Pazarlamada süreç, inovasyon stratejileri ve firma performansı ilişkisi

dc.contributor.advisorGiray, Caner
dc.contributor.authorYılmaz, Yunus Emre
dc.date.accessioned2024-05-27T22:46:14Z
dc.date.available2024-05-27T22:46:14Z
dc.date.issued2016
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, pazarlama süreçlerinin ve organizasyon yapısının inovasyon stratejileri üzerindeki etkisini belirlemektir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde inovasyon kavramı, özellikleri, inovasyon ile ilişkili kavramlar, inovasyonun kaynakları, inovasyon türleri, inovasyon karar süreci ve inovasyon stratejileri incelenmiştir. İkinci bölümde, inovasyon ve pazarlama, ürün geliştirme yönetimi, tedarik zinciri yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetiminden oluşan pazarlama süreçleri ve inovasyon belirleyicileri ile inovasyon stratejileri arasındaki ilişki ayrıntılı olarak incelenmiştir. Son bölümde ise, Türkiye'nin ilk 1000 büyük firması üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada ürün geliştirme, tedarik zinciri ve müşteri ilişkileri yönetimi ile inovasyon belirleyicilerinin yönelik algı ve düşüncelerinin inovasyon stratejileri üzerindeki etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda ürün geliştirme, tedarik zinciri ve müşteri ilişkileri yönetimi ile organizasyon yapısının inovasyon stratejilerini etkilediği saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Pazarlama Süreçleri, İnovasyon Stratejileri, Firma Performansı
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the impact on innovation strategies of the marketing process and organizational structure. This study consists of three parts. In the first part, the concept and the features of innovation, the concepts associated with innovation, sources of innovation, types of innovation, innovation decision process and innovation strategies are examined. In the second part, innovation and marketing, marketing processes which consists of product development management, supply chain management, customer relationship management and organizational structure are examined in detail the relationship with innovation strategies. In the last part, the research was done upon 1000 largest companies of Turkey. In the research, product development management, supply chain management, customer relationship management and determinants of innovation are tried to be determined their effects on innovation strategies for the perception and thoughts. As a result of the study, product development, supply chain and customer relationship management and determinants of innovation was found out affect innovation strategies. Key words: Marketing Processes, Innovation Strategies and Firm Performanceen_US
dc.identifier.endpage136en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3276
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEsTl-g4cC1ure_Kdo1ppymVHW-WWRQMxdvcNR5Y0PyQV
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectFirma performansı
dc.subjectPazarlama
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectPazarlama süreçleri
dc.subjectFirm performanceen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectPerformans
dc.subjectMarketing processesen_US
dc.subjectYenilik
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectYenilik stratejileri
dc.subjectInnovation strategiesen_US
dc.titlePazarlamada süreç, inovasyon stratejileri ve firma performansı ilişkisi
dc.titleThe relationship between process in marketing, innovation strategies and firm performanceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files