Riskli ve Risk Taşıyan Okul Öncesi Dönem Çocukları: Akademisyenlerin Görüş ve Önerileri

dc.contributor.authorTürk, Endam Düzyol
dc.contributor.authorÇelik, Özlem
dc.contributor.otherÖzel Eğitim / Special Education
dc.date.accessioned2024-11-15T19:43:49Z
dc.date.available2024-11-15T19:43:49Z
dc.date.issued2024
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu çalışmada okul öncesi eğitim alanında görev yapan akademisyenlerin, riskli ve risk taşıyan okul öncesi dönem çocukları, bu çocukların eğitimi, değerlendirilmesi ve iş birliğine ilişkin görüşlerinin ve önerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Çalışma grubu, İstanbul ve İzmir illerinde bulunan üç üniversitenin Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda görev yapan 12 akademisyenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler iki araştırmacı tarafından ayrı ayrı incelenerek içerik analizi yapılmıştır. Araştırmacılar arasındaki güvenirliği hesaplamak amacıyla Miles ve Huberman’ın formülü kullanılmış ve uyum .88 olarak bulunmuştur. Bu çalışmada riskli çocuklar, gözlemler ve öneriler şeklinde üç tema belirlenmiştir. Araştırmaya katılan akademisyenlerin görüşleri incelediğinde riskli çocuklar teması etkileyen faktörler, tanımlama alt temalarıyla; gözlemler teması problemler, izleme ve değerlendirme alt temalarıyla; öneriler teması ise eğitim, iş birliği alt temalarıyla ilişkilendirilmiştir. Akademisyenlerin riskli ve risk taşıyan okul öncesi dönem çocukları, bu çocukların eğitimi, değerlendirilmesi ve iş birliğine ilişkin görüşleri ve önerileri ortaya çıkarılmıştır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.51460/baebd.1441553
dc.identifier.endpage887en_US
dc.identifier.issn1308-8963
dc.identifier.issn1308-8971
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage868en_US
dc.identifier.trdizinid1260422
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1260422/riskli-ve-risk-tasiyan-okul-oncesi-donem-cocuklari-akademisyenlerin-gorus-ve-onerileri
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.51460/baebd.1441553
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7453
dc.identifier.volume15en_US
dc.institutionauthorÇelik, Özlem
dc.institutionauthorÇelik, Özlem
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleRiskli ve Risk Taşıyan Okul Öncesi Dönem Çocukları: Akademisyenlerin Görüş ve Önerilerien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication15a7154b-ed3f-49b8-ab13-2ba5ee08bf59
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery15a7154b-ed3f-49b8-ab13-2ba5ee08bf59
relation.isOrgUnitOfPublicationf9e3f547-2eb2-4b87-a130-a0b5b4f3e76d
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryf9e3f547-2eb2-4b87-a130-a0b5b4f3e76d

Files