Browsing by Author "Çobanoğlu, Zeynep Kaya"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Doctoral Thesis İlköğretim öğrencilerine verilen beslenme eğitiminin diyet kalitesi ve beslenme davranışlarına etkisi(2023) Çobanoğlu, Zeynep Kaya; Akman, MehmetÇalışmanın amacı, ilkokul öğrencilerinde verilen eğitiminin beslenme davranışında ve diyet kalitesindeki etkisi incelemektir. Araştırma, Antalya'da Sarıcasu Darıyemezler (kırsal) ve Sultan Alparslan (kentsel) İlkokulları'nda Eylül 2021- Haziran 2022 tarihlerinde eğitim gören 3. ve 4. sınıf öğrencilerinde yapılmıştır. Çalışmaya 52'si kırsal ve 157'si kentsel bölgeden 209 öğrenci katılmıştır. Araştırmacı tarafından oluşturulan anket formuyla çalışma süresince öğrencilere ön test, son test ve izlem testi yapılmıştır. Anket formuyla demografik bilgiler, fiziksel aktivite durumu sorgulanmıştır. 'KİDMED Ölçeği', 'Beslenme Davranış Ölçeği' ve 'Besin Tüketim Sıklığı' formları kullanılmış; antropometrik ölçümler gerçekleştirilmiştir. Kırsal ve kentsel bölgedeki okulların eğitim öncesi KİDMED puanları sırasıyla 5,54±1,91 ve 4,66±1,87 iken çalışma sonunda (izlem) 7,27±1,43 ve 6,13±1,92 olarak bulunmuştur (p<0,05). Eğitim öncesi optimal diyet kalitesinde kırsal bölgede 6 (%11,5), kentsel bölgede 7 (%4,5) öğrenci varken çalışma sonunda (izlem) sırasıyla 20 (%38,5); 45 (%28,7)'e yükselmiştir. Beslenme davranış puanları ve fiziksel aktivite değerleri (PAL) her iki okulda da istatistiksel olarak anlamlı düzeyde artmıştır (p<0,05). Çocuklara yönelik beslenme eğitimleri beslenme davranışını ve diyet kalitesini olumlu etkilemiştir. Okullarda beslenme eğitimleri arttırılmalı, öğrencilerin eğitimlere katılımı sağlanmalıdır. Eğitim çalışmaları farklı sosyokültürel örneklemlerde daha geniş çalışmalarla desteklenmelidir.