Browsing by Author "Şen, Sevim"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Cerrahi birimlerde çalışan hemşirelerde empati ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki(2022) Şahin, Sabahat; Şen, SevimAraştırma, cerrahi birimlerde çalışan hemşirelerde empati ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacı ile yapılmıştır. Araştırma tanımlayıcı olarak yapıldı. İstanbul ilinde bulunan bir eğitim ve araştırma hastanesi cerrahi birimlerinde Mayıs-Haziran 2021 tarihleri arasında toplam 100 hemşire ile gerçekleştirildi. Veriler yüz yüze görüşme yöntemi ile toplandı ve verilerin toplanmasında, araştırmacılar tarafından kullanılan Kişisel Bilgi Formu ile Maslach Tükenmişlik Ölçeği ve Temel Empati Ölçeği kullanıldı. Çalışmada uyku kalitesi kötü olanların duygusal tükenme düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlendi. Mesleklerinden memnun olmayan, gelirlerini yeterli bulmayan, toplumsal imajı olumsuz olarak algılayan, iş yaşamından memnun olmayan hemşirelerin duygusal tükenme ve duyarsızlaşma düzeylerinin daha yüksek olduğu, kişisel başarı düzeylerinin daha düşük olduğu belirlendi (p<0,05). Daha önce empati ile ilgili eğitim alan hemşirelerin kişisel başarı düzeylerinin daha yüksek olduğu görüldü. Hemşirelerin Duygusal Tükenme düzeyleri ile Temel Empati Ölçeği toplam puanı arasında negatif yönlü düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu ancak hemşirelerin Duygusal Tükenme düzeyleri ile Bilişsel Empati ve Duygusal Empati düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı belirlendi. Duyarsızlaşma düzeyleri ile Duygusal Empati düzeyleri arasında da negatif yönlü düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlendi. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, hemşirelerin çalışma koşulları, çalışma saatleri, gelir düzeyleri ve mesleki algıları memnuniyeti arttıracak yönde geliştirilmelidir.Master Thesis Dijital eğitimin hemşirelerin basınç yarası ile ilgili bilgi düzeyi ve bakım uygulamalarına etkisi(2022) Etik, Tuba; Şen, SevimBu çalışma; çalışmanın yapılacağı hastanenin yoğun bakım ünitesinde çalışan hemşirelerin basınç yarası ile ilgili bilgi düzeylerinin ve hemşirelik bakım uygulamalarının belirlenmesini ve basınç yarasıyla ilgili verilecek video eğitiminin bilgi düzeylerini ne şekilde etkilediğini göstermeyi amaçlayan tek gruplu ön test-son test desende yürütülen bir çalışmadır. Çalışma bir üniversite hastanesinin yoğun bakımında çalışan 70 hemşire ile yapıldı. Araştırmada katılımcıların sosyodemografik özellikleri ile ilgili 17 soru ve ifadeden oluşan Veri Toplama Formu, araştırmacı tarafından literatüre dayanarak hazırlanan 18 sorudan oluşan Bilgi Düzeyi Ölçme Formu ve 22 ifadeden oluşan Bakım Uygulamalarını Belirleme Formu kullanıldı. Veriler katılımcılarla yüz yüze görüşme yöntemi ile toplandı. Çalışma, basınç yarasıyla ilgili bilgi ve bakım uygulamalarını içeren video eğitimi verilerek yapıldı. Veriler SPSS 24.0 programı ile analiz edildi. Tanımlayıcı özellikler sayı, yüzde, ortalama ve standart sapma olarak analiz edildi. Veriler normal dağılım göstermediğinden karşılaştırmalarda ikili gruplar için Mann-Whitney U testi, ikiden fazla gruplar için Kruskal-Wallis testi yapıldı. İlişkisel analizlerde Spearman Korelasyon testi yapıldı. Tüm analizlerde p<0,05 değeri anlamlı kabul edildi. Çalışma sonucunda; hemşirelerin eğitim öncesi bilgi düzeylerinin eğitim sonrası bilgi düzeylerinden daha düşük olduğu ve verilen dijital (video) eğitim ile bilgi düzeylerinde anlamlı derecede artış olduğu, hemşirelerin yaş, cinsiyet, eğitim, çalışma süresi ve yoğun bakımda çalışma süresinin bu çalışmada bilgi düzeyi ile ilişkisinin bulunmadığı saptandı. Anahtar Kelimeler: Basınç yarası, Dijital eğitim, Hemşire, Yoğun bakım