İlköğretim özel okul İngilizce öğretmenlerinin sınıf yönetimine yönelik görüşleri

dc.contributor.advisorOğuz, Ebru
dc.contributor.authorTonyalı, Özer
dc.date.accessioned2024-05-27T22:40:58Z
dc.date.available2024-05-27T22:40:58Z
dc.date.issued2018
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, özel okul İngilizce öğretmenlerinin sınıf yönetimine yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evreni İstanbul ilinde bulunan özel okullardır. Örneklem ise İstanbul ili Bahçelievler, Bakırköy ve Başakşehir ilçelerinde bulunan özel ilkokul ve ortaokullarda görev yapmakta olan 130 İngilizce öğretmenidir. İlköğretim özel okul İngilizce öğretmenlerinin sınıf yönetimi anlayışlarını ne düzeyde sergilediklerini belirlemek amacıyla gerekli olan verileri toplamak için Terzi (2001) tarafından geliştirilen 'Sınıf Yönetimi Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde SPSS programından yararlanılmış; bu kapsamda İngilizce öğretmenlerinin otokratik, demokratik ve ilgisiz sınıf yönetimlerine ilişkin puanların aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları verilmiştir. Öğretmenlerin kişisel özelliklerine göre sınıf yönetimlerine ilişkin görüşlerini belirlemek için Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, İngilizce öğretmenlerinin otokratik, demokratik ve ilgisiz sınıf yönetimi düzeylerinin orta düzey olduğu bulunmuştur. İngilizce öğretmenlerinin yaş, cinsiyet, mesleki deneyim ve mezun olunan okula göre otokratik, demokratik ve ilgisiz sınıf yönetimleri arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır (p>0.05). İngilizce öğretmenlerinin görev yaptıkları okulun sınıf mevcuduna göre demokratik sınıf yönetimleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05).
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the opinions of English teachers toward class management. Survey model was used in the study. Universe of the study is private schools in Istanbul. Sampling of the study is English teachers who work at private primary and secondary schools in Bahcelievler, Bakırkoy, and Basaksehir which are districts of Istanbul. 'Class Management Scale' developed by Terzi (2001) was used to determine understanding of class management to gather data. In the analysis of data, SPSS program was used and in this scope scores of arithmetical averages and standard deviations were given about autocratical, democratical, and irrelevant class management of English teachers. Mann Whitney U Test and Kruskal Wallis Test were used to identify opinions of class management according to their personal characteristics. As a result of the research, autocratical, democratical, and irrelevant class management of the teachers are at middle level. It is found that there is not significant relationship among autocratical, democratical, and irrelevant class management according to their age, gender, professional experience and graduated school (p>0.05). It is determined that there is significant relationship between class population and democratical class management of the teachers (p<0.05).en_US
dc.identifier.endpage87en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fS4sqEZr79C_n60Rk6MjFYqDAHdFGsFweKp6PCavPuqkgQNPdICFbybqZFrNAFH3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2756
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fS4sqEZr79C_n60Rk6MjFYqDAHdFGsFweKp6PCavPuqkgQNPdICFbybqZFrNAFH3
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectBranş öğretmenleri
dc.subjectSınıf yönetimi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖzel okullar
dc.subjectBranch teachersen_US
dc.subjectClassroom managementen_US
dc.subjectÖğretmen görüşleri
dc.subjectSpecial schoolsen_US
dc.subjectİlköğretim okulları
dc.subjectTeacher opinionsen_US
dc.subjectPrimary education schoolsen_US
dc.subjectİngilizce dersi
dc.subjectEnglish lessonsen_US
dc.titleİlköğretim özel okul İngilizce öğretmenlerinin sınıf yönetimine yönelik görüşleri
dc.titleThe opinions of private primary school English teachers toward classroom managementen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files