Milli Eğitim Bakanlığı e-hizmet içi eğitim uygulamalarında öğretmen görüşlerine göre karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri

dc.contributor.advisorÇelikten, Mustafa
dc.contributor.authorÖzavcı, Erkan
dc.date.accessioned2024-05-27T22:43:08Z
dc.date.available2024-05-27T22:43:08Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırma; Türkiye'de Millî Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen uzaktan hizmet içi eğitim uygulamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, bu programların öğretmenlerin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını karşılama açısından nicelik ve nitelik yönüyle ne derece yeterli olduğu değerlendirilmiştir. Çalışmada; Milli Eğitim Bakanlığı resmi okullarında görev yapan öğretmenlerin uzaktan hizmet içi eğitimle ilgili görüşleri, öğretmenlerin meslekteki kıdem yılı, cinsiyet özellikleri gibi değişkenlere göre ne tür farklılıklar gösterdiğini belirlemek ve mevcut duruma göre çözüm önerileri ortaya koymayı amaçlanmıştır. Araştırma iki kısımda gerçekleştirilmiştir. Birinci kısım; hizmet içi eğitim, uzaktan eğitim ve e-öğrenme kavramları işlenmiştir. İkinci kısım ; uzaktan hizmet içi eğitim programına ait Milli Eğitim Bakanlığı İstanbul ili Anadolu yakasına bağlı resmi okullarında görev yapan öğretmenlerin konu ile ilgili olarak görüşlerini incelemeye yöneliktir. Araştırmanın bu kısmı yapılan görüşmelerin betimlenmesinden oluşmaktadır. Araştırma nitel bir çalışmadır. Çalışma olgubilim desenine göre düzenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu aşırı veya aykırı durum ve maksimum çeşitlilik örneklemesine göre seçilmiş İstanbul ili Anadolu Yakasında bulunan 9 okuldaki 42 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada nitel veri analiz yöntemlerinden 'içerik analizi' kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin mesleki gelişime ihtiyaç duydukları, bunun için de hizmet içi eğitimi gerekli gördükleri ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen uzaktan hizmet içi eğitim programlarının öğretmenlerin ihtiyaçları doğrultusunda düzenlenmediği, ayrıca biçim ve içerik yönünden yetersiz olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin uzaktan hizmet içi eğitim görüşlerinin cinsiyet ve hizmet yılına göre anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Öğretmenler düzenlenecek uzaktan hizmet içi eğitimlerin ihtiyaçları doğrultusunda, nitelikli olarak , yetkin eğitimciler tarafından yapılması beklentisi içerisindedirler. Araştırma sonuçlarına dayanarak Milli Eğitim Bakanalığı tarafından düzenlenecek hiizmet içi eğitim ve uzaktan hizmet içi eğitimlerin öğretmenlerin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda planlanması, eğitimleri verecek eğitmenlerin alanın da yetkin olmaları, farklı değerlendirme sistemlerinin uygulanması ve eğitim faaliyetlerinin öğretmenlerin kolay ulaşabileceği yerlerde yapılarak yaygınlaştırılması önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Hizmet Ġçi Eğitim, Elektronik Hizmet Ġçi Eğitim, Öğretmen GörüĢleri
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the problems faced in Distance Teacher Training Programs organized by the Ministry of National Eduction and to examine the solutions offered by teachers. It is also evaluated how qualitatively and quantitatively effective these programs are in terms of meeting teachers' needs.In this study, the aim is to determine how teacher opinions differ from each other depending on variables such as their years of seniority, gender and to offer solutions in the light of the data obtained. The research was carried out in two stages. In the first stage, teacher training, distance education and online learning concepts were examined. In the second stage, it is targeted to view and assess the the opinions of teachers interviewed who work in state schools on the Anatolian side of Istanbul. The nature of the research is a qualitative one and the study involves phenomenological design.The study group of the research consists of 42 teachers from 9 different schools on the Anatolian side of Istanbul who were selected by extreme or deviant sampling and maximum variation sampling methods. The data were collected by using a half structured interview form and were analyzed by content analysis. The results of the study revealed that teachers believe they need professional development and consider teacher training programs necessary but distance teacher training programs organized by Ministry of National Education are not planned in accordance with teachers' needs and are also insuffient in form and content. Teachers' opinions on Distance Teacher Training do not differ significantly with respect to their gender or years of seniority. Teachers suggest that Distance Teacher Training programs be carried out by qualified experts and be in accordance with teacherss needs. Besides, they should be held in places where teachers can easily reach Key Words: In-Service Training, Electronic Service Training, Teachers' Opinionsen_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3004
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WBc656i315e2eV6-EZV1ohp2_z91CZh7iefXbozVZ6qxg29779Ackx-_wquyXVrD
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectElektronik
dc.subjectElektronik ders
dc.subjectEğitim
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHizmet içi eğitim
dc.subjectElectronicsen_US
dc.subjectE-courseen_US
dc.subjectHizmet içi eğitim programları
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectIn service trainingen_US
dc.subjectMilli Eğitim Bakanlığı
dc.subjectIn service training programsen_US
dc.subjectUzaktan eğitim
dc.subjectMinistry of National Educationen_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectÖğretmen görüşleri
dc.subjectTeacher opinionsen_US
dc.titleMilli Eğitim Bakanlığı e-hizmet içi eğitim uygulamalarında öğretmen görüşlerine göre karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files