Türkiye'de ulusal kanallarda yayınlanan sitcom dizilerinde ürün yerleştirmenin pazarlama iletişimine etkisi üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisorAksü, Seha
dc.contributor.authorKale, Gizem Bilgay
dc.date.accessioned2024-05-27T22:43:29Z
dc.date.available2024-05-27T22:43:29Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractGünümüzde etkili bir iletişim aracı olan televizyonun izleyici sayısının giderek artmasını dikkate alan pazarlamacılar, hedef kitlelerine ulaşmak amacıyla izleyiciler üzerinde etkili olabilecek alternatif reklam yöntemleri bu araç üzerinden kullanmaya yönelmektedirler. Bunlardan biri de ürün yerleştirme stratejisidir. Ürün yerleştirme uygulamalarının son dönemlerde yayılmaya başlamasının önemli nedenlerinden biri de maliyetinin az olmasıdır. Bu çalışmada, firmaların hedef kitlelerine ulaşmak için kullandıkları bilinen iletişim etkinliklerine alternatif olarak geliştirilen ürün yerleştirmenin özellikle ülkemizde en popüler kullanım mecrası olan televizyonlarda, dizilerde yer almasının pazarlama iletişiminde yarattığı etkiler ortaya konmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractNowadays, an effective communication tool of television and the increasing number of television viewers are attracting the attention of marketers. In order to reach the target audience, will be effective for the marketers using alternative advertising methods. One of them is product placement strategies. The one of reason that starting outspread of product emplacement applications in recently terms is being it's cost is so minimal. In this study, product emplacement which is developed to being as an alternative to connecting techniques which is used to reach to target mass by business firms, it's effects was tried to expressed in marketing communication which especially standing using area of televisions in situation comedy serial film.en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3022
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3C_2ajSWOGgyI-W7YAScW4MFPYVgBPa10nCcGeNEQ1uP
dc.language.isotr
dc.subjectReklamcılık
dc.subjectİşletme
dc.subjectPazarlama iletişimi
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectReklamlar
dc.subjectMarketing communicationen_US
dc.subjectTelevizyon dizileri
dc.subjectAdvertisementsen_US
dc.subjectTelevision serialsen_US
dc.subjectÜrün yerleştirme
dc.subjectProduct placementen_US
dc.titleTürkiye'de ulusal kanallarda yayınlanan sitcom dizilerinde ürün yerleştirmenin pazarlama iletişimine etkisi üzerine bir araştırma
dc.titleNational channels in Turkey, in a sit com television series arrays product placement marketing communication on the impact of a researchen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files