Göçün eğitime ve eğitim yönetimine etkileri: Turgutlu örneği

dc.contributor.advisor Beytekin, Osman Ferda
dc.contributor.author Saracaloğlu, Candaş
dc.date.accessioned 2024-05-27T22:46:57Z
dc.date.available 2024-05-27T22:46:57Z
dc.date.issued 2014
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Türkiye'de az gelişmiş bölgelerden iş olanaklarının daha geniş olduğu tarım sanayi ve ticaret merkezlerine yoğun bir göç yaşandığı görülmektedir. Yoğun göç alan ilçelerden biri de Turgutlu'dur. Bu araştırmanın amacı, Turgutlu ilçesine göç etmiş ailelerin çocuklarının yasadığı sorunları, bu öğrencilerin öğretmenlerinin yaşadıkları sorunları ve okudukları okulda ortaya çıkan sorunları belirlemektir. Araştırmada öğrenci, öğretmen ve okul yöneticileri ile görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formları uygulanmıştır. Görüşmeler sonucunda elde edilen bulgular içerik analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlardan bazılarına göre, göç eden öğrenciler yaşadıkları mahalleleri ve okudukları okulları güvenli görmemektedirler. Bölgesel ve etnik ayrımcılığa maruz kalmaktadırlar. Dil ve kendini ifade konusunda sıkıntı yaşamaktadırlar. Diğer arkadaşları tarafından alaya alınmakta ve dışlanmaktadırlar. Öğrencilerin bazılarının evinde Türkçe konuşulmadığı hatta bazı annelerin Türkçeyi hiç bilmediği belirlenmiştir. Bu öğrencilerin okuma-yazma öğrenmeleri okula uyum sağlamaları diğerlerine göre daha zor olmaktadır. Araştırmanın önerilerinden bazılarına göre; öğretmenlerin bu göçle gelmiş ailelerin öğrenim gördükleri okullar ve öğrenciler hakkında önyargıya kapılmalarını önlemek için bilgilendirme çalışmaları yapılmalıdır, göçle gelmiş ailelerin çocuklarının eğitim gördüğü okullardaki eğitim altyapısı güçlendirilmeli, derslik-öğretmen başına düşen öğrenci sayısı aşağıya çekilmelidir, bu tip okulların öğretmen eksiğinin kapatılmasına öncelik verilmelidir, okullardaki yöneticilerin uzun süreli görevde olması sağlanmalı, yöneticilerin göç kavramının bilen; göçle gelmiş aileler ile uyum sağlayabilecek kişiler arasından seçilmesine öncelik verilmelidir,göç ile gelmiş ailelere,onların çocuklarına ya da onların eğitim gördükleri okullara yönelik her türlü ötekileştirme ve ayrımcılık cezalandırılmalı eşit ve adaletli hizmet ve eğitim sağlanmalıdır.
dc.description.abstract In turkey it is clear that there is a massive inflow from the less developed regions to the agricultural industry and trade centers . Turgutlu is one of the places where the intense migration occurs.The aim of this survey is defining the problems which occur in their schools and with their teachers. In survey interviews were conducted with students,teachers and school administrators.In the interviews students were administered a semi-structured forms. The findings obtained from interviews were interpreted and analyzed by using content-analysis method. In survey some of the results obtained by the views of the students who migrate do not think that their neighbourhood and schools are safe.They are exposed to regional and ethnic discrimination.They suffer about language and self expression.They are mocked and excluded by their other friends.It is defined that in the houses of some students ,Turkish is not spoken.Moreover some mothers do not even know any Turkish words.For these students literacy and adapting to school are more difficult than the other students. This research shows that the opinions of teachers,students and school administrators which prevents these schools to come to the desired level have been determined and tried to solve a solution and to watch out the reasons and results of these problems in Manisa /Turgutlu. en_US
dc.identifier.endpage 117 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3MpgjuhojyUksuwrY_HywXfD6FPEDnOptIW5MveYa6j8
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/3343
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3MpgjuhojyUksuwrY_HywXfD6FPEDnOptIW5MveYa6j8
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Eğitim
dc.subject Eğitim sorunları
dc.subject Eğitim yönetimi
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Göçler
dc.subject Education en_US
dc.subject Manisa-Turgutlu
dc.subject Education problems en_US
dc.subject Educational administration en_US
dc.subject Okul yöneticileri
dc.subject Migrations en_US
dc.subject Manisa-Turgutlu en_US
dc.subject Okul yönetimi
dc.subject School administrators en_US
dc.subject Öğrenci sorunları
dc.subject School administration en_US
dc.subject Problems of the students en_US
dc.subject İç göçler
dc.subject Internal migrations en_US
dc.title Göçün eğitime ve eğitim yönetimine etkileri: Turgutlu örneği
dc.title The effects of migration to education and training management: The example of Turgutlu en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files