Mülteci Çocukların İlköğretime Uyum Süreçleri: Tekirdağ İlinin Bir Okulundaki Öğretmenlerin ve Yöneticilerin Deneyimleri

dc.contributor.authorÖzge HACIFAZLIOĞLU
dc.contributor.authorCaner DİNLER
dc.date.accessioned2024-05-25T12:20:16Z
dc.date.available2024-05-25T12:20:16Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempHasan Kalyoncu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı, Gaziantep, Türkiye. İstanbul Okan Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi ABD, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, Suriyeli mülteci öğrencilerin okula uyum süreçlerine ilişkin öğretmenlerin ve okulyöneticilerinin deneyimleri ele alınmaktadır. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilimtemel alınarak yürütülmüştür. Araştırmada amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durumörneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Tekirdağ ilinin Marmara Ereğlisi ilçesinebağlı, Suriyeli mülteci öğrencilerin sayılarının fazla olduğu bir ilkokulda görev yapan 2 yönetici ve 11öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniğikullanılmıştır. İçerik analizi kullanılarak elde edilen verilerden temalar ve alt temalar oluşturulmuştur.“Okula Uyum: Öğretmenlerin ve Öğrencilerin Sorunları” ve “Uyum Sürecinde Kullanılan Stratejiler”olmak üzere iki temada veriler sınıflandırılmıştır. Yapılan bu sınıflandırmalar neticesinde Suriyelimülteci öğrencilerin okula uyum süreçlerinde öğretmenlerin ve Suriyeli mülteci öğrencilerin, dil veiletişim sorunlarıyla, dışlanma eğilimine ilişkin sorunlarla, Suriyeli öğrencilere özel birleştirilmişsınıfta eğitim verilmesinden kaynaklanan sorunlarla karşılaştıkları; uyum sürecini kolaylaştırmak içinise öğretmenler ve yöneticiler tarafından, akran mentörlüğü, deneyimli Suriyeli öğrencilerinmentörlüğü, öğretmen mentörlüğü ve velilere mentörlük stratejilerinin kullanıldığı ortaya çıkmıştır.en_US
dc.identifier.citation3
dc.identifier.doi10.18506/anemon.427913
dc.identifier.endpage1728en_US
dc.identifier.issn2147-7655
dc.identifier.issn2149-4622
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage1717en_US
dc.identifier.trdizinid421139
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18506/anemon.427913
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/421139/multeci-cocuklarin-ilkogretime-uyum-surecleri-tekirdag-ilinin-bir-okulundaki-ogretmenlerin-ve-yoneticilerin-deneyimleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1869
dc.identifier.volume8en_US
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofAnemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMülteci Çocukların İlköğretime Uyum Süreçleri: Tekirdağ İlinin Bir Okulundaki Öğretmenlerin ve Yöneticilerin Deneyimlerien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files