Adölesan kız öğrencilere dismenore ve cinsel mitlere yönelik verilen eğitimin bilgi düzeyine etkisi

dc.contributor.advisorBeydağ, Kerime Derya
dc.contributor.authorUysal, Merve
dc.date.accessioned2024-05-27T22:46:52Z
dc.date.available2024-05-27T22:46:52Z
dc.date.issued2016
dc.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsü / Hemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışma, adölesan kız öğrencilerin dismenore ve cinsel mitlere yönelik bilgi düzeylerini ölçmek, çalışma ile ilgili verilen eğitimle kız öğrencilerin bilgi düzeyine olumlu yönde katkı sağlamak amacıyla yapılan iki aşamalı yarı deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri, Aralık 2015 ve Nisan 2016 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ili Avrupa yakasında eğitim veren bir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören toplam 402 kız öğrenciden, örneklem seçimine gidilmeden ulaşılabilen, araştırmaya katılmaya kabul eden 350 kız öğrenci oluşturmuştur. Veriler öğrencilerden ''Kişisel Bilgi Formu''ve ''Dismenore ve Cinsel Mitler Bilgi Testi - Ön test''le toplanıp sonrasında yaklaşık 30 dakikalık bir eğitim verilmiştir. Eğitimden iki hafta sonra aynı öğrencilere ''Dismenore ve Cinsel Mitler Bilgi Testi - Son test'' uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 programı kullanılmıştır. Veriler ortalama, standart sapma, medyan en düşük, en yüksek, frekans ve oran değerleri, hesaplamalarda Kolmogorov Simirnov test, Kruskal-wallis, Mann-Whitney U testi, McNemar ve Wilcoxon test kullanılmıştır. Öğrencilerin dismenore ve cinsellikle ilgili %33.1' i daha önceden eğitim almışken, %66.9'u eğitim almamıştır. Öğrencilerin %55.1' i dismenore ile bilgi düzeylerini, %47.7' si ise cinsellikle ilgili bilgi düzeylerini kısmen yeterli görmektedir. Aldıkları eğitimden memnuniyet durumları %88.3'ü çok memnun kaldığını ve %96.3'ü ise bu tarz eğitimlere devam etmelidir demiştir. Eğitim sonrası toplam puan eğitim öncesine göre anlamlı (p ˂ 0.05) artış göstermiştir. Yaş ve bulunduğu sınıf arttıkça ve adet görme süresi arttıkça eğitim öncesi verilen doğru sayısı anlamlı (p ˂ 0.05) olarak artış göstermiştir. Ailede kaçıncı çocuk olması, annenin eğitim durumu, anne –baba birlikte olma durumu, ailenin aylık geliri, ailenin yaşadığı yer, daha önceden dismenore ve cinsellikle ilgili eğitim alma durumu eğitim öncesi toplam puanı anlamlı (p ˃ 0.05) farklılık göstermemiştir.
dc.description.abstractThis study is a two stage quasi experimental one which was conducted to measure the knowledge level of adolescent school girls towards dysmenorrhoea and sexual myths and to positively contribute to knowledge level of schoolgirls with the instruction given related with the study. Data of the research was collected between December 2015 and April 2016. Population of the study consisted of 350 schoolgirls studying in a Vocational and Technical Anatolian High School at the European side of İstanbul city, who were reached without choosing samples and accepted to participate the research out of 402 schoolgirls in total. The data was collected from students by 'Personal Information Form' and 'Test For Dysmenorrhoea and Sexual Myths Knowledge - Pretest' which was followed by an approximate 30 minute instruction. Two weeks after the instruction, 'Test For Dysmenorrhoea and Sexual Myths Knowledge - Final test' was applied to the same students. SPSS 22.0 program was used in analysis of the data. Data consisted of average, standard deviation, median, lowest, highest, frequency and rate values; and Kolmogorov Simirnov test, Kruskal-wallis, Mann-Whitney U test, McNemar and Wilcoxon tests were used for calculation. While 33,1% of the students had prior instruction about dysmenorrhoea and sexuality, 66,9% did not have any instruction before. Of the students, 55.1% on dysmenorrhoea and 47.7% on sexuality consider their level of knowledge as partially adequate. Their satisfaction level from the instruction they received was that 88,3% stated they were very satisfied with the instruction and 96.3% said that such instructions must continue. After the instruction, total point showed significant increase compared to points prior to instruction (p ˂ 0.05).en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3322
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB63OQe7_q96yjChIaukyVz8kKkETCGHrNwHYNlgXLfup_
dc.language.isotr
dc.subjectHemşirelik
dc.subjectBilgi
dc.subjectCinsellik
dc.subjectDismenore
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectKnowledgeen_US
dc.subjectErgenler
dc.subjectSexualityen_US
dc.subjectDysmenorrheaen_US
dc.subjectEğitim
dc.subjectAdolescentsen_US
dc.subjectKız öğrenciler
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectGirl studentsen_US
dc.subjectMitler
dc.subjectMythsen_US
dc.titleAdölesan kız öğrencilere dismenore ve cinsel mitlere yönelik verilen eğitimin bilgi düzeyine etkisi
dc.titleThe effect of instructure provided to adolescent schoolgirls regarding dysmenorrhoea and sexual myths on their level of knowledgeen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files