Bağdatlı, Sadettin

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Bagdatli Sadettin
S., Bağdatlı
Bagdatli, S.
Bağdatlı Sadettin
BAĞDATLI Sadettin
Sadettin Bagdatli
Sadettin Bağdatlı
Bagdatli, Sadettin
Sadettin BAGDATLi
Bağdatli S.
Bağdatlı, S.
Sadettin, Bağdatlı
Sadettin BAĞDATLI
Bağdatlı, Sadettin
Bagdatli S.
BAGDATLi Sadettin
Job Title
Dr.Öğr.Üyesi
Email Address
sadettin.bagdatli@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

4

Articles

1

Citation Count

0

Supervised Theses

1

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Conference Object
    Citation Count: 0
    INVESTIGATION OF MINI-BENCH BLASTING APPLICABILITY AND GROUND VIBRATION EFFECTS AT THE EXCAVATION FOR FOUNDATION IN SETTLEMENT
    (Stef92 Technology Ltd, 2014) Celtikci, Alper; Bagdatli, Sadettin; İnşaat Teknolojisi / Construction Technology
    Today the need for housing, transportation, and infrastructure has become more pressing due to rapid urbanization and population increase. In subway, infrastructure, and housing constructions, blasting excavations are required because of the hardness of rocks on the ground surface and underground. The aim of this paper is to demonstrate the feasibility of the method of mini bench blasting during foundation excavations on hard rock units in settlement areas. In order not to damage buildings surround the foundation excavation area of Government Project. It is argued that mini bench blasting shots can be applied in foundation excavations in settlement areas without any risks. Within the scope of this study in order to predict peak particle velocity level for this site, ground vibration components were measured for mini bench blasting. In blasting operations; ANFO (blasting agent), gelatin dynamite (priming) and delay non-electric detonators (firing) were used as explosives. Parameters of scaled distance (charge quantity per delay and the distance between the source and the station) were recorded carefully and the ground vibration components were measured for all blast events. Then, the data pairs of scaled distance and particle velocity were analyzed statistically. At the end of statistical evaluation of the data pairs, an empirical relation which gives average line at 50% confidence level and upper bound 95% prediction line with a reasonable correlation coefficient was established between peak particle velocity and scaled distance.
  • Master Thesis
    Üsküdar- Ümraniye- Çekmeköy metro hattı Libadiye istasyonu yaklaşım tüneli kazısında yapılan patlatmalı kazılardan kaynaklanan titreşimlerin ölçülmesi ve çevresel etkilerinin değerlendirilmesi
    (2013) Bağdatlı, Sadettin; Kahriman, Ali; İnşaat Teknolojisi / Construction Technology; Makine / Machinery
    Günümüzde trafik ve ulaşım büyükşehirlerin en büyük problemedir. Toplu taşıma araçları bu sorunun en büyük çözümü olarak görülmektedir. Söz konusu toplu toşuma sistemlerinden en uygunu ise yer altı raylı taşıma sistemleri olarak olarak görülmektedir. İstanbul'un ulaşım ve trafik sorununa çözüm sağlamak için yeni bir metro hattı inşa edilmektedir. Üsküdar- Ümraniye- Çekmeköy Metro Hattı Anadolu Yakasında ki trafik ve ulaşım sorununa çözüm sağlayacak önemli bir projedir. Söz konusu metro hattının 6. İstasyonu olan Bulgurlu İstasyonu Tünellerinin kazısı için istasyon tüneline ulaşım amaçlı olarak, istasyon noktasına 200 metre mesafeden ulaşım tüneli kazısına NATM yöntemi ile başlanmıştır. Bölgede şaft açımına uygun alan olmadığı için ulaşım tüneli tercih edilmiştir. Bu tez kapsamında söz konusu yaklaşım tünelinin inşası esnasında gerçekleştirilen patlatmalı kazılar incelenmiş, patlamalar esnasında oluşan yer sarsıntıları değerlendirilerek çevrede yoğun olarak yer alan yapılara olan etkileri değerlendirilmiştir. Yaklaşım tünelinin 200 m. lik kısmı patlatma ile kazılmış olup, bu süreçte 123 adet patlatma yapılmış ve farklı titreşim ölçer cihazlarla 245 adet titreşim kaydı elde edilmiştir. Gecikme başına kullanılan patlayıcı madde miktarlarına bağlı olarak