Mobbing'in çalışanların performansı üzerine etkisi: İstanbul'da bankacılık sektörü üzerine bir uygulama

dc.contributor.advisorGünceler, Bülent
dc.contributor.authorKesebir, Murat
dc.contributor.otherİşletme / Business Administration
dc.date.accessioned2024-08-07T20:23:52Z
dc.date.available2024-08-07T20:23:52Z
dc.date.issued2017
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Bankacılık ve Finans Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, algılanan performans ve stresini yordamada mobbingin etkisini incelemektir. Bunun için bankalarda çalışan kişiler ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada çalışanların algılanan performans ve stresini yordamada mobbingin rolü incelenmektedir. Araştırma modeli olarak betimsel ve ilişkisel tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmaya 243 kişi (81 Kadın ve 162 Erkek olmak üzere 243 birey) katılmıştır. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Mobbing Ölçeği, Algılanan Performans Ölçeği ve Algılanan Stres Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde çıkarımsal istatistikler çerçevesinde Yapısal Eşitlik Modellemesi, Korelasyon Analizi, Bağımsız Örneklemler T-Testi ve ANOVA kullanılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: Çalışanların maruz kaldıkları mobbing düzeyi medeni duruma, mesleği isteyerek seçme durumuna, çalışma süresine göre anlamlı bir farklılık gösterirken; cinsiyete, yaşa, eğitim durumuna, aile yanında yaşama durumuna ve şuanki bankada çalışma süresine göre bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Çalışanların algıladıkları performans düzeyi cinsiyete, medeni duruma, eğitim durumuna, çalışma süresine, şuanki bankada çalışma süresine, aile yanında yaşama durumuna göre anlamlı bir farklılık gösterirken; yaşa ve mesleği isteyerek seçme durumuna göre bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Çalışanların algıladıkları stres düzeyi eğitim durumuna göre anlamlı bir farklılık gösterirken; cinsiyete, yaşa, medeni duruma, mesleği isteyerek seçme durumuna, aile yanında yaşama durumuna, çalışma süresine, şuanki bankada çalışma süresine göre bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Banka çalışanlarının mobbing düzeylerinin algılanan performans ve stresi etkileyip etkilemediğinin araştırıldığı araştırma bulguları neticesinde ise, mobbing düzeylerinin algılanan performans ve stresi etkilediği saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this search is to examine the effect of mobbing over the perceived performans and stres. That's why the workers of banks are used. Descriptive and relational survey models were preferred as research. The study was conducted on 243 worker total (81 female and 162 male 243 in total). The data of the study were collected via Personal Information Form, Mobbing Scale, Perceived Performans Scale and Perceived Stres Scale. During the analysis process of acquired data SEM, Correlation Analysis, Independent-Samples T-Test and ANOVA were applied in terms of deductive statistics. The findings of the analysis can be summed up as following: It is found out that the mobbing of workers differs in a reasonable way depending on martial status, whether choosing the job on purpose, work duration while it does not differ depending on gender, age, educational status, actual work duration and whether living with family or not. It is found out that the perceived performans of workers differs in a reasonable way depending on gender, martial status, educational status, actual work duration, whether living with family or not, work duration while it does not differ depending on age and whether choosing the job on purpose. It is found out that the perceived stres of workers differs in a reasonable way depending on educational status while it does not differ depending on gender, age, actual work duration, martial status, whether choosing the job on purpose, work duration whether living with family or not. As a result of the study, which was conducted in order to determine whether the mobbing affect performans and stres of workers, it is found out that the mobbing affect performans and stres.en
dc.identifier.endpage242en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/6120
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/undefined
dc.institutionauthorGünceler, Bülent
dc.institutionauthorGünceler, Bülent
dc.language.isotr
dc.subjectBankacılık
dc.subjectBankingen_US
dc.titleMobbing'in çalışanların performansı üzerine etkisi: İstanbul'da bankacılık sektörü üzerine bir uygulama
dc.titleThe effect of mobbing on the performance of employees: An application in the banking sector in İstanbulen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb6fca708-e534-4134-9b7f-c5ec5b6df191
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb6fca708-e534-4134-9b7f-c5ec5b6df191
relation.isOrgUnitOfPublication5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6

Files