Browsing by Author "Vedi, Burcu"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The assessment on determining the levels of primary and secondary school administrators' use of computer technology(2013) Vedi, Burcu; Yalçınkaya, MünevverBu araştırma ile ilk ve ortaokullarda, yöneticilerin bilgisayar teknolojisini hangi yönetsel işlevler için kullandıklarını ve bilgisayar teknolojilerini kullanma konusundaki düzeylerini belirlemek amacıyla incelenmiştir. Bu araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini 2012–2013 eğitim-öğretim yılı İzmir ili merkez ilçelerinde ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 241 öğretmen, 80 yönetici oluşturmaktadır. Örneklem, basit şeçkisiz örnekleme yoluyla seçilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak 'Bilgisayar Teknolojisinin Kullanım Alanları' kullanılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 15.0 programı kullanılarak istatistiksel analiz ve yorumlarda kullanılmıştır. Analizlerin yapılmasında aritmetik ortalama, standart sapma gibi betimsel istatistiklerin yanı sıra t testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizi de kullanılmıştır. İlk ve ortaokullarda görev yapmakta olan yöneticilerin bilgisayar teknolojisini en fazla çalışan işlerinde kullandıkları görülmüştür. Bunu sırasıyla öğrenci işleri, eğitim işleri ve okul işletmesiyle ilgili işler izlemektedir. Yöneticilerin bilgisayar kullanma düzeyleri kademe ve yaş değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre ilk ve ortaokullarda görev yapmakta olan yöneticilerin bilgisayar teknolojisini çalışan işlerinde kullanma düzeyleriyle ilgili yönetici görüşleriyle, öğretmen görüşleri paralellik göstermektedir. Ayrıca, yöneticiler bilgisayar teknolojisini en çok okul çalışanlarına (öğretmen, hizmetli vs.) ilişkin atama, ayrılma, nakil ve yer değiştirme işlerinin düzenlenmesi ve çalışan sicil defterinin hazırlanması, işlerinde kullandıkları düşünürken, öğretmenler yöneticilerin en çok yıllık, mazeret, hastalık ve aylıksız izinlerinin düzenlenmesi işlerinde kullandığı düşünmektedir. Okul yöneticileri bilgisayar teknolojilerini çalışan ile ilgili işlerde en az, çalışan özlük dosyasının hazırlanması işlerinde kullandığını düşünürken, öğretmenler yolluk, doğum, tedavi, ölüm ve cenaze yardımlarının düzenlenmesi işlerinde kullanıldığını düşünmektedir. Yöneticilerin çalışan işleriyle ilgili işleri kullanma sıklıkları çoğunlukla 'her zaman' olurken, öğretmenlere göre 'çoğu zaman' olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Okul Yöneticisi, Bilgisayar Teknolojileri, Düzey.