Okan Üniversitesi / Okan University
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1
Browse
Browsing Okan Üniversitesi / Okan University by Subject "11111"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis satın alma stratejilerinin tedarikçilere yönelik etkisinin incelenmesi(2023) Buksur, Hümeyra; Özkut, Uğur Tarık; Sağlık Yönetimi / Healthcare ManagementGünümüzde globalleşmenin etkisini gösterdiği rekabetçi ortamda, artan pazarlama hızla gelişmektedir. Pazarlamanın hızla gelişmesi, satın alma sektöründe alternatif yaratarak, geleneksel satın alma davranışını değiştirmiş, alternatif seçimler için kriter belirlemeye sevk etmiştir. Bu gelişim sırasında satın alma stratejileri süreci ortaya çıkmıştır. Bu tez çalışmasında, satın alma stratejilerin tedarikçilere etkisi ele alınmıştır. Çalışmada satın alma personelinin algısı ve algısına yönelik tedarikçi seçimi öğrenilmek istenmiştir. Günümüzde satın alma, şirketlerin kurumsal performanslarını ve stratejik yapılandırmalarını şekillendirecek bir yapı kazanmış ve yapısı itibariyle satınalma bölümü, gelir artışı kadar maliyet etkisi yaklaşımlarını, ön plana çıkarabilecek çözümlerle dikkat çekmektedir. Satın alma faaliyetinin özü, kesintisiz ve sürekli güncel bilgi toplama ve toplanan bu bilgileri süratle analiz ederek değerlendirme ve uygun çözümler için stratejiler geliştirerek bu çözümlerin işletme içinde koordineli olarak uygulanmasının gerçekleştirilmesini sağlamaktır. Satın alma, bu bilgi toplama sürecinde öncelikle faaliyet alanına konu olan işletme içi verileri ve bilgileri toplama sorumluluğunu taşır. Tedarikçi değerlendirme ve seçimi kararını birçok değişken, nicel ve nitel ölçüt içermesi, yöneticilerin tecrübelerini, sezgisel yaklaşımlarını ve sorgulama yeteneklerini gerektirmekte ve süreci çok boyutlu karmaşık bir yapıya dönüştürmektedir. Son yıllarda bu kararın iyileştirilmesi için tedarikçi kriterleri belirlemek işletmeler için strateji haline gelmiştir. Bu çalışmada Vakıf Üniversitesinde görev yapmakta olan satın alma personelinin tedarikçi seçme ve değerlendirmede kullanacağı küçük ölçekli sorular yorulla bir araç oluşturulmaya çalışılmaktadır. Anahtar Kelimeler: Satın Alma, Tedarik Zinciri, Karar Verme