oluşan ölçekli mesafe (SD) ile titreşim kayıtları ilişkilendirilerek çalışma yapılan bölgenin jeolojine özgü olan arazi iletim katsayısı (K) ve jeolojik katsayına (β) ulaşılmıştır. Çalışmada, konuyla ilgili genel bilgiler araştırılarak geniş kapsamlı literatür taraması yapılmıştır. Delme patlatmanın önemi, patlatma ile parçalanma mekanizması, tünel patlatmaları ve patlatmadan kaynaklı çevresel sorunlar derlenerek 2. bölümde sunulmuştur. Bölüm 3 te kullanılan malzeme ve yöntemler açıklanmıştır. Çalışma yapılan bölge ile ilgili bilgiler, tünel ve uygulanan patlatma modelleri hakkında bilgiler, titreşim ölçümleri ve değerlendirilmesi ile elde edilen verilere bağlı yapılan risk analizi ise Bölüm 4 te verilmiştir. Bölüm 5 te elde edilen sonuçlar tartışılmıştır.
  • Conference Object
    Citation Count: 0
    INVESTIGATION OF CAUTIOUS BLASTING MODEL APPLIED DURING TUNNELING OF USKUDAR-UMRANIYE-CEKMEKOY SUBWAY CONSTRUCTION
    (Stef92 Technology Ltd, 2014) Bagdatli, Sadettin; Celtikci, Alper; İnşaat Teknolojisi / Construction Technology
    Traffic and transportation have become daunting problems in almost every metropolitan area in the world today. Public transportation systems appear to be the sole genuine solution to these problems. One of the most convenient types of transportation in metropolitan areas is subway systems. In Istanbul, a number of new subway lines are under construction to solve the ever-increasing traffic problem of the city. The Uskudar-Umraniye-Cekmekoy line is one of the most important subway lines under construction on the Asian side of the city since traffic congestion in this area is impossible to be tackled with in any other way. Because there is no suitable location for shaft opening within the construction area of the Bulgurlu station (the sixth station), an approach tunnel has been built by the NATM starting from a point 200 meters away from the station. This paper examines the blasting operations carried out during the excavation of the approach tunnel, focusing upon the vibrations induced by blasting and the effects of blasting on the residential structures. The Peak Particle Velocity (PPV) and frequency were measured and evaluated according to the USA (USBM) norms. During the 50 controlled blasting operations conducted until now, the vibrations were recorded 94 times by means of various technical apparatuses. By relating the vibration records to the scaled distance calculated on the basis of the explosive weights per delay, the ground transmission coefficient (K) and the geological coefficient (beta) were found.
  • Article
    Citation Count: 0
    Sualtı Patlatmalarından Kaynaklı Titreşimlerin Yayılımında Derinlik Etkisinin Araştırılması
    (2017) Lüleci, Alp; Türe, Hasan Ceyhun; Alas, Birol; Bağdatlı, Sadettin; Harita ve Kadastro / Survey and Cadastre; İnşaat Teknolojisi / Construction Technology
    Dünyada özellikle son 50 yılda gelişmeye başlayan sualtı patlatma teknolojisi insani bir takım gerekler ve zorunluluklar nedeniyle ilerleme göstermeye başlamıştır. Sualtı patlatmalarının, yeryüzünde yapılan patlatmalarda olduğu gibi bir takım çevresel etkileri vardır. Sualtı patlatmalarının çevresel etkilerinden birisi de titreşimdir. Patlatma kaynaklı titreşimlerin yayılımının; mesafe, patlayıcı miktarı ve jeolojik özelliklere bağlı olarak değiştiği bilinmektedir.Bu çalışmada; sualtı patlatmalarından kaynaklı titreşimlerin değişiminde, derinlik faktörünün etkisi incelenmiştir. Bu amaçla; iki farklı dönemde, aynı bölgede, farklı derinliklerde yapılan sualtı patlatmaları istatistiksel olarak incelenerek, derinliğin sualtı patlatma kaynaklı titreşimlerine olan etkisi tartışılmıştır. Yapılan testler sonucunda; derinliğin, sualtı patlatma kaynaklı titreşimlere etki etmediği sonucuna varılmıştır. Ayrıca, patlatma kaynaklı titreşim tahmini için kullanılan; maksimum parçacık hızı (PPV) ile ölçekli mesafe (SD) eşitliklerinden yararlanılarak, çalışma kapsamında yapılan patlatmaların titreşim yayılımı incelenmiştir.