ŞEHİR İÇİNDEN GEÇEN KARAYOLLARININ KONUT ALT PİYASASINA ETKİSİ: İSTANBUL ANADOLU YAKASINDAN GEÇEN D100 KARAYOLU
dc.contributor.author | Birol ALAS | |
dc.contributor.other | Harita ve Kadastro / Survey and Cadastre | |
dc.date.accessioned | 2024-05-25T12:21:13Z | |
dc.date.available | 2024-05-25T12:21:13Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.department | Okan University | en_US |
dc.department-temp | İstanbul Okan Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü, İstanbul, Türkiye | en_US |
dc.description.abstract | Konut fiyatlarını etkileyen değişkenleri belirlemek amacıyla bugüne kadar çeşitli araştırmalaryapılmıştır. Bu çalışmalar genellikle belirli bir konut alt piyasası belirlenip o piyasa içindeki fiyatlarınçözümlemesi ve hangi alt piyasaların fiyat belirlemede kullanılabileceği yönünde olmuştur. Araştırmalardapiyasa bölgesi olarak, ilçeler, mahalleler gibi belirli mahalli sınırları olan alanlar seçilmişlerdir. Ayrıcaşehirlerde bazı özel bölgelerin konut fiyatları üzerinde etkisi olduğu da gözlenmektedir.Yapılan çalışmada; “Bir şehrin içinden geçen karayolunun iki tarafında bulunan konutların fiyatlarında birdeğişiklik var mıdır?” sorusunun cevabı araştırılmıştır. Bu amaçla, İstanbul İli Anadolu yakasında doğubatı istikametinde uzanan D100 (E5) Karayolunun ayırdığı 16 kilometre uzunluğunda bir bölgede bulunansatılık ve kiralık konut fiyatları incelenmiştir. E5 karayolunun 250 metre kuzeyinde ve 250 metregüneyindeki hat üzerinde 25 alt bölgede yapılan incelemede, E5 Karayolunun iki tarafındaki (kuzey vegüneyindeki) konut fiyatları arasında farklılıklar bulunmuştur. Bu farklar hem satılık hem de kiralık konutfiyatlarında E5 güneyinde bulunan bölgelerin lehine ortaya çıkmıştır. Sadece metro istasyon duraklarıçevresinde bulunan bölgelerdeki kiralık konut fiyatlarında bir farklılık görülmemiştir. Yapılan çalışma,başka şehir ve büyükşehirlerde caddelerin ayırdığı bölgelerde de yapılarak yeni konut alt piyasasıaraştırmalarıyla ilerletilebilir. | en_US |
dc.identifier.citation | 1 | |
dc.identifier.doi | 10.17482/uumfd.854850 | |
dc.identifier.endpage | 282 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-4147 | |
dc.identifier.issn | 2148-4155 | |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 269 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 451282 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17482/uumfd.854850 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/451282/sehir-icinden-gecen-karayollarinin-konut-alt-piyasasina-etkisi-istanbul-anadolu-yakasindan-gecen-d100-karayolu | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/1984 | |
dc.identifier.volume | 26 | en_US |
dc.institutionauthor | Alas, Birol | |
dc.institutionauthor | Alas, Birol | |
dc.institutionauthor | Birol ALAS | |
dc.language.iso | tr | |
dc.relation.ispartof | Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | ŞEHİR İÇİNDEN GEÇEN KARAYOLLARININ KONUT ALT PİYASASINA ETKİSİ: İSTANBUL ANADOLU YAKASINDAN GEÇEN D100 KARAYOLU | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 135d8bfd-993e-49e3-9f84-e142c09d74d2 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 135d8bfd-993e-49e3-9f84-e142c09d74d2 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | ae41360d-5aca-49da-8932-59c556f6dccc | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | ae41360d-5aca-49da-8932-59c556f6dccc |