Organizasyonel öğrenme kültürü ve çalışan performans: Endüstriyel üzerine bir vaka çalışması Nijerya'daki şirketler

dc.contributor.advisorDurmaz, Canan Koçer
dc.contributor.authorKoçer Durmaz, Canan
dc.contributor.otherİşletme / Business Administration
dc.date.accessioned2024-08-07T20:17:02Z
dc.date.available2024-08-07T20:17:02Z
dc.date.issued2021
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğrenen örgüt kültürünün çalışan performansına olan etkisini belirlemektir. Bu doğrultuda araştırmanın evrenini, Nijerya'da bulunan endüstriyel şirketlerde yönetsel ve yönetsel görevi olmayan çalışanlar oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma kapsamında 384 anket geçerli kabul edilmiş ve uygun olarak değerlendirilmiştir. İlgili hipotezler SPSS (Statistical Package for Social Science) yazılımı kullanılarak test edilmiştir. Ayrıca yazarlarca geliştirilen örgütsel öğrenme kültürü ölçeği ve çalışan performansı ölçeği kullanılmıştır. Buna ek olarak ilgili ölçeklerin güvenirlik ve geçerlik analizleri de yapılmıştır. Örgütsel öğrenme kültürünün ve çalışan performansının demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemek için T-testi ve ANOVA analizi yapılmıştır. İkiden fazla grup arasındaki farklılıkları belirlemek için ANOVA, hangi grubun farklılığa neden olduğunu belirlemek için post-Hoc testi, iki grup arasındaki farkı belirlemek için t testi kullanılmıştır ve analize göre demografik özelliklere göre farklılıklara ilişkin istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar gözlenmiştir. Ayrıca her iki değişken arasındaki ilişkiyi kontrol etmek için Pearson Moment Korelasyon analizi yapılmıştır. Katılımcıların örgütsel öğrenme kültürü cinsiyete, yaşa, eğitim durumuna, iş deneyimine ve yönetim düzeyine göre değişiklik gösterirken, çalışan performansı yönetim düzeyi dışındaki tüm faktörlere göre farklılık göstermektedir. Çalışmanın amacına ulaşmak için yapılan analiz sonucunda örgütsel öğrenme kültürünün sürekli öğrenme, diyalog ve sorgulama, takım halinde öğrenme ve işbirliği, güçlendirme, sistemin bütünleşikliği, sistemin bağlantısallığı ve stratejik liderlik alt boyutlarının çalışan performansı üzerindeki etkisi istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Bu çalışma ayrıca, örgütsel öğrenme kültürünün çalışanlarının performansını etkilemesinin bir yolu olduğu varsayımı ile kuruluşların öğrenme kültürüne daha fazla dikkat etmesi gerektiğini önermektedir. Anahtar Kelimeler: Çalışan Performansı, Örgütsel Öğrenme Kültürü
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the impact organizational learning culture has on employee performance. Accordingly, the population of the research consists of largely workers (managerial, non-managerial) of industrial companies in Nigeria. Convenience sampling method is used in the research as a data collection tool. Within the scope of this research, 384 questionnaires are accepted as valid and were duly evaluated. Related hypotheses are tested and analyzed using SPSS (Statistical Package for Social Science) software. Furthermore, organizational learning culture scale and employee performance scale as developed by literature are used. In addition, reliability and validity analyzes of the related scale are also conducted. To determine whether or not organizational learning culture and employee performance varies with demographic variables, Ttest and ANOVA are used. To determine differences in more than two groups, ANOVA was used, and also, a Post-Hoc test to determine what particular group caused the difference, while a T-test was used in determining difference among two groups, and according to the analysis, a statistically significant result is observed. Also, Pearson Moment Correlation test is carried out to check for the relationship between both variables. Organizational learning culture of the respondents varies by gender, age, educational qualification, working experience and management level where as employee performance varies by all except for management level. As a result of the analysis conducted to achieve the aim of study, it is determined that the sub dimension of organizational learning culture scale such as continuous learning, dialogue and inquiry, team learning and collaboration, empowerment, embedded systems, systems Connection and strategic leadership has an a significantly statistical effect on employee performance scales of task, adaptive and contextual sub-dimensions. This study further recommends that organizations should pay more attention to its learning culture as it has a way of affecting its employee's performance. Keywords: Employee Performance, Organizational Learning Culture.en
dc.identifier.endpage103en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5306
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5XiSE4yCP_gmnukpMEp65S-FxR6u0DT72dF5rXP2pGWHd3zqDNVHy-7y7mt6QdTR
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOrganizasyonel öğrenme kültürü ve çalışan performans: Endüstriyel üzerine bir vaka çalışması Nijerya'daki şirketler
dc.titleOrganizational learning culture and employee performance: A case study on industrial companies in Nigeriaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationf928647a-ad02-4a12-97a5-968cedb6caf2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryf928647a-ad02-4a12-97a5-968cedb6caf2
relation.isOrgUnitOfPublication5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6

Files