii® ile sanal gerçeklik oyunlarının üst ekstremite fonksiyonlarına etkisi | |
dc.title | The effect of nintendo wii® virtual reality games on upper extremity functions in patients wi̇th obstetric brachial plexus | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 71f747b7-76c6-4865-8248-d80b7199db25 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 71f747b7-76c6-4865-8248-d80b7199db25 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 2716f181-034a-4b55-8c3a-27daffe8f3d4 | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 2716f181-034a-4b55-8c3a-27daffe8f3d4 |