Erken çocukluk döneminde gündem olan konuların incelenmesi

dc.contributor.advisor Toran, Mehmet
dc.contributor.author Doma, Evcan Afra
dc.date.accessioned 2024-08-07T20:00:52Z
dc.date.available 2024-08-07T20:00:52Z
dc.date.issued 2020
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu araştırmada, ebeveynlere yönelik yayımlanan Yaşadıkça Eğitim Dergisinde erken çocukluk dönemine yönelik yayımlanan makaleler incelendiğinde gündem olan çalışmalar, pedagojik uygulamalar, gelişim alanı ve geliştirilen öneriler dikkate alındığında ne kadar yer verildiği incelenmiştir. Erken çocukluk döneminde gündem olan konuların dağılımı, gündem olan konuların 10'ar yıllık dönemlerde dağılımı, gündem olan konularda odaklanılan pedagojik değeri, gündem olan konuların odaklandığı gelişim alanı ve gündem olan konuların geliştirdiği öneriler incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 1986-2015 yılları arasında yayımlanmış Yaşadıkça Eğitim Dergisi'nin erken çocuklukla ilgili olan 231 adet makale oluşturmuştur. Bu çalışmada araştırma modeli olarak doküman incelemesi tercih edilmiştir. Araştırmanın veri toplama aracı olarak Yaşadıkça Eğitim Dergisinde gündem olan çalışmalar, pedagojik uygulamalar, gelişim alanı ve geliştirilen öneriler için Sözbilir, Kutu ve Yaşar (2012) tarafından geliştirilmiş olan Makale Sınıflama Formu kullanılmıştır. Bulgular, Yaşadıkça Eğitim Dergisinin çocuk odaklı ve yetişkin eğitimine yönelik yayımlandığını göstermektedir. Çoğunlukla anne baba eğitimi konusu içeriği oluşturulmuş, çocuk odaklı yaklaşım benimsenmiştir. Yaşadıkça Eğitim Dergisini 10'ar yıllık dönemlere ayırıp incelendiğinde, her 10'ar yıllık dönemde anne baba eğitimi en fazla değinilen konu olmuştur. Sosyal ve duygusal gelişim ile bilişsel gelişime çoğunlukla yer verilmiş, geliştirilen öneriler ise çoğunlukla anne babalar için geliştirildiği saptanmıştır. Sonuç olarak, Yaşadıkça Eğitim Dergisinin yayın politikasının daha çok yetişkinlere yönelik olduğunu, odak ve kapsamının da çocuk bakım ve eğitimini üstlenenlere yönelik olduğu söylenebilir.
dc.description.abstract This study examines the articles focusing on early childhood period in Yaşadıkça Eğitim, a journal aimed at parents, in terms of how the topic studies, pedagogical practices, development areas and the recommendations brought forward are covered. The distribution of the topic studies on early childhood period, the distribution of topic studies in 10 year periods, the pedagogical value of topic studies, the developmental field topic studies is concentrated on and the recommendations of the topic studies are analysed. The sample of the study is composed of 231 articles on early childhood in Yaşadıkça Eğitim journal published between 1986-2015. In this study, document review is preferred as the research model. As the data collection instrument of the study, topic studies in Yaşadıkça Eğitim journal, pedagogical practices are used along with the Article Classification Form by Sözbilir, Kutu and Yaşar (2012) which is used for the development area and the recommendations. Findings attest that Yaşadıkça Eğitim journal is focused on children and oriented towards adult education. The content is predominantly focused on parental education and a children oriented approach is adopted. When the journal is analysed divided into 10 year periods, it is observed that parent education is the most addressed subject in every decade. Mostly social and emotional development along with cognitive development is addressed and the recommendations are developed essentially for parents. In conclusion, it can be deducted that the publishing policy of Yaşadıkça Eğitim jounal is oriented strongly towards adults and its scope is aimed towards those who are responsible for child care and education. en
dc.identifier.endpage 89 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/4664
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1NAkqGQCXsV2iE7EvFIov9vOx5UascFcoujq6YrQmUGn
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Bilişsel gelişim
dc.subject Dil gelişimi
dc.subject Duygusal gelişme
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Okul öncesi eğitim
dc.subject Cognitive development en_US
dc.subject Okul öncesi çocuklar
dc.subject Language development en_US
dc.subject Emotional development en_US
dc.subject Pedagoji
dc.subject Preschool education en_US
dc.subject Preschool childrens en_US
dc.subject Psikomotor gelişim
dc.subject Pedagogy en_US
dc.subject Sosyal gelişme
dc.subject Psychomotor development en_US
dc.subject Social development en_US
dc.subject Çocuk gelişimi
dc.subject Child development en_US
dc.title Erken çocukluk döneminde gündem olan konuların incelenmesi
dc.title Examining the topic studies in early childhood period en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files