Browsing by Author "Poyraz, Salih Alperen"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Bankacılıkta yeni pazarlama yöntemleri ve alternatif dağıtım kanalları(2020) Poyraz, Salih Alperen; Hepşen, AliTürkiye'de bilişim teknolojilerine yapılan yatırımlar sayesinde geleneksel bankacılık faaliyetleri elektronik ortamlara taşınmıştır. Bu köklü değişim bankalar arasındaki rekabeti etkilemektedir. Teknolojik yenilikleri yakından takip edip, uygulamaya geçen bankalar bir adım öne çıkmaktadır. Günümüzde teknolojiyi ürün ve hizmetlere dönüştürebilen bankalar pazarlama faaliyetlerini çok daha verimli bir şekilde yapabilmekte ve şube masraflarından ciddi tasarruflar sağlayabilmektedir. Bankacılık sektörünün finansal anlamda en önemli işlevi, sermaye ve girişimciyi bir araya getirmesidir. Bankalar, finansal sistemde yer alan fonları, ekonomik anlamda en fazla fayda sağlayacak alan ve sektörlere aktarma çabası içindedir. Bu nedenle ülke ekonomisine katkıları büyüktür. Günümüzde müşteriler sahip oldukları teknolojik cihazlarla zaman ve mekân tasarrufunda bulunarak birçok işlemi şubeye gitmeden gerçekleştirebilmektedir. Gelişen teknolojik ürünler ve internet altyapısı sayesinde bankalarda sanal ortamda sundukları ürünleri kolaylıkla çeşitlendirebilme imkanına sahiptir. Gerçekleştirilmek istenen çalışmada asıl amaç alternatif dağıtım kanallarını kullanan tüketicilerin bankaları tercih etme nedenleri ve alternatif dağıtım kanallarını kullanma sıklıklarının belirlenmesidir. Çalışmanın yan amaçları arasında ise bankaların alternatif dağıtım kanallarını kullanan tüketicilerin bankayı tercih etme durumlarının belirlenmesi ve memnuniyet düzeylerinin belirlenmesidir.