Işıksız Kavşaklarda Kritik Aralık Kabulü İçin Yeni Bir Yaklaşım
dc.contributor.author | Hızarcı, Sezin | |
dc.contributor.author | Tanyel, Serhan | |
dc.contributor.author | Dündar, Selim | |
dc.contributor.author | Gökaşar, Ilgın | |
dc.contributor.author | Şengöz, Burak | |
dc.contributor.author | Topal, Ali | |
dc.contributor.other | İnşaat Mühendisliği / Civil Engineering | |
dc.date.accessioned | 2024-05-25T12:18:29Z | |
dc.date.available | 2024-05-25T12:18:29Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.department | Okan University | en_US |
dc.department-temp | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ,DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ,Tanımlanmamış Kurum,DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ,DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma kapsamında İzmir’de yer alan 4 ışıksız kavşaktan toplanan verilerden yararlanarak, farklı manevralar için bağıntılar geliştirilmeye çalışılmıştır. Çalışmada, kritik aralık kabul değerinin, düşük ana yol hacim değerleri altında önemli oranda değişkenlik gösterdiği; ancak ana yol trafik akımı yüksek değerlere ulaştığında sürücülerin daha kısa aralıkları kabul ettikleri görülmüştür. Aralık kabul değerinin belirlenmesinde, kavşağa giriş yapacak sürücünün manevrasından daha çok; uygun aralık bulmaya çalıştığı manevranın daha etkin olduğu görülmüştür. Çalışmanın bir diğer çıktısı da, özellikle düşük ana yol trafik akımı etkisi altında sürücü davranışlarının daha etkili olduğu ve davranış farklılıklarının modele katılmasıyla sahada gözlemlenen değerlere daha sağlıklı biçimde ulaşılabileceği anlaşılmıştır. | en_US |
dc.identifier.citationcount | 0 | |
dc.identifier.doi | 10.18400/tjce.1314559 | |
dc.identifier.endpage | 132 | en_US |
dc.identifier.issn | 2822-6836 | |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-85173892608 | |
dc.identifier.scopusquality | Q3 | |
dc.identifier.startpage | 105 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1281098 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.18400/tjce.1314559 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1281098/isiksiz-kavsaklarda-kritik-aralik-kabulu-icin-yeni-bir-yaklasim | |
dc.identifier.volume | 34 | en_US |
dc.institutionauthor | Dündar, Selim | |
dc.institutionauthor | Dündar, Selim | |
dc.language.iso | tr | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Turkish journal of civil engineering | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.scopus.citedbyCount | 0 | |
dc.subject | capacity | en_US |
dc.subject | critical gap | en_US |
dc.subject | Unsignalized intersections | en_US |
dc.title | Işıksız Kavşaklarda Kritik Aralık Kabulü İçin Yeni Bir Yaklaşım | en_US |
dc.title.alternative | Işiksiz Kavşaklarda Kritik Aralik Kabulü İçin Yeni Bir Yaklaşim | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 52fffa12-457c-4662-8e87-9cd26b575049 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 52fffa12-457c-4662-8e87-9cd26b575049 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 43a00f20-ca47-4515-b3a3-db2c86320ff6 | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 43a00f20-ca47-4515-b3a3-db2c86320ff6 |