Mülteci Çocukların İlköğretime Uyum Süreçleri: Tekirdağ İlinin Bir Okulundaki Öğretmenlerin ve Yöneticilerin Deneyimleri
dc.contributor.author | Özge HACIFAZLIOĞLU | |
dc.contributor.author | Caner DİNLER | |
dc.date.accessioned | 2024-05-25T12:20:16Z | |
dc.date.available | 2024-05-25T12:20:16Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.department | Okan University | en_US |
dc.department-temp | Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı, Gaziantep, Türkiye. İstanbul Okan Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi ABD, İstanbul, Türkiye | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Suriyeli mülteci öğrencilerin okula uyum süreçlerine ilişkin öğretmenlerin ve okulyöneticilerinin deneyimleri ele alınmaktadır. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilimtemel alınarak yürütülmüştür. Araştırmada amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durumörneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Tekirdağ ilinin Marmara Ereğlisi ilçesinebağlı, Suriyeli mülteci öğrencilerin sayılarının fazla olduğu bir ilkokulda görev yapan 2 yönetici ve 11öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniğikullanılmıştır. İçerik analizi kullanılarak elde edilen verilerden temalar ve alt temalar oluşturulmuştur.“Okula Uyum: Öğretmenlerin ve Öğrencilerin Sorunları” ve “Uyum Sürecinde Kullanılan Stratejiler”olmak üzere iki temada veriler sınıflandırılmıştır. Yapılan bu sınıflandırmalar neticesinde Suriyelimülteci öğrencilerin okula uyum süreçlerinde öğretmenlerin ve Suriyeli mülteci öğrencilerin, dil veiletişim sorunlarıyla, dışlanma eğilimine ilişkin sorunlarla, Suriyeli öğrencilere özel birleştirilmişsınıfta eğitim verilmesinden kaynaklanan sorunlarla karşılaştıkları; uyum sürecini kolaylaştırmak içinise öğretmenler ve yöneticiler tarafından, akran mentörlüğü, deneyimli Suriyeli öğrencilerinmentörlüğü, öğretmen mentörlüğü ve velilere mentörlük stratejilerinin kullanıldığı ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.identifier.citation | 3 | |
dc.identifier.doi | 10.18506/anemon.427913 | |
dc.identifier.endpage | 1728 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-7655 | |
dc.identifier.issn | 2149-4622 | |
dc.identifier.issue | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1717 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 421139 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.18506/anemon.427913 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/421139/multeci-cocuklarin-ilkogretime-uyum-surecleri-tekirdag-ilinin-bir-okulundaki-ogretmenlerin-ve-yoneticilerin-deneyimleri | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/1869 | |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.language.iso | tr | |
dc.relation.ispartof | Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Mülteci Çocukların İlköğretime Uyum Süreçleri: Tekirdağ İlinin Bir Okulundaki Öğretmenlerin ve Yöneticilerin Deneyimleri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |