Altürk, Elif
Loading...
Name Variants
Elif ALTURK
Elif, Altürk
Parlak E.
Elif Alturk
Elif Altürk
Elif ALTÜRK
Altürk, Elif
ALTURK Elif
Alturk Elif
Alturk, E.
Altürk E.
Altürk, E.
Alturk, Elif
ALTÜRK Elif
Altürk Elif
E., Altürk
Alturk E.
Elif, Altürk
Parlak E.
Elif Alturk
Elif Altürk
Elif ALTÜRK
Altürk, Elif
ALTURK Elif
Alturk Elif
Alturk, E.
Altürk E.
Altürk, E.
Alturk, Elif
ALTÜRK Elif
Altürk Elif
E., Altürk
Alturk E.
Job Title
Dr.Öğr.Üyesi
Email Address
elif.alturk@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
2
Articles
0
Citation Count
0
Supervised Theses
1
2 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
Conference Object Citation Count: 0Development of a Fuel Cell Energy Controller Design for an Electric Vehicle Engine via a PID-PSO Robust Control Algorithm(Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2023) Al-Bayati,A.K.M.; Alturk,E.; Al-Araji,A.S.Considering the problems associated with the use of traditional vehicles with an internal combustion engine (ICE), which are the decrease in conventional fuel, its limitations, and pollution caused by the combustion of this fuel, in addition to the high cost of extracting and producing this type of fuel, scientists and vehicle manufacturers have decided to reduce the dependency on conventional vehicles with (ICE). In particular, the focus nowadays is on developing hybrid and fully electric cars as alternative solutions. To this end, some vehicles are powered by electrical energy stored in batteries, while others depend on fuel cells. This paper focuses on proton exchange membrane (PEM) fuel cells that rely mainly on hydrogen gas and how to control the gas entering the cell using an online PSO-PID controller. The simulation results show the controller's effectiveness in terms of controlling the voltage amount supplied to the car and maintaining this voltage constant during different load currents with zero voltage error and with no oscillations. In addition, an off-line PSO-PID controller is used to obtain the various voltage levels, including (13.7 volts) needed for the same electric vehicle accessories and devices based on the buck converter type, where the output voltage response stabilizes in 0.2 msec., and the error voltage is approximately equal to zero. © 2023 IEEE.Master Thesis Yakıt hücresi enerji kontrolörünün geliştirilmesi elektrikli araç motoru tasarımı PSO-PID sağlam kontrol algoritması(2024) Al-bayatı, Alı Khaleel Murad; Altürk, ElifGeleneksel araçların dahili olarak kullanılmasıyla ilgili sorunlar dikkate alındığında içten yanmalı motor (ICE), konvansiyonel yakıttaki azalma, sınırlamaları ve çıkarmanın yüksek maliyetine ek olarak bu yakıtın yanmasından kaynaklanan kirlilik Bilim adamları ve araç üreticileri bu yakıt türünü üretmeye devam etmeye karar verdiler. İçten yanmalı konvansiyonel araçların kullanımının azalmasıyla birlikte motorlar ve hibrit otomobillerin ve tamamen elektrikli otomobillerin geliştirilmesine yönelik eğilim alternatif çözümler. Bu bağlamda birbirinden farklı birçok elektrikli araç türü bulunmaktadır. motorlu araçlar olduğundan, bunları çalıştırmak için kullanılan enerjinin türüne bağlı olarak pillerde depolanan elektrik enerjisiyle sağlanır, ancak diğer araçlar yakıt hücrelerine bağımlıdır. Bu tez esas olarak hidrojene dayanan proton değişim membranlı (PEM) yakıt hücrelerine odaklanır gazı ve hücreye giren gazın çevrimiçi PSO-PID kontrol cihazı kullanılarak nasıl kontrol edileceği Araca sağlanan voltaj miktarını kontrol etmek ve bunu sabit tutmak için Farklı yük akımları. Ek olarak, çevrim dışı bir PSO-PID denetleyicisi de kullanılarak Aynı elektrikli araç için gerekli olan (3,3, 5, 12 ve 13,7) voltluk çeşitli voltaj seviyeleri Buck dönüştürücü türüne göre aksesuarlar ve cihazlar. Bu farklı sabit voltajlar (araç bilgisayarı, usb, akü şarj cihazı) gibi bazı araç cihazları için uygundur. Ayrıca kontrolörün sağlamlığının ani işlemlerde doğrulandığı doğrulandı yüklerin artması ve azalması ve yakıt hücresinin çıkış voltajının korunması ve İstenilen voltaj seviyelerinde arka dönüştürücü.