Covid-19 pandemisinin ergenlerin görüşleri ile varoluşçu kuram açısından incelenmesi

dc.contributor.authorKabakçı, Ömer Faruk
dc.contributor.authorYücel, Sümeyye
dc.contributor.authorAktaş, Emirhan
dc.contributor.authorMaraş, Gülşah
dc.date.accessioned2024-11-15T19:43:18Z
dc.date.available2024-11-15T19:43:18Z
dc.date.issued2021
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ,BAYBURT ÜNİVERSİTESİ,T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIen_US
dc.description.abstractYaklaşık iki senedir devam etmekte olan Covid-19 pandemi sürecinin bireylerdeki etkilerine dair çeşitli çalışmalar yürütülüyor olsa da Türkiye’de ergenlik dönemindeki bireylerin bu süreçten nasıl etkilendiği ve neler deneyimlediğine dair daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır. Bu çalışmada ergenlik dönemindeki bireylerin Covid-19 pandemisine ilişkin deneyimlerinin varoluşçu yaklaşıma göre ele alınması amaçlanmıştır. Amaç doğrultusunda çalışmanın modeli fenomenolojik yaklaşım olarak belirlenmiştir. Çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz döneminde, Türkiye’de bir büyükşehirde farklı sınıf düzeylerinde öğrenimine devam eden ergenlik dönemindeki 36 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma için etik kurul izni alındıktan sonra veri toplamak amacıyla Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmış ve görüşmeler pandemi koşulları göz önünde bulundurularak yüz yüze ve/veya çevrimiçi yollarla yapılabilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre katılımcıların Covid-19 pandemisine dair deneyimleri bireylerin varoluşlarının dört boyutu (fiziksel, sosyal, kişisel ve sosyal) temalarına göre açıklanmıştır. Fiziksel boyut temasında ergenlerin bedensel ve çevresel, sosyal boyut temasında aile, arkadaş, akraba ve sosyal yaşam, kişisel boyutta kaygı, risk alma ve farkındalık ve son boyut olan tinsel boyutta ise değerlere dair farkındalık açısından yansımaların olduğu görülmüştür. Bir boyutta meydana gelebilecek değişimin diğer boyutları etkileyebileceği göz önünde bulundurularak özellikle pek çok değişimin yaşandığı ergenlik dönemindeki bireylere yönelik yapılabilecek rehberlik ve psikolojik danışma uygulamalarına ve araştırmacılara dair önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.identifier.citationcount0
dc.identifier.endpage354en_US
dc.identifier.issn2148-8940
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage338en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7415
dc.identifier.volume8en_US
dc.language.isoen
dc.relation.ispartofKAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleCovid-19 pandemisinin ergenlerin görüşleri ile varoluşçu kuram açısından incelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files