Sanatta Yeterlik Tezleri / Proficiency in Art Theses
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4175
Browse
Browsing Sanatta Yeterlik Tezleri / Proficiency in Art Theses by Department "Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Müzik Ana Sanat Dalı / Müzik Bilim Dalı"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Specialist Thesis Çanakkale türkülerinin flüt eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik bir inceleme(2023) Çokamay, Merve; Madanoğlu, NaciGeçmişten günümüze çalgı eğitimi genelinde, flüt eğitimi özelinde birçok yöntem izlenmiştir. Bu çeşitlilik, evrenselden yerele geniş bir yelpazede çalgı eğitimi alan bireyin önüne sunulmuştur. 19. yüzyılda ulusal akımların da etkisiyle yerel olandan yararlanma ve folklorik öğelerden beslenme, bestecilik, icra, eğitim gibi müziğin alt alanlarında yer almıştır. Orta Asya'dan Anadolu'ya geniş bir coğrafyayı kapsayan Türk müziği de bu faydalanmada kullanılmıştır. Özellikle son yıllarda yapılan çalışmalarda çalgı eğitiminde, bireyin yaşadığı yörenin müziklerini çalmasının, ya da bu müzikleri soyut veya somut müzikal öğelerle birleştirmesinin, eğitim sürecini olumlu yönde etkileyebileceğine dair ciddi sonuçlara varılmıştır. Bu çalışmada da, zengin bir müzik kültürüne sahip olan Çanakkale yöresine ait türkülerin flüt çalgısı eğitiminde kullanıldığında, öğrencinin başarısını arttıracağı varsayımından yola çıkılmıştır. Çalışma için flüt eğitiminin her evresinde kullanılabilecek on adet Çanakkale türküsü seçilmiştir. Farklı makam, usul ve ezgisel özelliklerdeki on türküye, flüt eğitiminde kullanılabilir olması için çeşitli müzikal dinamikler eklenmiş, artikülâsyonlarla icra kapasitesi arttırılmıştır. Ayrıca çalışmaya esas alınan türküler flüt için çok seslendirilerek Türk müziği içerikli flüt repertuarına eserler kazandırılması da amaçlanmıştır.Specialist Thesis The Contributions of C. Dancla Op. 89 'Air Variations' Study Guide and Variation Form to Students in Fiddle Training(2025) Sülün, Yonca; Madanoğlu, NaciBu çalışmada, varyasyon formundaki eserlerin keman öğrencilerinin teknik ve müzikal gelişimlerine sağladığı katkılar incelenmiştir. Keman eğitiminde bu formun, öğrencilerin teknik yeterliliklerini artırarak müzikal ifade yeteneklerini geliştirdiği ve motivasyonlarını olumlu yönde etkilediği gözlemlenmiştir. Literatür taraması sonucunda, özellikle küçük yaş gruplarındaki öğrenciler için uygun bir kaynak olarak Charles Dancla'nın Op. 89 'Air Variations' eseri öne çıkmıştır. Bu tez kapsamında, keman eğitiminin üçüncü yılından itibaren müzikal ve teknik gelişimi desteklemek amacıyla, Op. 89 'Air Variations' eserleri basamak sistemi (kolaydan zora) ilerleyen bir sistem çerçevesinde analiz edilmiştir. Çalışmamızda, Charles Dancla'nın yaşamı, müzik hayatı ve eserleri ele alınarak, literatürde yer alan kaynaklar ve önceki araştırmalar incelenmiştir. Ayrıca, farklı dönemlerdeki varyasyon formu incelenmiş, Op. 89 'Air Variations' için yay ve duate önerileri sunulmuştur. Sonuç olarak, elde edilen bulgular doğrultusunda, varyasyon formunun sağ ve sol el tekniklerini geliştirmedeki önemi vurgulanmış ve keman eğitmenleri ile öğrenciler için bir çalışma kılavuzu oluşturulmuştur. Bu tez, keman eğitimi sürecinde varyasyon formunun pedagojik açıdan nasıl etkin bir şekilde kullanılabileceğine dair kapsamlı bir kaynak sunmayı amaçlamaktadır.