Okul öncesi dönem (5-6 yaş) ve ilkokul dönemi (7-9 yaş) çocuklarında insan figürü çizimindeki gelişimin incelenmesi

dc.contributor.advisorArı, Meziyet
dc.contributor.authorOkaylı, Mine
dc.date.accessioned2024-05-27T22:41:51Z
dc.date.available2024-05-27T22:41:51Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı / Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.description.abstractÇocuk bize yaptığı resim ile kendisinden bir parça verir. Çocuk resimlerinin başlıca önemi çocuğun iç dünyasını yansıtıyor olmasıdır. Çocuk resimlerinin; çocukların psikolojik durumlarını, kişilerarası ilişkilerini ve çeşitli duyguları sergileyerek iç dünyalarını yansıttıkları düşünülmektedir. Çocuklar resim yaparak fikirlerine görsel bir biçim verir, aynı zamanda söz ile ifade edemedikleri duygularını bizlere resim yoluyla anlatırlar. Bu araştırmada, okul öncesi dönem (5-6 yaş) ve ilkokul dönemi (7-9 yaş) çocuklarının insan figürü çizimindeki gelişimin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu değerlendirmenin yapılabilmesi için çocuklara Goodenough-Harris İnsan Çiz Testi uygulanmış ve çocuklardan bir insan resmi yapmaları istenmiştir. Her çocuktan bir kız, bir erkek figürü çizmeleri istenerek ve çizimler Goodenough-Harris testine göre puanlanarak çocukların insan çizimleri ile bilişsel gelişimleri arasındaki ilişki incelenmeye çalışılmıştır. Çocuk ile ilgili detaylı bilgi alabilmek için araştırmacı tarafından geliştirilen 13 soruluk Çocuk Bilgi Formu hazırlanmıştır. İstanbul ilindeki Ataşehir ilçesine bağlı devlet okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 6 yaş grubu 65 çocuk ve ilkokul 1.sınıf, 2.sınıf, 3.sınıf öğrencileri olmak üzere toplam 230 çocuk araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.
dc.description.abstractThe child gives us a piece of himself/herself with his/her painting. The main importance of childrens' paintings is that those paintings reflect the childrens' inner world. It is thought that children's paintings show their psychological situations, interpersonal relationships and various feelings. They give a visual form to their opinions, at the same time, they tell us their feelings that they cannot explain in real life. This research is aimed to evaluate childrens' human figure paintings between the ages of five to six (pre-school era), and seven to nine (elementary era). 'The Goodenough-Harris Draw-a-Person Test' was implemented with the children and they were asked to draw a human. A 13-question 'child information' form was prepared by the researcher to get more detailed information about the child. There are 230 children total from different state schools including 65 six years old. The remainder of the children were from elementary 1st, 2nd and 3rd grades.en_US
dc.identifier.endpage123en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WBc656i315e2eV6-EZV1ot0Dey0xBh5acYpC48ivwNuEhr_2GYxWplpLPhBoDYes
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2853
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WBc656i315e2eV6-EZV1ot0Dey0xBh5acYpC48ivwNuEhr_2GYxWplpLPhBoDYes
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectOkul çağı dönemi
dc.subjectOkul öncesi dönem
dc.subjectOkul öncesi eğitim
dc.subjectResim eğitimi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectLatency perioden_US
dc.subjectResim sanatı
dc.subjectPreschool perioden_US
dc.subjectResim çizme
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectPainting educationen_US
dc.subjectResimler
dc.subjectPainting arten_US
dc.subjectDrawingen_US
dc.subjectİlköğretim
dc.subjectPicturesen_US
dc.subjectİlköğretim öğrencileri
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.subjectPrimary education studentsen_US
dc.subjectİnsan figürleri
dc.subjectHuman figuresen_US
dc.titleOkul öncesi dönem (5-6 yaş) ve ilkokul dönemi (7-9 yaş) çocuklarında insan figürü çizimindeki gelişimin incelenmesi
dc.titleResearch about human figure drawings of pre-school kids of ages 5-6 and elementary kids of ages 7-9en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files