Otel işletmelerinde yöneticilerin iç kontrol ve iç denetim süreçlerindeki tutum ve davranışları

dc.contributor.advisorÜnal, Halit Targan
dc.contributor.authorKara, Onur
dc.date.accessioned2024-08-07T19:58:19Z
dc.date.available2024-08-07T19:58:19Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Muhasebe Denetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractİşletmeler mali olayların doğru şekilde muhasebeleştirilmesinde, işletme varlıklarının her türlü zarara karşı korunmasında, işletmelere ilişkin bilgilerin ve yönetime sunulan verilerin güvenirliliğinin sağlanmasında, etkin bir personel yönetiminde, işletme politikalarına, yönetimin kararlarına, yönergelere ve diğer idari düzenlemelere uyulmasının sağlanmasında ve yönetimin bilgi ihtiyacının sağlıklı şekilde karşılanabilmesinde, etkin bir iç kontrol sistemine ihtiyaç duyulmaktadır. Turizm endüstrisi, hizmet sektörleri içinde rekabet ortamının en yoğun olduğu sektörlerden biridir. Otel işletmeleri, emek yoğun çalışan işletmeler olduğundan standardizasyonu zordur. Her işletmede olduğu gibi temel amaç, yüksek karlılık, verimlilik ve rekabet üstünlüğüdür. Organizasyon yapısı ve işlem çeşitliliği arttıkça sistemdeki hata ve hileli işlemler artacaktır. Amaçları gerçekleştirmek, hata ve hileleri önlemek için ise etkin bir iç kontrol sisteminin tesisi gerekir. Bu araştırmanın amacı, otellerin iç kontrol ve iç denetim sistemlerin araştırılması ve tespit edilen eksikliklere ilişkin öneri sunmaktır.
dc.description.abstractIn order to ensure proper accounting of financial events, protection of business assets against all kinds of damages, ensuring the reliability of information and data presented to management, ensuring effective personnel management, operating policies, compliance with management decisions, directives and other administrative regulations, There is a need for an effective internal control system. Tourism industry is one of the sectors where the competitive environment is the most intense among the service sectors. Standardization is difficult because hotel businesses are labor intensive. As in every business, the main objective is high profitability, efficiency and competitive advantage. As the organizational structure and variety of transactions increase, errors and fraudulent transactions in the system will increase. An effective internal control system must be established to achieve the objectives and prevent errors and frauds. The aim of this research is to investigate the internal control and internal audit systems of hotels and to make suggestions about the identified deficiencies.en
dc.identifier.endpage71en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4356
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwKaU3pEB9OiBYVE_h39wwsEWlxdLh1nhRmwQHxlJQI9t
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectOteller
dc.subjectYönetici davranışı
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectYöneticiler
dc.subjectHotelsen_US
dc.subjectManegerial behavioren_US
dc.subjectİç denetim sistemi
dc.subjectManagersen_US
dc.subjectİç denetim ve iç kontrol
dc.subjectInternal control systemen_US
dc.subjectInternal control and internal auditen_US
dc.subjectİşletmeler
dc.subjectBusinessesen_US
dc.titleOtel işletmelerinde yöneticilerin iç kontrol ve iç denetim süreçlerindeki tutum ve davranışları
dc.titleThe attidute and the behavior of hotel director in internal auditing and checking process in hotel managementen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files