Erken çocukluk döneminde gündem olan konuların incelenmesi

dc.contributor.advisorToran, Mehmet
dc.contributor.authorDoma, Evcan Afra
dc.date.accessioned2024-08-07T20:00:52Z
dc.date.available2024-08-07T20:00:52Z
dc.date.issued2020
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmada, ebeveynlere yönelik yayımlanan Yaşadıkça Eğitim Dergisinde erken çocukluk dönemine yönelik yayımlanan makaleler incelendiğinde gündem olan çalışmalar, pedagojik uygulamalar, gelişim alanı ve geliştirilen öneriler dikkate alındığında ne kadar yer verildiği incelenmiştir. Erken çocukluk döneminde gündem olan konuların dağılımı, gündem olan konuların 10'ar yıllık dönemlerde dağılımı, gündem olan konularda odaklanılan pedagojik değeri, gündem olan konuların odaklandığı gelişim alanı ve gündem olan konuların geliştirdiği öneriler incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 1986-2015 yılları arasında yayımlanmış Yaşadıkça Eğitim Dergisi'nin erken çocuklukla ilgili olan 231 adet makale oluşturmuştur. Bu çalışmada araştırma modeli olarak doküman incelemesi tercih edilmiştir. Araştırmanın veri toplama aracı olarak Yaşadıkça Eğitim Dergisinde gündem olan çalışmalar, pedagojik uygulamalar, gelişim alanı ve geliştirilen öneriler için Sözbilir, Kutu ve Yaşar (2012) tarafından geliştirilmiş olan Makale Sınıflama Formu kullanılmıştır. Bulgular, Yaşadıkça Eğitim Dergisinin çocuk odaklı ve yetişkin eğitimine yönelik yayımlandığını göstermektedir. Çoğunlukla anne baba eğitimi konusu içeriği oluşturulmuş, çocuk odaklı yaklaşım benimsenmiştir. Yaşadıkça Eğitim Dergisini 10'ar yıllık dönemlere ayırıp incelendiğinde, her 10'ar yıllık dönemde anne baba eğitimi en fazla değinilen konu olmuştur. Sosyal ve duygusal gelişim ile bilişsel gelişime çoğunlukla yer verilmiş, geliştirilen öneriler ise çoğunlukla anne babalar için geliştirildiği saptanmıştır. Sonuç olarak, Yaşadıkça Eğitim Dergisinin yayın politikasının daha çok yetişkinlere yönelik olduğunu, odak ve kapsamının da çocuk bakım ve eğitimini üstlenenlere yönelik olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractThis study examines the articles focusing on early childhood period in Yaşadıkça Eğitim, a journal aimed at parents, in terms of how the topic studies, pedagogical practices, development areas and the recommendations brought forward are covered. The distribution of the topic studies on early childhood period, the distribution of topic studies in 10 year periods, the pedagogical value of topic studies, the developmental field topic studies is concentrated on and the recommendations of the topic studies are analysed. The sample of the study is composed of 231 articles on early childhood in Yaşadıkça Eğitim journal published between 1986-2015. In this study, document review is preferred as the research model. As the data collection instrument of the study, topic studies in Yaşadıkça Eğitim journal, pedagogical practices are used along with the Article Classification Form by Sözbilir, Kutu and Yaşar (2012) which is used for the development area and the recommendations. Findings attest that Yaşadıkça Eğitim journal is focused on children and oriented towards adult education. The content is predominantly focused on parental education and a children oriented approach is adopted. When the journal is analysed divided into 10 year periods, it is observed that parent education is the most addressed subject in every decade. Mostly social and emotional development along with cognitive development is addressed and the recommendations are developed essentially for parents. In conclusion, it can be deducted that the publishing policy of Yaşadıkça Eğitim jounal is oriented strongly towards adults and its scope is aimed towards those who are responsible for child care and education.en
dc.identifier.endpage89en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4664
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1NAkqGQCXsV2iE7EvFIov9vOx5UascFcoujq6YrQmUGn
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectBilişsel gelişim
dc.subjectDil gelişimi
dc.subjectDuygusal gelişme
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitim
dc.subjectCognitive developmenten_US
dc.subjectOkul öncesi çocuklar
dc.subjectLanguage developmenten_US
dc.subjectEmotional developmenten_US
dc.subjectPedagoji
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectPreschool childrensen_US
dc.subjectPsikomotor gelişim
dc.subjectPedagogyen_US
dc.subjectSosyal gelişme
dc.subjectPsychomotor developmenten_US
dc.subjectSocial developmenten_US
dc.subjectÇocuk gelişimi
dc.subjectChild developmenten_US
dc.titleErken çocukluk döneminde gündem olan konuların incelenmesi
dc.titleExamining the topic studies in early childhood perioden_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files