Browsing by Author "Demir, Mehmet"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis İlköğretim kurumlarında görev yapan müdürlerin etkili müdürlük davranışları(2015) Demir, Mehmet; Fırat, Neclaİlköğretim Kurumlarında görev yapan öğretmen ve yönetici algılarına göre etkili müdürlük davranışlarını belirlemek amacıyla yapılmış bu araştırmada, İzmir İlinin Konak, Karabağlar, Buca ve Bornova İlçelerinin ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin müdürlerinin etkili müdürlük davranışlarını gösterme sıklığına ilişkin algıları ve bu öğretmen algıları arasında onların kişisel ve mesleki özellikleri ile okulun resmi ya da özel olması değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın evrenini, 2014 – 2015 Eğitim – Öğretim yılında, İzmir ili Konak, Karabağlar, Buca ve Bornova İlçelerinin resmi ve özel ilkokul ve ortaokullarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 679 öğretmen, 45 yönetici olmak üzere 724 ilkokul ve ortaokul öğretmenleri ve yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanmasında ''Etkili Müdürlük Davranışları'' ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t- testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi kullanılmıştır. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: İlköğretim kurumları müdürlerinin etkili müdürlük davranışına ilişkin algıları öğretmenlerinkinden daha yüksektir. İlköğretim kurumu öğretmenlerinin kurum müdürlerinin etkili okul müdürü davranışlarına ilişkin algıları okuldaki görev, branş ve okul türü değişkenleri açısından önemli fark göstermektedir. İlköğretim kurumu öğretmenlerinin kurum müdürlerinin etkili okul müdürü davranışlarına ilişkin algıları branş bazında sınıf öğretmenlerinin lehine, okul türüne göre de özel okul öğretmenlerinin lehine gerçekleşmiştir. Katılımcıların kurum müdürlerinin etkili okul müdürü davranışlarına ilişkin algıları cinsiyet, yaş, öğrenim düzeyi, görev yaptıkları okuldaki çalışma süresi ve öğretmenlik mesleğindeki kıdemlerine göre ise önemli bir farklılık göstermemektedir. Anahtar Kelimler: Etkili Okul, Etkili Okul Müdürü, Yönetici, Etkili Müdürlük DavranıĢları