ŞEHİR İÇİNDEN GEÇEN KARAYOLLARININ KONUT ALT PİYASASINA ETKİSİ: İSTANBUL ANADOLU YAKASINDAN GEÇEN D100 KARAYOLU

dc.contributor.authorBirol ALAS
dc.contributor.otherHarita ve Kadastro / Survey and Cadastre
dc.date.accessioned2024-05-25T12:21:13Z
dc.date.available2024-05-25T12:21:13Z
dc.date.issued2021
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİstanbul Okan Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.description.abstractKonut fiyatlarını etkileyen değişkenleri belirlemek amacıyla bugüne kadar çeşitli araştırmalaryapılmıştır. Bu çalışmalar genellikle belirli bir konut alt piyasası belirlenip o piyasa içindeki fiyatlarınçözümlemesi ve hangi alt piyasaların fiyat belirlemede kullanılabileceği yönünde olmuştur. Araştırmalardapiyasa bölgesi olarak, ilçeler, mahalleler gibi belirli mahalli sınırları olan alanlar seçilmişlerdir. Ayrıcaşehirlerde bazı özel bölgelerin konut fiyatları üzerinde etkisi olduğu da gözlenmektedir.Yapılan çalışmada; “Bir şehrin içinden geçen karayolunun iki tarafında bulunan konutların fiyatlarında birdeğişiklik var mıdır?” sorusunun cevabı araştırılmıştır. Bu amaçla, İstanbul İli Anadolu yakasında doğubatı istikametinde uzanan D100 (E5) Karayolunun ayırdığı 16 kilometre uzunluğunda bir bölgede bulunansatılık ve kiralık konut fiyatları incelenmiştir. E5 karayolunun 250 metre kuzeyinde ve 250 metregüneyindeki hat üzerinde 25 alt bölgede yapılan incelemede, E5 Karayolunun iki tarafındaki (kuzey vegüneyindeki) konut fiyatları arasında farklılıklar bulunmuştur. Bu farklar hem satılık hem de kiralık konutfiyatlarında E5 güneyinde bulunan bölgelerin lehine ortaya çıkmıştır. Sadece metro istasyon duraklarıçevresinde bulunan bölgelerdeki kiralık konut fiyatlarında bir farklılık görülmemiştir. Yapılan çalışma,başka şehir ve büyükşehirlerde caddelerin ayırdığı bölgelerde de yapılarak yeni konut alt piyasasıaraştırmalarıyla ilerletilebilir.en_US
dc.identifier.citation1
dc.identifier.doi10.17482/uumfd.854850
dc.identifier.endpage282en_US
dc.identifier.issn2148-4147
dc.identifier.issn2148-4155
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage269en_US
dc.identifier.trdizinid451282
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17482/uumfd.854850
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/451282/sehir-icinden-gecen-karayollarinin-konut-alt-piyasasina-etkisi-istanbul-anadolu-yakasindan-gecen-d100-karayolu
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1984
dc.identifier.volume26en_US
dc.institutionauthorAlas, Birol
dc.institutionauthorAlas, Birol
dc.institutionauthorBirol ALAS
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofUludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleŞEHİR İÇİNDEN GEÇEN KARAYOLLARININ KONUT ALT PİYASASINA ETKİSİ: İSTANBUL ANADOLU YAKASINDAN GEÇEN D100 KARAYOLUen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication135d8bfd-993e-49e3-9f84-e142c09d74d2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery135d8bfd-993e-49e3-9f84-e142c09d74d2
relation.isOrgUnitOfPublicationae41360d-5aca-49da-8932-59c556f6dccc
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryae41360d-5aca-49da-8932-59c556f6dccc

Files