İçerik pazarlama ilişkisi, güvenilirlik, değer ve çekicilik özelliklerinin marka imajı ve marka sadakati ile ilişkisi: Türk hava yolları örneği

dc.contributor.advisorPalacı, Havva
dc.contributor.authorAltalouzy, Khader Zeyad Salem
dc.contributor.otherTıbbi Görüntüleme Teknikleri / Medical Imaging Techniques
dc.date.accessioned2024-11-15T19:48:29Z
dc.date.available2024-11-15T19:48:29Z
dc.date.issued2024
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractThis study aimed to achieve the main objective, which is to examine the relationship of content marketing's relevance, credibility, value and attractiveness features to brand image and brand loyalty among Turkish Airlines customers. To achieve the study's objectives descriptive-analytical approach used to analyze and classify the data. Data were collected through a comprehensive survey distributed to Turkish Airlines' customers, with a total of 385 respondents. All 385 surveys were collected and subsequently statistically analyzed using statistical software, in line with the study's predefined questions and hypotheses. The study arrived at several conclusions, including the high level of content marketing, brand image, and brand loyalty were all at high levels. Strong positive correlations were found between content marketing and both brand image and brand loyalty. The literature confirmed the significant role of content marketing in enhancing and improving brand image and loyalty. Therefore, the study emphasized the necessity for Turkish Airlines' management should make efforts to maintain the high level of content marketing as the overall average was high and Conduct a comparative study between Turkish Airlines and other international airlines on brand loyalty and content marketing levels to gain a competitive advantage within the same industry. Bu çalışma, amacı, Türk Hava Yolları müşterileri arasında içerik pazarlamasının ilgililik, güvenilirlik, değer ve çekicilik özellikleri ile marka imajı ve marka sadakati arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmade verileri analiz etmek ve sınıflandırmak için betimsel-analitik bir yaklaşım kullanmıştır. Veriler, toplam 385 katılımcı ile Türk Hava Yolları müşterilerine dağıtılan kapsamlı bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan 385 anket, çalışmanın önceden tanımlanmış soruları ve hipotezleri doğrultusunda istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Çalışmada içerik pazarlamasının marka marka imajı ve marka sadakati üzerinde etkisinin olduğuna dair sonuçlar elde edilmiştir. İçerik pazarlamasının güvenilirlik, uygunluk, yaratıcılık, çekicilik ve değer gibi özelliklerinin hem marka imajı hem de marka sadakati arasında güçlü pozitif korelasyonlar bulunmuştur. Literatür, içerik pazarlamasının marka imajını ve sadakatini artırmakta ve geliştirmekte oynadığı önemli rolü doğrulamıştır. Bu nedenle, çalışma Türk Hava Yolları yönetiminin, genel ortalamanın yüksek olduğu içerik pazarlamasının yüksek seviyesini korumak için çaba göstermesi ve marka sadakati ve içerik pazarlama seviyeleri açısından Türk Hava Yolları ile diğer uluslararası havayolları arasında karşılaştırmalı bir çalışma yaparak aynı endüstri içinde rekabet avantajı elde etmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
dc.description.abstractThis study aimed to achieve the main objective, which is to examine the relationship of content marketing's relevance, credibility, value and attractiveness features to brand image and brand loyalty among Turkish Airlines customers. To achieve the study's objectives descriptive-analytical approach used to analyze and classify the data. Data were collected through a comprehensive survey distributed to Turkish Airlines' customers, with a total of 385 respondents. All 385 surveys were collected and subsequently statistically analyzed using statistical software, in line with the study's predefined questions and hypotheses. The study arrived at several conclusions, including the high level of content marketing, brand image, and brand loyalty were all at high levels. Strong positive correlations were found between content marketing and both brand image and brand loyalty. The literature confirmed the significant role of content marketing in enhancing and improving brand image and loyalty. Therefore, the study emphasized the necessity for Turkish Airlines' management should make efforts to maintain the high level of content marketing as the overall average was high and Conduct a comparative study between Turkish Airlines and other international airlines on brand loyalty and content marketing levels to gain a competitive advantage within the same industry.en
dc.identifier.endpage132en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cr4SkWLaRMhkDRBjqthpscl5KuaRbUdzUwrrJDeE8OXpK7Ol-k8WFvLAbGG9NJW2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7485
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cr4SkWLaRMhkDRBjqthpscl5KuaRbUdzUwrrJDeE8OXpK7Ol-k8WFvLAbGG9NJW2
dc.identifier.yoktezid851928
dc.institutionauthorPalacı, Havva
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİçerik pazarlama ilişkisi, güvenilirlik, değer ve çekicilik özelliklerinin marka imajı ve marka sadakati ile ilişkisi: Türk hava yolları örneği
dc.titleThe relationship of content marketing's relevance, credibilty, value and attractiveness features to brand image and brand loyalty: Turkish airlines exampleen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationdfc529a6-d906-4f0a-beb3-bc9b38dffb1e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverydfc529a6-d906-4f0a-beb3-bc9b38dffb1e
relation.isOrgUnitOfPublication5416f148-e1e0-4094-9b89-bbe3799b3e44
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5416f148-e1e0-4094-9b89-bbe3799b3e44

Files