Genel, Zeynep

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Z., Genel
Genel, Zeynep
Genel, Z.
Zeynep, Genel
Zeynep GENEL
GENEL Zeynep
Genel Zeynep
Zeynep Genel
Job Title
Doç.Dr.
Email Address
zeynep.genel@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

6

Articles

5

Citation Count

0

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Article
    Citation Count: 0
    İtibarın Online Boyutları: İletişim Profesyonellerinin Online İtibar Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi
    (2022) Zeynep GENEL; Sevinç KOÇAK; Halkla İlişkiler ve Reklamcılık / Public Relations and Advertising
    Altı boyuta yönelik kurum ve markaların paydaşlarının algısında ve eyleminde oluşan ve şirketlerin en önemli soyut varlığı olan itibarın, dijital platformlarda yönetilmesi hız, bilginin kontrolü gibi zorluklar getirirken halkla ilişkiler alanında araştırma refleksini geliştiren, doğru stratejilerle yönetildiğinde olumlu yönde kazanımlar sağlayan bir iletişim pratiğidir. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı itibarın boyutlarının Türkiye’deki iletişim profesyonelleri tarafından söz konusu online itibar yönetimi olduğunda nasıl değerlendirildiğini ve online platformlarda itibar yönetiminin gerçekleşmesinde iletişim pratiklerine nasıl değişimler getirdiğinin anlaşılmasıdır. Bu amaçla İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) ve Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) yapılarına kayıtlı 12 iletişim profesyoneline yargısal örnekleme yöntemi ulaşılarak, derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiş ve bu görüşmelerden elde edilen veriler Harris ve Fombrun’un alana kazandırdığı itibar yaklaşımında ele aldığı unsurlar altında anlatı analiz tekniği ile aktarılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre kriz iletişimi, kontrol edilemeyen bilginin yarattığı gündemin yönetimi online itibar yönetimi alanında zorluklar olarak öne çıkarken, bu yeni iletişim teknolojilerinin getirdiği avantajlarla halkla ilişkilerin birinci adımı olan araştırma ve sonuncu adımı olan ölçümleme reflekslerini güçlendirdiği anlaşılmıştır. Çalışma, itibarın unsurlarının online iletişim pratikleri açısından yapılacak çalışmalara Türkiye’deki bakış açısının aktarması açısından katkıda bulunmaktadır.
  • Article
    Citation Count: 0
    AFRİKALI GÖÇMENLERİN HİKÂYESİNİ BELİRLEYEN ETKENLER VE İLETİŞİMİN ROLÜ
    (2022) Zeynep GENEL; Halkla İlişkiler ve Reklamcılık / Public Relations and Advertising
    Göç hareketliliği günümüz dünyasının en çok tartışılan konularının başında gelmektedir. Dünya genelindeki bu hareketlilik küresel ölçekte hedeflenen sürdürülebilir kalkınma hedeflerinden 10.7 eşitsizliklerin azaltılması ve düzenli göç için mücadele olarak yer almaktadır. Göç olgusunun oluşmasında ve yaşanmasında itici ve çekici faktörlerin ve bu faktörlerin oluşumunda iletişimin rolünün anlaşılması için kamu politikaları yapıcılara veri sağlanması ulusal düzeyde 11.Kalkınma Planı hedefleri arasındadır. Bu doğrultuda, bu çalışmanın amacı küresel ve ulusal düzeyde sağlıklı kamusal iletişim stratejileri geliştirilebilmesi için alana ve uygulayıcılara katkıda bulunmaktır. Bu amaçla, Sahra- Altı Afrika ülkelerinden Türkiye’ye göç etmiş kişilerle 2022 yılında İstanbul ve Konya’da 10 Afrikalı göçmen ile nitel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Daha iyi bir yaşam, iklim ve coğrafi zorlukların kaynak ülkeden göç etmeye yol açan itici faktörleri oluştururken, iletişim platformlarından edinilen bilgi ve göç etmiş kişilere ait hikayelerin ise çekici faktörleri yarattığı anlaşılmıştır.
  • Review
    Citation Count: 0
    Sustainable Consumption, Anti-Consumerism Trends and Ikea Buy Back Friday Movement
    (Marmara Univ, Fac Communication, 2022) Genel, Zeynep; Halkla İlişkiler ve Reklamcılık / Public Relations and Advertising
    Anti-consumerism movements have gained momentum with the spread of digital communication and have become popular with the influence of both international authorities, state governments, and communities. These trends can also inspire brands to create communication strategies that can achieve their sustainable consumption goals. Based on this, the paper adresses the marketing and communication mission for community engagement under the title of sustainable production and consumption goal through searching secondary resources and observing by grounding the IKEA Buy Back Friday movement on Sarkar and Kotler's Brand Activism phases. The most vital insight of the study is that consumer trends inspire IKEA, to create both an awareness and a stimulating effect on the sustainable consumption-based lifestyle in its target audiences with its Buy Back Friday campaign. According to findings, IKEA applied regressive brand position by confesting Black Friday and call its target audiences for buy for our planet. Thereforei the brand has appelled its audiences attention to excessive consumption and made them rethink about a sustainable tomorrow. By 47.000 repaired and resaled furniture pieces, it is seen that Buy Back Friday initiative also triggered consumers to act for sustainable consumption during the initative period.The paper aims to contribute to the field by providing a different perspective on the field of brand activism.
  • Article
    Citation Count: 0
    The Role of Fashion Brands' SDG 12 Messages in the Perception of Young Consumers: A Qualitative Research
