Madanoğlu, NaciNogayoğlu, NilüferMüzik / Music2024-08-072024-08-072023https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShn63bWQThWlJRDAPYU5LQFj9tH5ytPIvAh4YzDaSN6nJhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5843İstanbul Okan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müzik Yüksek Lisans Programı'nda gerçekleştirilmiş olan bu araştırmada öncelikle müzik ve keman eğitimi tanımları açıklanmıştır. Araştırmada, Türk sanat müziği ve Türk halk müziği ses yapısı yanı sıra Türk müziğinin çok seslendirilmesi hakkındaki bilgilere yer verilmiştir. Rapsodi tanımı yapılarak, kemanda kullanılan yay tekniklerinden (legato, staccato, martele, detache, spiccato, loure, portato) ve sol el tekniklerinden; glissando, flagolet, pozisyonlar ve pozisyon geçişleri ele alınarak güzel sanatlar lisesi keman öğrencilerinin seviyesine uygun olarak örnek bir çalışma önerisi hazırlanmıştır.In this research, which was carried out in Istanbul Okan University Graduate Education Institute Music Master Program, firstly the definitions of music and violin education were explained. In the research, information about the vocal structure of Turkish classical music and Turkish folk music, as well as the polyphony of Turkish music, is included. By defining rhapsody, one of the bow techniques (legato, staccato, martele, detache, spiccato, loure, portato) and left hand techniques used in the violin; A sample study proposal was prepared in accordance with the level of fine arts high school violin students by considering glissando, flagolet, positions and position transitions.trMüzikMusicGüzel sanatlar liseleri keman eğitiminde kullanılmak üzere oluşturulan keman rapsodisinin icrasına yönelik model bir çalışma önerisiA model study proposal for the performance of the violin rapsody created to be used in fine arts high schools violin educationMaster Thesis70https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShn63bWQThWlJRDAPYU5LQFj9tH5ytPIvAh4YzDaSN6nJ