Hizmet işletmelerinde maliyet-karlılık analizi ve turizm işletmesi uygulaması

dc.contributor.advisorPamukçu, Fatma
dc.contributor.authorKorkmaz, Neriman İrem
dc.date.accessioned2024-08-07T20:07:16Z
dc.date.available2024-08-07T20:07:16Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Muhasebe Ve Denetim Bilim Dalı
dc.description.abstractPiyasalarda rekabetin artmasıyla beraber, işletmeler müşterilerinin memnuniyetlerini artırmak için çeşitli yöntemler kullanmaya başlamıştır. Bunlardan biri de fiyat- performans ilişkisidir. İşletmeler etkin bir fiyat- performans yönetimi için maliyetlerini doğru bir biçimde ölçmelidirler. Yeni teknolojiler üretim tekniklerini geliştirdiğinden, işletmeler bu konuda yeni bilgilere ihtiyaç duymaktadır. Bu bilgilerden biri de maliyet- hacim-kâr bilgileridir. Maliyet-hacim-kâr analizi firmanın gelir faaliyetlerinin maliyetleri nasıl etkilediğini belirlemek için kullanılır. Maliyet-Hacim-Kâr analiz tekniği de işletmelerin kârlılık durumlarını tespit etmek için en sık başvurdukları yöntemlerden biridir. İşletme sahipleri ve yöneticiler için önemli bir yere sahip olan başabaş noktası analizinden yararlanmak için muhasebe bilgi sistemlerine ihtiyaç vardır. Bu teknikler ve bilgiler yöneticilerin aldıkları kararlarda oldukça etkilidir.
dc.description.abstractWith increasing competition in the markets, businesses have started to use various methods to increase the satisfaction of their customers. One of these is the price - performance relationship. Businesses need to accurately measure their costs for effective price - performance management. As new technologies improve production techniques, businesses need new information on this issue. One of these information is Cost-Volume-Profit information. Cost-Volume-Profit analysis is used to determine how the firm's revenue activities affect costs. The Cost-Volume-Profit analysis technique is also one of the methods that businesses often apply to determine their profitability. Accounting information systems are needed to take advantage of head-to-head analysis, which holds an important place for business owners and managers. These techniques and information are very effective in decisions taken by managers.en
dc.identifier.endpage92en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwLV8quewdO38uOzVw4g8J6PmZAYBKfOQTmmR9z5qGg-e
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5019
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwLV8quewdO38uOzVw4g8J6PmZAYBKfOQTmmR9z5qGg-e
dc.language.isotr
dc.subjectMaliye
dc.subjectTurizm
dc.subjectİşletme
dc.subjectHizmet işletmeleri
dc.subjectFinanceen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectKarlılık
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectService organizationsen_US
dc.subjectMaliyet
dc.subjectProfitabilityen_US
dc.subjectTurizm
dc.subjectCosten_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectTurizm işletmeleri
dc.subjectTourism businessesen_US
dc.titleHizmet işletmelerinde maliyet-karlılık analizi ve turizm işletmesi uygulaması
dc.titleCost-profitability analysis and application of tourism business in service businessesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files