    (Marmara Univ, Fac Communication, 2024) Bekil, Beyza; Genel, Zeynep; Halkla İlişkiler ve Reklamcılık / Public Relations and Advertising
    Fast fashion has revolutionized the fashion industry with low-cost and fast-produced garments; however, this fast pace threatens environmental sustainability and triggers the climate crisis. As in other sectors, the fashion industry is expected to pioneer sustainable production and consumption practices in line with the sustainability goals. Communication plays a key role in sustainable consumption practices, and the United Nations (UN) recommends that brands develop communication campaigns that will raise awareness about sustainable consumption and create a sustainable fashion movement. In this regard, the present study examines the reflections of communication activities of fashion brands regarding sustainable production and consumption (SDG 12) on the sustainability and brand perception of young consumers aged 1825 living in Istanbul. In-depth interviews were conducted with 12 participants affiliated with various universities in Istanbul using a jungmental snowball sampling method. The data were analyzed through narrative analysis based on the Situational Theory of Problem Solving (STOPS). The study results revealed that most young consumers have a high level of knowledge and interest in sustainable consumption (SC). It was determined that although they were aware of the sustainability messages of fast fashion brands (FBBs), they held varying opinions in their purchasing decisions.
  • Article
    Citation Count: 0
    Crisis and Stakeholder Communication in Airline Sector: The Case Study of Turkish Airlines
    (Marmara Univ, Fac Communication, 2022) Sayim Madak, Sevim; Genel, Zeynep; Halkla İlişkiler ve Reklamcılık / Public Relations and Advertising
    The Covid-19 pandemic has caused several sectors to be affected in the aspect of economics and made way for transformation to be protected from these effects. The civil aviation sector comes first among these sectors. The aviation industry, which came to a standstill as of March 2020, was leading the sectors that showed a rapid recovery in the last quarter of 2021. The pandemic has achieved this transformation by implementing applications that can set an example for many sectors, as it requires communication and operation capability on a global and national scale. In this direction, the aim of the article is to contribute to the crisis and stakeholder communication practices in the civil aviation sector by adressing it within the scope of Istanbul International Airport (IGA) operation of the Turkish Airlines (THY). In the management of the pandemic process, Turkish Airlines' crisis communication management approach at Istanbul Airport was observed through a qualitative field study assuming all predictions, observations, and data used before the crisis by thinking how the planning of crisis was made.For this purpose, in-depth interviews were conducted with THY's stakeholders at Istanbul Airport in August and September 2021 and were discussed by narrative analysis method. The most important finding of the study is that the first key to overcome a global crisis that affects everyone with the least damage is to be capable of cooperating with stakeholders and managing this communication for the common benefit.
  • Article
    Citation Count: 3
    PASİF PAYDAŞ OLARAK VATANDAŞIN E-İLETİŞİM İLE AKTIF PAYDAŞA DÖNÜŞÜMÜ: CİMER UYGULAMASI ÖRNEĞİ
    (2022) Genel, Zeynep; Durmuşoğlu, Tuba; Halkla İlişkiler ve Reklamcılık / Public Relations and Advertising
    Bugün dünya genelinde en çok tartışılan konulardan biri olan e-devlet yapısı, gerek güveni tesis etmek, gerekse katılımı artırmak açısından ön planda yatırım yapılan bir alandır. Bu kapsamda katılımcılık odaklı e-katılım çalışmaları da bir araştırma alanı olarak öne çıkmakta, vatandaşın e-katılımı ile daha etkin ve sürdürülebilir bir yönetim anlayışının yerleştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu açıdan yönetimler, vatandaşı bir paydaş olarak yönetsel süreçlerde aktifleştirmek, beklentileri ve ihtiyaçları anlamak için katılımcılığa teşvik edici e-danışma hizmetleri, mobil uygulamalar ve dijital yapılar hayata geçirmektedir. Bu doğrultuda bu çalışma, e-danışma hizmeti ve bir halkla ilişkiler faaliyeti olan Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ni [CİMER] ele almaktadır. CİMER’in vatandaşların kamu kurumları ile iletişiminindeki rolünü anlamak amacıyla öncelikle CİMER Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı ile görüşülerek bilgi edinilmiş sonrasında vatandaş açısından CİMER algısını anlamak amacıyla İstanbul ve Ankara’dan CİMER başvurusu yapmış kişilerle görüşülmüştür. Durumsal Kamular Kuramı çerçevesinde görüşmelerde katılımcılarla bu iletişim süreçlerinde CİMER’in rolünü nasıl tarif ettikleri ve hangi durumlarda aktif bir paydaşa dönüştüğü gözlemlenerek anlatı analiz şeklinde aktarılmıştır. Dezenformasyondan kaçınma, kentsel düzenlemeler ve toplumsal sorunlar başlıkları altındaki durumlarla ilgili başvurular gerçekleştirildiği anlaşılmıştır. CİMER’in tüm katılımcılar için bir durumun tanımlanmasında en güvenilir ve erişilebilir bilgi kaynağı, sorunların çözüm noktasında ise vatandaş tarafından kamu kurumlarına baskı yapmak amacıyla tercih edilen bir iletişim kanalı olduğu anlaşılmıştır.