Browsing by Author "Giray, Caner"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Pazarlamada süreç, inovasyon stratejileri ve firma performansı ilişkisi(2016) Yılmaz, Yunus Emre; Giray, CanerBu çalışmanın amacı, pazarlama süreçlerinin ve organizasyon yapısının inovasyon stratejileri üzerindeki etkisini belirlemektir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde inovasyon kavramı, özellikleri, inovasyon ile ilişkili kavramlar, inovasyonun kaynakları, inovasyon türleri, inovasyon karar süreci ve inovasyon stratejileri incelenmiştir. İkinci bölümde, inovasyon ve pazarlama, ürün geliştirme yönetimi, tedarik zinciri yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetiminden oluşan pazarlama süreçleri ve inovasyon belirleyicileri ile inovasyon stratejileri arasındaki ilişki ayrıntılı olarak incelenmiştir. Son bölümde ise, Türkiye'nin ilk 1000 büyük firması üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada ürün geliştirme, tedarik zinciri ve müşteri ilişkileri yönetimi ile inovasyon belirleyicilerinin yönelik algı ve düşüncelerinin inovasyon stratejileri üzerindeki etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda ürün geliştirme, tedarik zinciri ve müşteri ilişkileri yönetimi ile organizasyon yapısının inovasyon stratejilerini etkilediği saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Pazarlama Süreçleri, İnovasyon Stratejileri, Firma PerformansıArticle Citation Count: 7TARAFTAR MOTİVASYON FAKTÖRLERİNİN DAVRANIŞSAL SADAKAT ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: FENERBAHÇE SPOR KULÜBÜ ÖRNEĞİ(2015) Giray, Caner; Girişken, YenerFutbolun dev bir ekonomik sektör haline gelmesiyle birlikte, kulüpler rekabet edebilmek için harcamalarını ve bununla paralel olarak gelirlerini de artırmak durumundadırlar. Bu noktada, taraftarların kulüplerin en önemli gelir kaynağı olmaları nedeniyle, kulüpler taraftarlardan daha fazla gelir elde etmek durumundadırlar. Bu nedenle bireyleri taraftar olmaya iten güdüleri, bu güdülerin bireylerin takımla olan bağına etkilerini ve taraftarların sadık müşteri olma davranışlarını incelemek önem arz etmektedir. Bu çalışmada, taraftar motivasyon faktörleri, özdeşleşme, psikolojik bağlılık ve davranışsal sadakat değişkenlerini içeren bir model oluşturulmuştur. Araştırma Fenerbahçe S.K taraftarlarıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında 409 taraftarla görüşülmüş ve modeldeki ilişkileri test etmek için Yapısal Eşitlik Modellemesi analizi kullanılmıştır.Article Citation Count: 6TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİ VE DAVRANIŞSAL NİYETLER ARASINDAKİ İLİŞKİDE SİSTEME GÜVEN VE ALGILANAN RİSKİN DÜZENLEYİCİ ETKİSİ: INSTAGRAM DÜKKÂN UYGULAMASINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA(2017) Girişken, Yener; Koç, Fatih; Giray, CanerBu çalışmanın temel amacı, tüketici yenilikçiliğinin Instagram-Dükkân sistemine yönelik davranışsal niyetler üzerindeki etkisini belirlemektir. Bunun yanı sıra, tüketici yenilikçiliği ile davranışsal niyetler arasında algılanan risk ve sisteme güven değişkenlerinin düzenleyici etkilerinin olup olmadığı incelenmiştir. Bu değişkenlerden oluşan bir model kurulmuştur. Çalışmada, Instagram, sosyal medya ortamında yapılan ve Instagram-Dükkân olarak isimlendirilen yeni bir uygulama olarak dikkate alınmış ve ilgili değişkenler bu kapsamda değerlendirilmiştir. İstanbul'da yaşayan, Instagram kullanan ve Instagram-Dükkân hakkında bilgisi olan 300 kişi ile görüşülmüştür. Hipotezlerin testinde yapısal eşitlik modellemesi ve düzenleyici etki analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, tüketici yenilikçiliğinin hedonik ve fonksiyonel boyutlarının davranışsal niyetler üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, hedonik yenilikçilik ile davranışsal niyetler arasında algılanan risk ve sisteme güven değişkenlerinin düzenleyici etkiye sahip olduğu belirlenmiştir