Atay, MesudeBülbül, Selçuk Aydın2024-05-272024-05-272017https://hdl.handle.net/20.500.14517/2779Bu araştırmanın genel amacı, Montessori modeli, Reggio Emilia modeli ve MEB Okul Öncesi Eğitim Programı ile okul öncesi eğitim alan anaokulu çocuklarının okul olgunlukları arasında anlamlı bir farklılık var mıdır? Sorusuna cevap aramaktır. Araştırmanın genel amacına uygun olarak anaokuluna devam eden üç farklı grup üzerinde çalışılacaktır. Bu gruplar; Montessori modeli uygulanan grup (deney 1 grubu), Reggio Emilia modeli uygulanan grup (Deney 2 grubu) ve MEB Okul Öncesi Eğitim Programı uygulanan grup (kontrol grubu)'lardır. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu deneysel modelde desenlenmiştir. Çalışma grubu oluşturulurken İstanbul ili, Esenler ve Büyükçekmece ilçelerinde bulunan ve Konya ili Selçuklu ilçesinde bulunan özel okul öncesi eğitim kurumları tercih edilmiştir. Örneklem seçiminde kolay ulaşılabilir tesadüfi küme örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın deney 1 grubuna 22, deney 2 grubuna 17, kontrol grubuna 20 çocuk olmak üzere araştırmaya toplam 59 çocuk dahil edilmiştir. Araştırmada anaokulu çocuklarının okul olgunluklarını belirlemek amacıyla Metropolitan Olgunluk Testi kullanılmıştır. Çalışma grubuna uygulanan Metropolitan Olgunluk Testi'nden elde edilen verilerin analizinde, bağımsız grupların ilişkisiz ölçümleri için non-parametrik testlerden Kruskal Wallis H testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve betimsel istatistikler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen genel sonuç, MEB Okul Öncesi Eğitim Programının, Montessori ve Reggio Emilia Modelinin anaokulu çocuklarının okul olgunluklarına olumlu yönde katkı sağladığı ve Montessori Modelinin halihazırda uygulanan MEB Okul Öncesi Eğitim Programı'na ve Reggio Emilia Modeline göre daha etkili olduğudur. Anahtar kelimeler: Okul olgunluğu, Montessori modeli, Reggio Emilia modeliThe overall aim of this study, school readiness of kindergarten children who get education according to three different preschool education programs are differentiated? It is to answer the question ? In accordance with the overall objective of the research will be studied with three different child group who attend kindergarten. This groups are; Montessori model (experimental 1 group), Reggio Emilia model (experimental 2 group) and Ministrey of Education Preschool Education Program (Control group). In this research, pre-test and post-test experimental design have been used. The study group of research is composed of attending Private Preschools in Esenler and Büyükçekmece county in İstanbul and Selcuklu county in Konya. A total of 59 children were included in the study, 22 being in the experimental 1 group, 17 being in the experimental 2 group and 20 being in the control group. In the study Metropolitan Readiness Test was used to determine preschool children's school readiness levels. In the analysis of the data acquired in the study Kruskal Wallis H Test, Wilcoxon Singed Rank Test and descriptive tests were used. The general conclusion of the results obtained is that Ministry of National Education Pre-school Education Program, Montessori and Regio Emilia Model make positive contribution to preschool children's readiness to primary school and The Montessori Model is more efficient than current pre-school education program (Ministry of National Education Pre-school Education Program) and Reggio Emilia Model. Keywords: School Readiness, Montessori Model, Reggio Emilia ModeltrEğitim ve ÖğretimOkul öncesi çocuklarEducation and TrainingÇocuk-okul öncesiPreschool childrensAlternatif okul öncesi eğitim modellerinin anaokulu çocuklarının okul olgunluklarına etkisiExamination of the effects of alternative preschool education model on children's school readinessMaster Thesis91https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxIJo1g-kGYwqsBu4Pa7807IWMDIfs7eNFGw9qh6a-wKU