Gönen, Mübeccel Sara
Loading...
Name Variants
Mübeccel S. Gönen
Mübeccel Sara Gönen
Gönen, M.
GÖNEN Mübeccel Sara
Gonen, Mubeccel
M. S. GONEN
M. S. Gönen
Gönen, Sara
Gonen, Mübeccel
Mubeccel Sara Gonen
Gonen, M.
Gönen Mübeccel Sara
Gönen, S.
Gonen M.
Gönen M.
Gonen Mubeccel Sara
Gönen, Mübeccel Sara
Mubeccel S. Gonen
M. S. Gonen
Mubeccel Sara GONEN
Mübeccel Sara, Gönen
GONEN Mubeccel Sara
Gonen, Sara
Mübeccel Sara GÖNEN
M. Sara Gonen
M. Sara Gönen
Gonen, S.
M. S. GÖNEN
Gönen, Mübeccel
Mübeccel Sara Gönen
Gönen, M.
GÖNEN Mübeccel Sara
Gonen, Mubeccel
M. S. GONEN
M. S. Gönen
Gönen, Sara
Gonen, Mübeccel
Mubeccel Sara Gonen
Gonen, M.
Gönen Mübeccel Sara
Gönen, S.
Gonen M.
Gönen M.
Gonen Mubeccel Sara
Gönen, Mübeccel Sara
Mubeccel S. Gonen
M. S. Gonen
Mubeccel Sara GONEN
Mübeccel Sara, Gönen
GONEN Mubeccel Sara
Gonen, Sara
Mübeccel Sara GÖNEN
M. Sara Gonen
M. Sara Gönen
Gonen, S.
M. S. GÖNEN
Gönen, Mübeccel
Job Title
Prof.Dr.
Email Address
mubeccel.gonen@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
3
Articles
3
Citation Count
0
Supervised Theses
0
3 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 3 of 3
Article Citation Count: 3The Effect of Drama on the Creative Imagination of Children in Different Age Groups(Hacettepe Univ, 2013) Gundogan, Aysun; Ari, Meziyet; Gonen, Mubeccel; Çocuk Gelişimi / Child DevelopmentImagination is necessary for creative ideas to emerge. The creative imagination can be developed by suitable education programs especially by drama programs with suitable activities. This article presents findings on whether the effect of drama on the creative imagination of children in different age groups differentiate or not. The experiment group of this research is comprised of 60 children (30 from the age group of 10, 30 from the age group of 13) from a regular primary school and the control group is comprised of 60 children (30 from the age group of 10, 30 from the age group of 13) from another primary school both with the equal socio-economic background in order to avoid children effect each other. The drama program was implemented to the experiment group of both age groups separately as 48 hours in a week. However, this program was not implemented to the control group. The Kujawski Creative Imagination Test was used as the measurement instrument. For analysis of the data, the independent samples t test and paired samples t test were utilized. From the results of the creative imagination test applied before and after the drama, it was shown that a drama program has a positive effect on development of the creative imagination of children. When the effects of drama in different age groups is examined, the prepared drama program is more effective on 10 year old children than 13 year old children.Article Citation Count: 1Test of creative imagination: Validity and reliability study(2013) Arı, Meziyet; Gönen, Mübeccel Sara; Gündoğan, Aysun; Çocuk Gelişimi / Child DevelopmentBu araştırmanın temel amacı yönetici ve öğretmenlerin rehber öğretmene (psikolojik danışman) ilişkin algılarının metafor analizi yöntemiyle incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modellerinden karşılaştırma yolu izlenerek gerçekleştirilmiştir. Bunun yanında toplanan verilerin analizinde ise nitel analiz tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 öğretim yılında, Rize il merkezi ve ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 181 yönetici, 209 öğretmen olmak üzere toplam 390 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak hazırlanan formda Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman) kavramına ilişkin algıları ortaya çıkarmak için katılımcılardan Rehber öğretmen (Psikolojik Danışman) gibidir, çünkücümlesini tamamlamaları istenmiştir. Katılımcıların ifadelerinin değerlendirilmesinde içerik analizi tekniği ve Pearson X2 testi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların ifadeleri analiz edildiğinde ürettikleri metaforlardan toplam sekiz adet kavramsal kategori oluşturulmuştur. Daha fazla metaforun üretildiği kategorilerin yöneticiler tarafından ortaya koyuluşu, sırasıyla Yol Gösteren, Problem Çözen, Geliştiren, Keşfeden, Dost, Lider, Koruyan ve Yararsız; öğretmenler tarafından ortaya koyuluşu ise sırasıyla Yol Gösteren, Geliştiren, Problem Çözen, Dost, Keşfeden, Yararsız, Lider ve Koruyan kategorisi şeklinde olduğu görülmüştür. Ayrıca kavramsal kategorilerin katılımcıların kadro türü (yönetici ve öğretmen) ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.Article Citation Count: 4The Effect of Drama on the Creative Imagination of Children in Different Age Groups(2013) Gönen, Mübeccel; Arı, Meziyet; Gündoğan, Aysun; Çocuk Gelişimi / Child DevelopmentHayal gücü, yaratıcı fikirlerin ortaya çıkması için gereklidir. Uygun eğitim programları, özellikle de uygun etkinliklerin yer aldığı drama programları aracılığıyla yaratıcı hayal gücü geliştirilebilir. Bu makale, farklı yaş gruplarındaki çocukların yaratıcı hayal güçleri üzerinde dramanın etkisinin farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktadır. Bu araştırmanın deney grubunu bir ilköğretim okulundan 60 çocuk (10 yaş grubundan 30, 13 yaş grubundan 30) oluştururken, kontrol grubunu çocukların birbirinden etkilenmemeleri için sosyo-ekonomik olarak eş düşünülen başka bir ilköğretim okulundan 60 çocuk (10 yaş grubundan 30, 13 yaş grubundan 30) oluşturmaktadır. Drama programı, her iki yaş grubundaki deney grubuna ayrı ayrı haftada dört saat toplam 48 saat uygulanmış, kontrol grubuna uygulanmamıştır. Ölçme aracı olarak Kujawski Yaratıcı Hayal Gücü Testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklemli t testi ve eşleştirilmiş gruplar için t testi kullanılmıştır. Drama öncesi ve sonrası uygulanan yaratıcı hayal gücü test sonuçlarına göre, drama programının çocukların yaratıcı hayal güçlerinin gelişiminde olumlu bir etkisi vardır. Dramanın farklı yaş gruplarına göre etkisi incelendiğinde, hazırlanan drama programı 13 yaş çocuklarına göre 10 yaş çocuklarında daha fazla etkilidir